AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Min vekt har vært veldig stabil de siste årene. Jeg driver mye med kondisjonstrening, men eier ikke styrke. Jeg har for lengst konkludert med at jeg spiser for lite, uten at jeg går rundt med ulvehunger. Det jeg ikke forstår, er hvorfor jeg da ikke går mer ned i vekt. Skal sies at det ikke er et ønske, og jeg har normal bmi. Noen som kan ha noen ide? Anonymkode: 9476f...9ca
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #2 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min vekt har vært veldig stabil de siste årene. Jeg driver mye med kondisjonstrening, men eier ikke styrke. Jeg har for lengst konkludert med at jeg spiser for lite, uten at jeg går rundt med ulvehunger. Det jeg ikke forstår, er hvorfor jeg da ikke går mer ned i vekt. Skal sies at det ikke er et ønske, og jeg har normal bmi. Noen som kan ha noen ide? Anonymkode: 9476f...9ca Hvorfor føler du at du spiser for lite når du 1:er stabil i vekt 2: ikke er sulten 3: har normal bmi At du ikke er sterk kan du løse med styrketrening. Jeg føler du overtenker dette, du ønsker ikke engang å slanke deg. Så hva er problemet? Anonymkode: 1bcca...c21 6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #3 Skrevet 8. august 2022 Hvorfor føler du at du "spiser for lite" når vekten er stabil, du er normalvektig og ikke går rundt og craver mat? 🧐 Fordi du sammenligner hva du spiser med folk som er større enn deg og spiser mer? Anonymkode: d371f...0b6 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #4 Skrevet 8. august 2022 Hva er lite matinntak da? Det mest innlysende å tenke er jo at du ikke er i et kaloriunderskudd på det jevne. Kanskje du forbrenner mindre enn du tror? 🤷♀️ Når det er sagt, så kunne jeg skrevet det samme innlegget, bare byttet ut stabil vekt «de siste årene» med «de siste månedene». Litt fascinerende (og skremmende) å se hvordan kroppen jobber for å…vel..overleve. Jeg vet jeg spiser for lite, det vet også legen min (jobber med saken..). Har ikke gjort store endringer de siste månedene, men vektnedgangen har på et vis stoppet likevel. Skal ikke snakke kcal, men det burde jo være naturstridig at vekta står relativt stille for å si det slik. Men, er du der? Da er det jo overlevelsesmekanismer som slår inn, og det er jo langt fra sunt. Da trenger en fort annen hjelp enn å forstå hvorfor vekta står stille 🤪 Ellers er vel saken rimelig klar på at du ligger i balanse? Ønsker du å spise mer, så kanskje trene styrke og generelt mer aktivitet? Muskler forbrenner kalorier, så du får høyere hvileforbrenning. Anonymkode: 91512...7d3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #5 Skrevet 9. august 2022 Har du regnet ut hvileforbrenningen din og hvor mange kcal du i snitt spiser hver dag? Er du helt frisk? Spør fordi dette kan gi pekepinnen på hvorfor eventuelt. Anonymkode: 9c8e6...099
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #6 Skrevet 9. august 2022 Den står stille fordi du forbrenner like mye som du får i deg. Lurer du på hvorfor du forbrenner mindre enn før? Mindre vekt trenger mindre energi til å fungere så du trenger ikke like mye som før. Kanskje du også har fått mindre muskler i slankingen, samt kroppen går på sparebluss? Og da forbrenner den enda mindre energi enn andre med din vekt og høyde forbrenner Anonymkode: 12715...1e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå