AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Tenker da på venner, naboer, familie og kjæreste. Jeg føler at det er bare jeg som bryr meg og blir noen ganger kjeftet på for eget initiativ til å holde kontakten, fordi motpartene syns det blir for mye og masete? Det er like før jeg slutter å ta kontakt med flere nå for det virker som om jeg ikke er viktig nok til å bli inkludert i livet til flere på kontaktlista mi. Hvordan finner jeg ut hvor viktig/ikke viktig jeg er for dem? Anonymkode: a9e95...c20
Nappetass1 Skrevet 8. august 2022 #2 Skrevet 8. august 2022 Enkelt: du slutter å ta kontakt! Da ser du fort om kontakten dør ut eller om du hører noe fra dem. 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #3 Skrevet 8. august 2022 Ikke spill spill for å "teste" dem, sånne ting er utrolig respektløst i min mening. Om du ikke takler vennskapet deres så la dem gå, du høres en smule krevende ut, no offence. Anonymkode: 053fd...2db 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #4 Skrevet 8. august 2022 Folk er forskjellige, så du finner ikke ut det på en lett måte. Hvis det ikke skjer noe spes, så er folk opptatt med sitt. Jeg fant ut når jeg var virkelig nede etter et samlivsbrudd for noen år siden, noen ''venner'' som ikke tok en telefonsamtale en gang. Har null kontakt med de i dag, da jeg greit kunne konstatere at de kun var venner når det passet de. Anonymkode: edc30...39c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #5 Skrevet 8. august 2022 Nappetass1 skrev (1 time siden): Enkelt: du slutter å ta kontakt! Da ser du fort om kontakten dør ut eller om du hører noe fra dem. Ja jeg får gjøre det da det alltid er jeg som tar kontakt først. AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Folk er forskjellige, så du finner ikke ut det på en lett måte. Hvis det ikke skjer noe spes, så er folk opptatt med sitt. Jeg fant ut når jeg var virkelig nede etter et samlivsbrudd for noen år siden, noen ''venner'' som ikke tok en telefonsamtale en gang. Har null kontakt med de i dag, da jeg greit kunne konstatere at de kun var venner når det passet de. Anonymkode: edc30...39c Kjipt. Noen av mine kontakter har en tendens til å være nedsettende mot meg også, type kommentarer ut av det blå som går på kropp, hår, hvorfor jeg ikke tar botox og lignende. Blir helt matt av de kommentarene, men er jo glad i de for det. Anonymkode: a9e95...c20
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #6 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja jeg får gjøre det da det alltid er jeg som tar kontakt først. Kjipt. Noen av mine kontakter har en tendens til å være nedsettende mot meg også, type kommentarer ut av det blå som går på kropp, hår, hvorfor jeg ikke tar botox og lignende. Blir helt matt av de kommentarene, men er jo glad i de for det. Anonymkode: a9e95...c20 Du høres naiv ut, hvorfor bruker du tid på slike mennesker? Du kan jo ikke være glad i noen som trykker deg ned. Ikke kontakt de, så ser du hva som skjer. Jeg hadde uansett kuttet ut mennesker som er slik du beskriver. Anonymkode: c7f1e...5d7 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #7 Skrevet 8. august 2022 Folk har ulikt behov for kontakt. Jeg har venninner som ringer flere ganger i uka, mens jeg fint kunne klart meg med et par ganger i mnd uten at det sier noen om hvor mye/lite jeg bryr meg. Jeg har ikke det samme behovet de har til å snakke om stort og smått etterhvert som skjer. Jeg gjør det likevel når de nå engang ringer, men det er ikke et sterkt behov for min del. Lar være å svare de gangene det ikke passer, eller jeg ikke orker. Andre igjen synes kanskje annenhver mnd. holder og ville følt at jeg maste om jeg ringte to ganger i mnd. Hvis du da er 1-2 ganger i uka-typen, og vennene dine er annenhver mnd.-typen så vil du jo føles masete for dem. Så har du de som sjelden tar kontakt med gjerne blir med om andre tar insj. Da må man nesten kjenne etter om de er viktige/hyggelige nok til at du aksepterer at det er dynamikken, elelr om du bare lar dem skli unna. Forventningsavklaring kan være greit, på generelt grunnlag. Anonymkode: 2deba...ca9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #8 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Du høres naiv ut, hvorfor bruker du tid på slike mennesker? Du kan jo ikke være glad i noen som trykker deg ned. Ikke kontakt de, så ser du hva som skjer. Jeg hadde uansett kuttet ut mennesker som er slik du beskriver. Anonymkode: c7f1e...5d7 Hva er det med slike personangrep? Du kjenner ikke meg, og de jeg snakker om er familiemedlemmer. Skal jeg bare kutte de ut slik uten videre? Anonymkode: a9e95...c20 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #9 Skrevet 8. august 2022 Hvor ofte ønsker du kontakt ts? Anonymkode: ac99f...756
Anononyma Skrevet 8. august 2022 #10 Skrevet 8. august 2022 Enig med de som sier du bør kutte med på kontakten. La motparten få mulighet til å ta initiativ selv. Folk er jo forskjellig. Selv er jeg introvert og har svært lite behov for kontakt. Blir ordentlig irritert om folk kontakter meg i hytt og gevær når jeg forsøker å være i skallet mitt. Dette gjelder uavhengig av om det er venner, familiemedlemmer eller kongen det dreier seg om.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #11 Skrevet 8. august 2022 Det er ikke så svart/hvitt som du skriver. Man har forskjellig behov for sosialisering, og livet skjer for hvert enkelt menneske. Tenk litt over hvem du ønsker å ha nær kontakt med, og om du føler at den andre parten ikke er like interessert, kan du rett og slett bare spørre rett ut. Kanskje personen går igjennom noe som tar svært mye tid og energi. Du vet ikke før du spørr. Anonymkode: e359f...4c6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #12 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor ofte ønsker du kontakt ts? Anonymkode: ac99f...756 Familie, gjerne 1 gang i uka. Det kan være noe så enkelt som en melding. I realiteten ses vi kanskje 4 ganger i året max 1 time hver gang. Naboer og bekjente, når vi treffes tilfeldig og dersom det blir snakk om å ta en tur på kafe sammen. Veldig åpent og jeg stiller faktisk ingen krav. I realiteten er det null kontakt allerede, og jeg kan foreslå ting, men de følger ikke opp. Venner, 1-2 ganger uka, da gjerne meldinger og treffes kanskje annenhver uke/ måned. Det er da nære venner som ikke har barn eller lever noen form for hektisk liv med karriere og spesielle fritidsinteresser. I reraliteten er det jeg som sender kanskje 1 melding pr uke og spør hvordan det går. Kjæreste, gjerne flere ganger i uka, spesielt meldinger gjennom dager vi ikke treffes. Slik det er nå treffes vi kanskje 2-3 ganger i måneden kun 30 min til 1 time max, for å gjøre ting og har veldig lite kjæreste tid. Var mer i begynnelsen. Jeg syns ikke dette er mye eller noe som tilsvarer mas. Anonymkode: a9e95...c20
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #13 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker da på venner, naboer, familie og kjæreste. Jeg føler at det er bare jeg som bryr meg og blir noen ganger kjeftet på for eget initiativ til å holde kontakten, fordi motpartene syns det blir for mye og masete? Det er like før jeg slutter å ta kontakt med flere nå for det virker som om jeg ikke er viktig nok til å bli inkludert i livet til flere på kontaktlista mi. Hvordan finner jeg ut hvor viktig/ikke viktig jeg er for dem? Anonymkode: a9e95...c20 Det gjør du ikke. Folk sin hyppighet på kontakt sier intet om hvor mye eller lite de liker deg. Du, feks, tar jo bare kontakt med dem fordi du har et behov for kontakt. Om du tar kontakt 4 ganger i uka fordi du kjeder deg pg naboen ringer på en gang i året fordi han er urolig for deg - hvem bryr seg mest? Anonymkode: 07509...8a2 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #14 Skrevet 8. august 2022 En god venn blir ikke sur om man vil treffes selv om det har gått 6 mnd. Vennskap er ikke forpliktende til tidsintervaller. Kanskje du må lese deg opp om forpliktelse og hvor den hører hjemme? Anonymkode: 25da2...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #15 Skrevet 8. august 2022 Anononyma skrev (20 minutter siden): Enig med de som sier du bør kutte med på kontakten. La motparten få mulighet til å ta initiativ selv. Folk er jo forskjellig. Selv er jeg introvert og har svært lite behov for kontakt. Blir ordentlig irritert om folk kontakter meg i hytt og gevær når jeg forsøker å være i skallet mitt. Dette gjelder uavhengig av om det er venner, familiemedlemmer eller kongen det dreier seg om. Hvor ofte har du da kontakt med de? Jeg er introvert selv men syns det er altfor lite kontakt med mine. Anonymkode: a9e95...c20
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #16 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det gjør du ikke. Folk sin hyppighet på kontakt sier intet om hvor mye eller lite de liker deg. Du, feks, tar jo bare kontakt med dem fordi du har et behov for kontakt. Om du tar kontakt 4 ganger i uka fordi du kjeder deg pg naboen ringer på en gang i året fordi han er urolig for deg - hvem bryr seg mest? Anonymkode: 07509...8a2 Jeg tar aldri kontakt fordi jeg kjeder meg da jeg har rikelig med ting å bruke tiden min på. Men hva er vitsen med å forsøke å holde normal sunn kontakt når det kommer så lite tilbake? Anonymkode: a9e95...c20 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #17 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Familie, gjerne 1 gang i uka. Det kan være noe så enkelt som en melding. I realiteten ses vi kanskje 4 ganger i året max 1 time hver gang. Naboer og bekjente, når vi treffes tilfeldig og dersom det blir snakk om å ta en tur på kafe sammen. Veldig åpent og jeg stiller faktisk ingen krav. I realiteten er det null kontakt allerede, og jeg kan foreslå ting, men de følger ikke opp. Venner, 1-2 ganger uka, da gjerne meldinger og treffes kanskje annenhver uke/ måned. Det er da nære venner som ikke har barn eller lever noen form for hektisk liv med karriere og spesielle fritidsinteresser. I reraliteten er det jeg som sender kanskje 1 melding pr uke og spør hvordan det går. Kjæreste, gjerne flere ganger i uka, spesielt meldinger gjennom dager vi ikke treffes. Slik det er nå treffes vi kanskje 2-3 ganger i måneden kun 30 min til 1 time max, for å gjøre ting og har veldig lite kjæreste tid. Var mer i begynnelsen. Jeg syns ikke dette er mye eller noe som tilsvarer mas. Anonymkode: a9e95...c20 Å sende melding 1 gang i uken og spørre hvordan det går er jo netopp en "nå føler jeg du har glemt meg" melding. Det er mas. Anonymkode: 25da2...3d4 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #18 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En god venn blir ikke sur om man vil treffes selv om det har gått 6 mnd. Vennskap er ikke forpliktende til tidsintervaller. Kanskje du må lese deg opp om forpliktelse og hvor den hører hjemme? Anonymkode: 25da2...3d4 Forpliktelse? Hvem snakker om forpliktelser? Svaren fra enkelte her på kg blir bare mer og mer merkelig og har null sammenheng med virkeligheten min. Anonymkode: a9e95...c20
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #19 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er ikke så svart/hvitt som du skriver. Man har forskjellig behov for sosialisering, og livet skjer for hvert enkelt menneske. Tenk litt over hvem du ønsker å ha nær kontakt med, og om du føler at den andre parten ikke er like interessert, kan du rett og slett bare spørre rett ut. Kanskje personen går igjennom noe som tar svært mye tid og energi. Du vet ikke før du spørr. Anonymkode: e359f...4c6 Ja jeg har spurt noen om dette de siste årene, men det er alltid Alt Går Fint svar. Det er liksom ikke så mye jeg får gjort med det føler jeg. Anonymkode: a9e95...c20
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #20 Skrevet 8. august 2022 Men uansett, takk for svar. Jeg får se hva jeg ender opp med å gjøre. Fortsatt fin kveld! Anonymkode: a9e95...c20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå