Gå til innhold

Ny partner hos eks etter brudd med baby, enda følelser for han

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Etter en turbulent tid dro jeg fra min eks samboer og barnefar. Var veldig i tvil, men vi hadde gått inn i en ond sirkel vi ikke kom ut av. Han sa det ikke var noe å komme tilbake til om jeg flyttet ut, men flyttet selv ut i håpet om at vi kunne endre oss til det bedre. Jeg sa vi kunne være både kjærester eller ikke… men trengte rett og slett bare til space en periode. (Handler om både mye alkohol, festa til langt på ettermiddagen selv med nyfødt , prioritert baby lite,  tulla med økonomi osv.. så er klare ting som måtte endres på) 

Alle følelsene er og var der fremdeles, men følte ikke jeg hadde noe valg ift til barnet vårt.  Jeg ble påvirket av de dårlige rutinene og vi kranglet en del, lite positivt siste året.. Problemet er jo at jeg enda har følelser og går å håper på at det kan bli oss igjen. Han har taklet bruddet på en helt annen måte, han ble først suicidal, og veldig depressiv. Nå har han funnet seg ny flørt… ca 3 mnd siden vi starta prossessen og 1,5 måned siden det ble klart at jeg flyttet. Jeg innser jo nå at jeg må slutte å håpe at det kan bli oss igjen, men samtidig klarer jeg det ikke helt.  Må jo også ha en grei relasjon i og med at barnet enda er baby.. men sliter med å forholde meg til han. Vanskelig å prate med han når jeg vet han har ei Anna, samtidig som det er alt jeg vil. lurer på om noen har noen tanker/ erfaring med noe lignende situasjon? Hva gjør jeg om han etter en tid vil tilbake, bør jeg unngå siden han valgte ny dame så fort? Bør jeg jobbe for å få han tilbake om jeg ikke klarer å legge han bak meg? Føler meg litt lost.
Ønsker  kun det beste for vårt barn selvsagt … og tror det hadde vert bra om han fikk ting på stell, men ikke bra sånn som det har vert siste året( vi har vert sammen flere år, så vet han har endringspotensiale) 

Anonymkode: 59bab...93d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får fokusere på barnet og skape en forutsigbar hverdag med ok samarbeid. Sette krav om å være edru 24t før han skal ha samvær med barnet. 

Anonymkode: 2d330...6e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ha han tilbake når han fant ei ny på null komma svisj?

Anonymkode: 46ce0...b52

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva gjør jeg om han etter en tid vil tilbake, bør jeg unngå siden han valgte ny dame så fort?

Du bør ikke unngå han fordi han fant en ny dame, du bør unngå han fordi han velger en livsstil som er uforenelig med å være småbarnsfar. Pris deg lykkelig for at du er ferdig med han, ha gjerne sympati med den nye dama og fokuser på å lage et godt og trygt hjem for barnet.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger, når man er ordentlig nedfor etter et brudd, så er det mange som finner seg noen andre veldig fort. Fordi å være i ensomheten og gruble over alt som gikk galt, er så vondt å håndtere.
Denne nye personen vil bli mer som en avledning, en trøst, en distraksjon. Det er nesten ikke nøye om man virkelig liker den personen en gang. Man er bare i et emosjonelt kaos og vet ikke opp ned på seg selv eller hva man egentlig føler.

Derfor tenker jeg at du ikke nødvendigvis skal avvise han så raskt om dere faktisk har lyst til å finne tilbake til hverandre. Men det høres ut som at det er HAN som burde jobbe for å få DEG tilbake, ikke omvendt. Først og fremst burde han få orden på sitt liv og sitt kaos og kvitte seg med den nye flammen som mest sannsynlig ikke er noe seriøst. Sånne menn trenger lang tid og flere runder med selvgransking så de kan innse hva de holder på med. Spørs om det er verdt det? Mulig du fortjener bedre?

Ikke rush noe, bruk god tid. Plei deg selv og tenk over hva du selv ønsker for ditt liv og ditt barn.

Anonymkode: 2f4e3...6a8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Slik du beskriver han høres han ikke ut som en god, stabil familiemann. Du ønsker han likevel tilbake - noe som kanskje ikke er så rart siden dere har vært lenge  sammen og han er babyens pappa. 

Om jeg skulle gi noen råd, så er det at du holder deg på sidelinjen. Det må du jo uansett siden han allerede har funnet en ny. Oppretthold kontakten som er nødvendig mtp babyen - og la tiden gå litt. Klarer han å få orden på livet seg? Om ikke er han ikke noe å samle på. Når man har fått barn er en trygg og god oppvekst det beste du kan gi barnet.

AnonymBruker
Skrevet

Etter brudd med baby? 🤔

Anonymkode: 8f726...14d

AnonymBruker
Skrevet

Fordi menn tenker ny partner for å slippe å være alene og kvinner bekymrer seg for økonomien ved brudd.

Du har gjort det rett med å flytte fra en som drikker og fester som en ungkar i forhold.

Anonymkode: e3f4c...849

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvorfor vil du ha han tilbake når han fant ei ny på null komma svisj?

Anonymkode: 46ce0...b52

Nei er vell mer om det kan forsvares med at det er hans måte å takle bruddet på… men selvsagt sårende… 

ts 

AnonymBruker
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (30 minutter siden):

Du bør ikke unngå han fordi han fant en ny dame, du bør unngå han fordi han velger en livsstil som er uforenelig med å være småbarnsfar. Pris deg lykkelig for at du er ferdig med han, ha gjerne sympati med den nye dama og fokuser på å lage et godt og trygt hjem for barnet.

Ja… men man blir jo i tvil på egne valg … også redd for at han skal endre seg for en ny dame istede… men det kan ho hende endringen aldri ville skjedd med meg uansett … 

ts

AnonymBruker
Skrevet
Khloe P.T skrev (27 minutter siden):

Slik du beskriver han høres han ikke ut som en god, stabil familiemann. Du ønsker han likevel tilbake - noe som kanskje ikke er så rart siden dere har vært lenge  sammen og han er babyens pappa. 

Om jeg skulle gi noen råd, så er det at du holder deg på sidelinjen. Det må du jo uansett siden han allerede har funnet en ny. Oppretthold kontakten som er nødvendig mtp babyen - og la tiden gå litt. Klarer han å få orden på livet seg? Om ikke er han ikke noe å samle på. Når man har fått barn er en trygg og god oppvekst det beste du kan gi barnet.

Takk… dette var nok mitt favoritt svar… er vell kanskje sånn som du skriver fornuften min er enig i, men følelsene tar litt overhånd.. håper jeg klarer å både tenke og handle sånn snart..

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Etter brudd med baby? 🤔

Anonymkode: 8f726...14d

Hehe ville ikke ha for lang overskrift 😅 litt dårlig norsk kanskje 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi menn tenker ny partner for å slippe å være alene og kvinner bekymrer seg for økonomien ved brudd.

Du har gjort det rett med å flytte fra en som drikker og fester som en ungkar i forhold.

Anonymkode: e3f4c...849

Ja.. problemet mitt er at jeg heller ikke ønsker å være alene, men heller ikke ønsker ny partner med en gang… men får det som en øvelse …. 
håper det var riktig ja… man må jo stå opp for egne verdier og grenser en gang.. fort å bare godta for mye og aldri sette ned foten..

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...