AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Er usikre på om vi vil ha halv/heldagsforograf i bryllupet vårt. Vi er ikke så veldig glad i å bli tatt bilder sv, men er jo kjekt å ha bilder fra den store dagen å mimre tilbake til. Vi skal jo uansett ta vanlige brudebilder etter vielsen. Er er budsjettbryllup. Hadde det funket å ha engangskameraer rundt forbi i festlokalet også kan gjestene knipse i vei? Anonymkode: 80216...a53
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #2 Skrevet 8. august 2022 Engangskamera blir sjeldent bra. Det blir mye tomler foran kamera og dårlige bilder så det kan man like gjerne kutte ut. Heldags fotograf i budsjettbryllup høres vanskelig ut å gjennomføre da dette koster alt fra 20 000 kr og opp. Hva med å hyre inn en proff for bryllupsbilder og en amatørfotograf for ettermiddagen og kvelden? Det vet jeg flere som har gjort. Det er jo ikke SÅ nøye om de 100% teknisk bra utført. Hilsen fotograf 😊 Anonymkode: 0ea8f...1f2 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #3 Skrevet 8. august 2022 I disse dager tar jo alle bilder med mobilen, så dere får sikkert mange fine bilder fra dagen uansett. Så ta bare halvdagsfotograf. Anonymkode: 5ca41...3c3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #4 Skrevet 8. august 2022 Jeg er en amatørfotograf+, og har tatt bildene fra festen (noen ganger vielse også, eller klargjøring, litt etter hva relasjonen er) i en del bryllup av venner og bekjente. Da har paret fått helproffe bilder fra det de ønsker, deretter gode bilder fra meg tatt med profesjonelt utstyr. Jeg har gjort dette gratis (synes det er gøy, får mer erfaring og trives med å gjemme meg bak et kamera i sånne større sosiale settinger). Har fått betalt et par ganger, Max 1500kr. Kanskje noen rundt dere av bekjente eller tilogmed en kollega kunne tenkt seg å ta bilder? Anonymkode: 53b08...a70
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #5 Skrevet 8. august 2022 Vi skal ha halvdagsfotografering, men har også planer om å legge frem et speilreflekskamera tilgjengelig, og gi et par personer "ansvar" for at det tas i bruk. Fotografen går jo midt i selskapet. Vi dropper engangskameraer, har dårlig erfaring med det fra tidligere. Anonymkode: f41e4...0cc
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #6 Skrevet 8. august 2022 Vi hadde et familiemedlem som er fotograf som tok masse bilder underveis i bryllupsfesten, i tillegg til at vi hadde polaroidkamera liggende fremme. Anonymkode: e0d4d...878 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 Vi har fotograf for bilder etter selve vielsen. Kun det. Utenom det har vi også en emneknagg som gjestene kan bruke for å dele bildene de tar under hele bryllupet☺️ Anonymkode: ee7d2...dc4 3
Sillymilly Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 Vi skal ha mine kameraer liggende fremme slik at de som vil kan ta litt bilder. Har kun fotograf i vielsen og en fotosession etterpå
C8H10N4O2 Skrevet 9. august 2022 #9 Skrevet 9. august 2022 Er det fortsatt mulig å få tak i engangskamera? 🙈 Jeg jobba i fotobutikk i en tid da dette fortsatt var noe ganske mange brukte, og jeg har sett ufattelig mye dårlige bilder fra disse. Tror nok dere kommer bedre og rimeligere ut av det med proff halvdagsfotograf, og alliere dere med en venn eller slektning som er glad i å fotografere til å knipse ellers utover dagen, gjerne mot en symbolsk sum eller liten gave 😊 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #10 Skrevet 10. august 2022 Vi hadde heldagsfotograf og angrer ikke et sekund! Hun kom kl 10:30 og startet med å ta bilder av meg og forlovere mens vi ordnet oss, før hun tok bilder under vielsen, etter vielsen samt under talene, kakekutting, første dans samt at hun var der helt i starten av festen (hun dro kl 22:30). Er så glad for at vi valgte det Slapp å tenke på å belage meg på at gjestene tok gode bilder samt jeg også fokuserte 100% på bryllupet og ikke ble opptatt av å ta bilder selv. Vi betalte 13000,- og venter nå i disse dager på noen hundre bilder 🙊☺️ (Hun er fotograf, men er det med enkeltmannsforetak på siden ved siden av full jobb, derfor den lave prisen). Anonymkode: be01d...dea 1
stolsokk Skrevet 14. august 2022 #11 Skrevet 14. august 2022 Da får jeg være den som er for engangskamera! Mine favoritt bilder fra vårt bryllup var de som ble tatt med engangskamera. Det var noe fint og uhøytidelig med de, i motsetning til med mobil bilder hvor folk tar en haug, sjekker bildet "nei, slett det, vi prøver igjen", kan man ikke det med engangskamera. Bare pass på at du kjøper engangskameraer med blits så det går an å ta bilder på kvelden.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #12 Skrevet 10. september 2022 Vi skulle ha amatørfotograf. Men etter å ha lest om endel erfaringer hvor alle er glad de brukte penger på fotograf, pluss de som ikke brukte det som angrer på de ikke gjorde det. Så fant vi en fotograf med stilen vi ønsker. Og fikk halvdag (6timer) til 11tusen. Så da førte vi det på budsjettet, uten tvil. Anonymkode: 1f530...7a9 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #13 Skrevet 10. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi skulle ha amatørfotograf. Men etter å ha lest om endel erfaringer hvor alle er glad de brukte penger på fotograf, pluss de som ikke brukte det som angrer på de ikke gjorde det. Så fant vi en fotograf med stilen vi ønsker. Og fikk halvdag (6timer) til 11tusen. Så da førte vi det på budsjettet, uten tvil. Anonymkode: 1f530...7a9 Er dere fornøyd med halvdagsfotograf? Vi fikk beskjed fra fotografen at de fleste angret og at man ikke fikk med hele historien fra dagen hvis man ikke bestilte 12 timer. Er usikker på hva vi skal velge. Anonymkode: 80216...a53
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #14 Skrevet 12. september 2022 AnonymBruker skrev (På 10.9.2022 den 16.07): Er dere fornøyd med halvdagsfotograf? Vi fikk beskjed fra fotografen at de fleste angret og at man ikke fikk med hele historien fra dagen hvis man ikke bestilte 12 timer. Er usikker på hva vi skal velge. Anonymkode: 80216...a53 Vi syns det er nok, nå har ikke vi giftet oss enda. Men kirken, bildene etter, bilder av familie osv er for vår del nok. Partybilder vil det uansett finnes nok av på telefoner tenker jeg😂🙈 Og trenger ikke profesjonell fotograf til de bildene syns jeg. Så fotograf fra kl 14 til 20, er nok for oss. Anonymkode: 1f530...7a9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå