AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Hei Ser på sosiale medier at mange holder på å shoppe klær og utstyr til bhg. Lurer på om det er nødvendig å kjøpe alt nytt hvert år? Sønnen min som har sitt andre år i bhg passer fortsatt regntøy og regnstøvler fra i fjor. Og jeg er nesten sikker på at han vil passe parkdressen også. Vinterdress har jeg kjøpt ny til han. Ellers går han med vanlige klær bukse/genser som han bruker til hverdag. Joggeskoene han går med er også fra ifjor men de er av god kvalitet og han passer de fortsatt. Tynn sommer jakke passer han fortsatt. Jeg ser ikke noe vits i å bytte ut ting for at det er nytt barnehage år. Hvordan er det med dere? Anonymkode: 23046...0af 3
pingeling Skrevet 8. august 2022 #2 Skrevet 8. august 2022 Kjøper ikke nytt om det ikke er noe som mangler - er heldig og har arvet masse tøy. 1 1 2
Furstina Skrevet 8. august 2022 #3 Skrevet 8. august 2022 Passar kläderna behöver du ju inte byta. Vissa år passade inte vinterdressen hela vintern för sonen växte för mycket. Kjipt men det går att köpa brukt. Allt måste inte vara NYTT men det behöver vara i skick att brukas och passa barnet 1 2
Vakkertliv Skrevet 8. august 2022 #4 Skrevet 8. august 2022 Tror folk shopper det de trenger av nye ting, men ser ikke poenget med å kjøpe alt nytt hvis det gamle fremdeles passer🤷♀️ 3
tangent Skrevet 8. august 2022 #5 Skrevet 8. august 2022 Nei, kjøper ikke nytt årlig. Men må ofte supplere med nye ting fordi ungene mine gjerne vokser mye over sommeren! 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #6 Skrevet 8. august 2022 Poenget er bare at de skal ha det de trenger, ikke at de skal ha nytt utsyr hvert eneste år.. Anonymkode: eddea...60f 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #7 Skrevet 8. august 2022 Eneste grunnen til at jeg vurderte å handle inn nå er at nå hadde jeg tid og ro. Men blir nok ikke kjøpt før behovet er der Anonymkode: 006fa...021
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #8 Skrevet 8. august 2022 Hva i huleste betyr bhg? Anonymkode: ef826...309
Gjest kruspersilletaco Skrevet 8. august 2022 #9 Skrevet 8. august 2022 Nei, men kjøpte feks både ull, klær, regntøy og støvler på salg nå i sommer. Det vil jo trengs øyeblikk, selv om vi tok med nåværende regntøy og støvler som de hadde i bhg. MÅ ikke kjøpe alt nytt. Jeg kjøper ikke mer til vinteren før jeg har gått gjennom arvetøy feks, men ull vet jeg at det ikke er oppi der, så kjøpte det nå. Kan godt være noen syns det er veldig kjekt å kjøpe alt nytt da?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #10 Skrevet 8. august 2022 Kjøper veldig lite nytt. Kjøper brukt på finn når uteplagg er utvokst, og selger det gamle videre der. Ser også at noen kjøper inn både ny parkdress, regndress, joggesko og mye annet flr barnehagestart og blir sjokkert. Anonymkode: 5b4e4...de3 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #11 Skrevet 8. august 2022 Det er nok mer fordi barna vokser så fort :-) For ikke å nevne de som først skal starte i barnehagen, de må jo kjøpe inn det nødvendige Anonymkode: 00906...cf6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #12 Skrevet 8. august 2022 Er så heldige at vi har fått arve veldig mye. Har kjøpt noen ting her og der bare. Anonymkode: d05df...d8b
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #13 Skrevet 8. august 2022 Har vært nødt til å kjøpe nytt hver høst fordi barnet har vokst ut av klær og sko. Håper det kommer en tid der hele garderoben ikke må byttes ut. Anonymkode: a4e4a...be1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #14 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva i huleste betyr bhg? Anonymkode: ef826...309 Ja, hva kan det bety 🤔 Anonymkode: a4e4a...be1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #15 Skrevet 8. august 2022 Kjøper ikke nytt hvis noe passer, men begge mine vokser såpass at mye må byttes ut fra år til år ja. Ihvertfall sko! Luer og votter og slikt passer lenger. Anonymkode: 69ad0...058
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #16 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, hva kan det bety 🤔 Anonymkode: a4e4a...be1 Nei, jeg vet ikke, hvorfor faen tror du jeg spør? Anonymkode: ef826...309
Vakkertliv Skrevet 8. august 2022 #17 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, jeg vet ikke, hvorfor faen tror du jeg spør? Anonymkode: ef826...309 Barnehage🙈 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #18 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hva i huleste betyr bhg? Anonymkode: ef826...309 Barnehage😅 Anonymkode: 23046...0af 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #19 Skrevet 8. august 2022 Vi kjøpte omtrent alt nytt (/brukt) første høst i bhg, fordi barnet ikke hadde så mye fra før. Deretter har vi bare supplert ved behov. Dette året må vi kjøpe mye, siden gutten har vokst. I vår kjøpte vi joggesko, parkdress og tynnlue, og i høst må vi kjøpe støvler og vinterdress, kanskje også vintersko og reserveregntøy. I fjor trengte vi bare å kjøpe regntøy. Sydvester, luer, votter og mellomlag har vi arvet eller kjøpt brukt som del av klespakker, i tillegg til det vi kjøpte nytt ved barnehagestart. Anonymkode: d20bc...06e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #20 Skrevet 8. august 2022 Helt ærlig,nei. Som tidligere bhg-ansatt så må jeg si at jeg virkelig ikke hadde brydd meg om ting var gjenbruk eller nytt. Sålenge det gjør nytta si,er tett (regntøy eks) så gir jeg faen ikke fall for kjøpepresset Anonymkode: 6df7e...7c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå