Gå til innhold

Føler du noen ganger litt skam når du handler mye i Sverige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke på en svenskehandel en gang i året, men når man drar over grensa og storhandler hver gang. Vi legger jo igjen jækla mye penger til Sverige hvert år gjennom svenskehandel? 

Anonymkode: 6b35e...4a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Syntes det bare er mer trist at jeg må, for å få endrede til å møtes....

Anonymkode: ba741...c2f

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå handler jeg bare i Sverige om jeg skal dit på ferie eller i jobbsammenheng. Men hvorfor i alle dager skulle jeg føle skam? Norske matvaregiganter er multimillionærer alle sammen. Det kan bare bety at matvarer er urimelig dyrt i Norge. 

Anonymkode: 27511...f62

• Liker 4
Skrevet

Nei. Hvorfor skulle jeg føle skam for det? Så dyrt som alt er her til lands.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri, OG det er heller ikke harry å handle i Sverige 

Anonymkode: e6048...ef5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Man er i hvert fall ikke særlig patriotisk.

Anonymkode: 7da9e...7df

• Nyttig 1
Skrevet

Litt påfallende at de som handler mye i Sverige i all hovedsak kommer fra de delene av Norge som mottar mest fra fellesskapet. 

Gjest Ghostface
Skrevet

Nei, er der en gang i året og bryr meg nada om hva andre tenker.

Skrevet

Nei aldri ingen skal skamme seg for å spare penger 🙂 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nå handler jeg bare i Sverige om jeg skal dit på ferie eller i jobbsammenheng. Men hvorfor i alle dager skulle jeg føle skam? Norske matvaregiganter er multimillionærer alle sammen. Det kan bare bety at matvarer er urimelig dyrt i Norge. 

Da synes du vel også at vi tjener urimelig mye i Norge? Hvor mange av de som tjener under 500 000 i året tror du ville byttet svenske matvarepriser mot svensk lønn?

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tror du eierne av matvarekjeder i andre land går på «fattigkassa»?

Endret av Brunello
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Velger og ikke handle i Sverige for og slippe denne dårlige samvittigheten. Sist jeg handlet i Sverige er 4 år siden, da var jeg på ferie i Sverige. Bor på Østlandet kort vei fra grensa. Vil helst støtte norske arbeidsplasser og økonomi. Ja da, vi skjønner at noen av eierne har store formuer, men er det grunn til og ødelegge for lokale kjøpmenn, lokale arbeidsplasser og at skattekroner går til sverige og ikke oss? Skjønner ikke… 🤷‍♀️

Anonymkode: 45973...500

• Liker 1
Skrevet
Voksenmann skrev (13 minutter siden):

Litt påfallende at de som handler mye i Sverige i all hovedsak kommer fra de delene av Norge som mottar mest fra fellesskapet. 

Hvilke deler er det?

• Liker 1
Skrevet
kankankan skrev (6 minutter siden):

Hvilke deler er det?

Østfold selvsagt.

AnonymBruker
Skrevet

Handlet masse i Sverige i dag, null skam. 

Anonymkode: c5470...896

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Østfold selvsagt.

For det har jo ingenting med beliggenhet nær grensen å gjøre?

Vi er i Sverige ca 2 ganger i året. Aldri om jeg får dårlig samvittighet for det. Jeg mener... Har du sett prisforskjellen på allergimat?

• Liker 1
Skrevet
MarianneE skrev (1 minutt siden):

For det har jo ingenting med beliggenhet nær grensen å gjøre?

Vi er i Sverige ca 2 ganger i året. Aldri om jeg får dårlig samvittighet for det. Jeg mener... Har du sett prisforskjellen på allergimat?

Selvsagt har det det. Det brukeren mente er at det er litt dobbeltmoral i å få penger av staten og bruke de i et annet land.

Skrevet

Nei har aldri tenkt slik. Vi har med vilje flyttet til en Østfold by, kort vei til Sverige var en del av den vurderingen. 20 minutter til grensen om det er lite trafikk. Vi har en regel der om vi handler for mer en 600,- så drar vi til Sverige. Er der hver 7-10 dag vil jeg anslå 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har jeg aldri hatt. Bor rett ved grensa og handler der 2-4 ganger i mnd. Kjøper grønnsaker i Norge. Er uansett mer svensk enn norsk🤷‍♀️

Anonymkode: 7fca2...373

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tenker ikke på en svenskehandel en gang i året, men når man drar over grensa og storhandler hver gang. Vi legger jo igjen jækla mye penger til Sverige hvert år gjennom svenskehandel? 

Anonymkode: 6b35e...4a2

Jeg snuser. Bor 1 timme unna grensen. Drar til Sverige 2-3 gng per mnd. Og handler all mat der i tillegg. Har ikke skam nei. Men tenker at det er med på å bidra negativt på miljøn…. Mye utslipp. Hadde Norge senkt snusen til 50 nok så hadde jeg ikke dratt til Sverige. Men neida

Anonymkode: 04e86...f5d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...