Gå til innhold

Har du sett en god film i det siste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du sett en god film i det siste? Hva het filmen? 🎬🍿

Anonymkode: 061ad...007

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så filmen Everest på Viaplay i går kveld! Ikke verst! ☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så forresten filmen «The wolf and the Lion» på Netflix nylig. Koselig film! 😊🐾

AnonymBruker
Skrevet

Ingen gode filmer der ute? 😉

Skrevet

Bare film, eller teller serier også? I så fall:

Jeg så sesong 1 av "Sanditon", britisk kostymedrama, i helgen. Den lå ute på NRK før, men jeg så den på dvd. Sesong 2 kommer på NRK til høsten, tror jeg. Kjempebra serie for oss som elsker den typen kostymedramaer. Gleder meg til sesong 2. 

Sesong 1 er så langt Jane Austen kom med boken før hun døde. Hun rakk å skrive 11 kapitler. Sesong 2 er laget av andre, men de har prøvd å holde det i Austens ånd og spille videre på det som skjedde i sesong 1.

AnonymBruker
Skrevet

Look out på viaplay, veldig bra. 

Anonymkode: a5a8c...c2a

AnonymBruker
Skrevet

Stay

Anonymkode: 98990...083

AnonymBruker
Skrevet

Ja, så Venom 2 idag. Den heter ikke 2 men husker ikke tittelen. 
Håper det kommer en nr 3 også

Anonymkode: f3f71...ae9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Look out på viaplay, veldig bra. 

Sorry, The lookout

Skrevet

The Gray Man på Netflix var mer underholdende enn jeg hadde sett for meg. Pene mennesker (Ryan Gosling, Ana de Armas), bra action, grei story. God popcornfilm. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Togo på Disney+ 🥰

Anonymkode: e8f34...8ad

Skrevet

Vil alltid anbefale Hot Fuzz og Baby Driver fra Edgar Wright. Har ikke sett noe i det siste, begynte på The Terminal List (serie) i går kveld. 

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (23 minutter siden):

Bare film, eller teller serier også? I så fall:

Jeg så sesong 1 av "Sanditon", britisk kostymedrama, i helgen. Den lå ute på NRK før, men jeg så den på dvd. Sesong 2 kommer på NRK til høsten, tror jeg. Kjempebra serie for oss som elsker den typen kostymedramaer. Gleder meg til sesong 2. 

Sesong 1 er så langt Jane Austen kom med boken før hun døde. Hun rakk å skrive 11 kapitler. Sesong 2 er laget av andre, men de har prøvd å holde det i Austens ånd og spille videre på det som skjedde i sesong 1.

Serier teller også 👍☺️ 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Togo på Disney+ 🥰

Disney+ har jeg ikke, men er det mye bra der? Hadde lyst å se hva de hadde å tilby av filmer der før jeg startet noe abonnement, men ser ikke ut som det er mulig… Rart. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Togo på Disney+ 🥰

Googlet filmen. Ser ut som noe jeg ville likt 👍😊

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Me before you, på Viaplay.

Skrevet

Jeg så The Humans (2021) i forrige uke, likte den godt. Synes kanskje det er et av de skarpere tilskuddene til kategorien "post 9/11"-film; en ganske konvensjonell familiesammenkomst som etterhvert avslører seg som en ren trykkkoker for uutalte konflikter og begravde trauma. Svært smart regissert, solid innsats fra dyktige skuespillere som gjør mye utav et allerede godt manus.

Ellers, i går så jeg Get Out (2017) og Us (2019) på nytt som oppvarming til at Peeles nye film Nope (2022) kommer på kino til helga. Veldig spent på ny Peele-film, synes de to første er blant det absolutt beste innen horror fra forrige tiår! :) 

I det siste har jeg egentlig sett ganske mye jeg ikke har vært så begeistret for, ispedd gjensyn med filmer jeg virkelig liker og har sett flere ganger, så er ikke så mye nytt å anbefale denne gangen fra dagboka. Men kan gjerne tipse om mer konkrete ting hvis du vil, TS, feks hvis du har en sjanger eller tematikk du liker og gjerne vil se mer av :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
forfatterina skrev (1 time siden):

Det er en film jeg tenkte å anbefale, men det er lenge siden jeg så den, så ikke sikkert jeg husker tittelen riktig. Jeg tror den heter noe i retning av: "Evelyn", med blant annet Pierce Brosnan i en av hovedrollene. Lurer på om filmen er fra 1996?

Handlingen foregår i Irland, og Pierce Brosnan spiller en 2-barns far som blir forlatt av kona si fordi de økonomiske tidene i Irland på det aktuelle tidspunktet som filmen skal henvise til, er dårlige. En familie/drama-film. Tror jeg husker riktig nå.

En av de tingene som skjer i filmen er følgende, og her kommer en stor filmavsløring, (eller spoiler-alert), så les på eget ansvar!  (Pluss noen tilleggsopplysninger som bare er et sidespor).

Vis skjult innhold

Pierce Brosnan og kona hans begynner å slåss om å ha foreldreansvaret for barna, og ender til slutt i retten. I filmen så bor barna fortsatt hos Pierce Brosnan, hvis jeg husker riktig nå, og ungene ønsker å bli boende hos ham fordi han tok ansvar da kona bare stakk av. Det er en jente og en gutt, og jeg tror jenta må forklare seg i retten.

Det spesielle som skjer når jenta sitter i vitneboksen og skal forklare seg, er at på et tidspunkt så snur hun seg litt bort, tar fram en bitteliten eske med balsam(?), smører bittelitt av denne balsamen under øynene sine, gjemmer deretter boksen vekk, snur seg tilbake, og begynner etterhvert å gråte. Hun ønsker jo så klart at faren hennes skal vinne, så hun gråter falske tårer.

Så langt, så vel.

Det som er litt artig med akkurat denne filmscenen, er at den minnet meg litt om Amber Heard. Hun har jo blitt beskyldt for å bruke film- og bokreferanser hver gang hun har forklart seg i retten, og hver gang hun drev og fiklet med papirlommetørkleet sitt, (husker dere det?), så begynte tankene mine å vandre til akkurat denne scenen. Hun gjør jo ikke det samme som jenta i filmen, men det var mange som satt og lurte på om hun hadde gjemt noe i dette papirlommetørkleet sitt, og jeg klarte liksom ikke å la være å tenke på akkurat dette hver gang jeg så henne "snyte" seg i nesa, tørke seg rundt neseområdet, og så videre.

Jeg har jo sett Ambers forklaring i retten, og hun virker som en tøffing som står midt i den verste stormen, som blir stilt til veggs gang på gang, og som ikke faller totalt sammen. Unntatt når hun gråter uten tårer, da. For jeg blir overbevist om at hun faktisk gråter, men det er bare disse tårene og snørra som mangler. Men jeg tror på Amber Heard når hun gråter. Hun svelger til og med, og jeg vet at en bruker her inne, Ardwinna, mente at når man gråt, så svelget man. Og det gjør hun, jo!

Nåvel. Litt sidespor blandet med avsløring av filmen. Sikkert mange som leste avsløringen min nå. Dere burde egentlig gå og se filmen. :)   (håper spoilerboksen virker nå!) 

Jeg googlet og ser at den er fra 2002. Virker interessant. Men hvor får en egentlig sett eldre filmer…?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Prey.

Definitivt en film å se.

Anonymkode: 24133...ded

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Melpomene skrev (2 timer siden):

Jeg så The Humans (2021) i forrige uke, likte den godt. Synes kanskje det er et av de skarpere tilskuddene til kategorien "post 9/11"-film; en ganske konvensjonell familiesammenkomst som etterhvert avslører seg som en ren trykkkoker for uutalte konflikter og begravde trauma. Svært smart regissert, solid innsats fra dyktige skuespillere som gjør mye utav et allerede godt manus.

Ellers, i går så jeg Get Out (2017) og Us (2019) på nytt som oppvarming til at Peeles nye film Nope (2022) kommer på kino til helga. Veldig spent på ny Peele-film, synes de to første er blant det absolutt beste innen horror fra forrige tiår! :) 

I det siste har jeg egentlig sett ganske mye jeg ikke har vært så begeistret for, ispedd gjensyn med filmer jeg virkelig liker og har sett flere ganger, så er ikke så mye nytt å anbefale denne gangen fra dagboka. Men kan gjerne tipse om mer konkrete ting hvis du vil, TS, feks hvis du har en sjanger eller tematikk du liker og gjerne vil se mer av :) 

Takk for tips! 👍☺️ Savner av og til en plattform for å kunne se eldre filmer. Det er mange gode filmer jeg gjerne kunne sett igjen, men finner dem ingen steder for streaming. Feks Danser med ulver. Kom til å tenke på denne nylig, men finner ikke noe sted å se den… 

Uansett, filmer/serier jeg liker er egentlig så mangt. Men liker ikke type fantasi filmer. Jeg liker kanskje best en god thriller. Men også filmer så mer koselige familiefilmer. Og Romantikk. Drama.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...