Gå til innhold

Nordea: Mulig å få SMS hver gang kortet brukes?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Guttungen har fått bankkort. Vi bruker Nordea, så derfor er kortet hans også fra Nordea. I starten nå skulle vi gjerne hatt mulighet til å følge litt ekstra med på kortbruken. Er det noen som vet om det er mulig å få SMS hver gang han bruker kortet? 

Anonymkode: 9a5cf...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det vet jeg ikke, men tviler. SMS er en dyr løsning for bankene (jobber i bank selv), og tviler på at noen banker tilbyr det. 

Men du kan vel gå inn og se på historikken på kontoen knyttet til kortet? Må du se det med en gang ungen har brukt kortet? Eller hoder det om du sjekker kontoen en gang daglig? 

Anonymkode: 2378d...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei.

Dessuten ville det kostet mer enn det smaker.

Løsningen vil heller være å sette inn et maxbeløp som skal vare 1 uke ad gangen, og dersom han bruker det opp før onsdag, så er konsekvensen at han ikke har penger resten av uka.

Anonymkode: b713a...018

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke, men om du har bankens app på mobilen ser du alle kontobevegelser på to touch.. Hvertfall i min app..

Anonymkode: b940d...252

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei.

Dessuten ville det kostet mer enn det smaker.

Løsningen vil heller være å sette inn et maxbeløp som skal vare 1 uke ad gangen, og dersom han bruker det opp før onsdag, så er konsekvensen at han ikke har penger resten av uka.

Dvs opprett en konto du overfører penger til, og la kortet hans være tilknyttet den kontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke med sms, men jeg har nordea wallet knyttet til kortet mitt, og har da app-varsel på all bruk utenom vipps. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Joda, jeg sjekker i nettbanken, men synes det er litt kronglete. Skulle ønske jeg kunne få varsel i stedet. For ca. ti år siden hadde jeg DNB og de hadde sånn SMs-varsling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har Nordea og følgelig også arvingen. Vi bruker Nordea appen, der kommer det opp alle bevegelser på kortet. Samt at det er lett å sjekke beløp og overføre til kortet. Så vil anbefale å bruke appen. Har ellers ikke hørt at det finnes SMS-tjeneste i forhold til bankkort. 

Anonymkode: 4fbf7...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det forresten mulig å få varsel gjennom nettbanken/appen? Det hadde vært like bra som SMS. Jeg vil bare helst slippe å måtte sjekke nettbanken hele tiden, så hvis det er mulig å skru på varsel på mobil/ipad hadde det vært supert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det forresten mulig å få varsel gjennom nettbanken/appen? Det hadde vært like bra som SMS. Jeg vil bare helst slippe å måtte sjekke nettbanken hele tiden, så hvis det er mulig å skru på varsel på mobil/ipad hadde det vært supert. 

Du trenger vel ikke å sjekke «hele tiden»? Trenger vel bare å sjekke et par ganger i uka for å få oversikt…?

Anonymkode: b940d...252

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aner ikke om appen eller nettbanken varsler. Men knytt. Kortet opp mot Nordea Wallet, da får du melding når kortet brukes. 

Anonymkode: 4fbf7...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du vil sjekke egentlig? Hvor kortet blir brukt? Hvor mye penger som blir brukt?

Når dattera mi ble gammel nok til å få kort så fikk hun ansvar for å følge med på hvor mye penger det var på kortet selv. Begge foreldrene kunne lett overføre penger til kontoen, og sjekke transaksjonene på kontoen. Men vi fikk ikke varsel hver gang det ble brukt (heldigvis). Det hendte i starten at hun ringte og spurte etter mer penger mens hun stod i butikken og skulle betale, men det lærte hun seg fort av med og begynte i stede å sjekke kontoen før butikken om hun var i tvil. Det gav henne en nyttig erfaring mener vi.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taluno skrev (37 minutter siden):

Vet ikke med sms, men jeg har nordea wallet knyttet til kortet mitt, og har da app-varsel på all bruk utenom vipps. 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

som jeg skrev, jeg får varsel på all bruk fra appen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Taluno skrev (13 minutter siden):

som jeg skrev, jeg får varsel på all bruk fra appen. 

Så bra! Takk :) Hvordan skrur man det på? Har lastet ned appen men finner ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så bra! Takk :) Hvordan skrur man det på? Har lastet ned appen men finner ikke noe.

Som regel får man kun opp varsel på bruk av eget kort, ikke andres kort (selv mindreårige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Som regel får man kun opp varsel på bruk av eget kort, ikke andres kort (selv mindreårige).

Åja. Hvordan skrur jeg på varsling på mitt eget kort, da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Her kom kortet mitt automatisk opp da jeg logget inn med bank-id, og varsler kom også automatisk. 
Om kortet hans ikke ligger inne, så kan du kontakte banken for å sjekke hvordan legge til kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes, såvidt jeg kan se, en slik innstilling i Dnb i hvert fall. Skulle tro Nordea også hadde det, de er jo en storbank. Sånn ser det ut hos meg i Dnb, under "innstillinger" og "varslinger". Det koster 2 kr pr varselmelding:

Skjermbilde.JPG

Endret av Million
stavefeil rettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Taluno skrev (10 minutter siden):

Her kom kortet mitt automatisk opp da jeg logget inn med bank-id, og varsler kom også automatisk. 
Om kortet hans ikke ligger inne, så kan du kontakte banken for å sjekke hvordan legge til kort. 

Jeg får opp mitt og hans kort, men finner ikke noe sted hvor jeg kan skru på varslinger. Testet å bruke kortet mitt i kantinen nå, men fikk ikke varsling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (6 minutter siden):

Det finnes, såvidt jeg kan se, en slik innstilling i Dnb i hvert fall. Skulle tro Nordea også hadde det, de er jo en storbank. Sånn ser det ut hos meg i Dnb, under "innstillinger" og "varslinger". Det koster 2 kr pr varselmelding:

Skjermbilde.JPG

Ja, det er DNB jeg hadde før da jeg kunne få SMS. Synes det er rart at ikke Nordea har lignende løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...