AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Min datter og jeg har planlagt å bruke pengene vi skulle brukt på selskap og gjester til å heller dra på en skikkelig gøy ferie. Australia feks. Vi gjør dette fordi familien er så splittet og det er så mye konflikter innad at jeg tviler på folk kunne vært i samme rom. Ingen som er noe særlig i livet hennes til vanlig, de bryr seg ikke. Er det noen som har erfaring med en alternativ konfirmasjon? Vil gjøre stor stas på henne selvom vi velger å gjøre noe utradisjonelt. Anonymkode: 19ede...ddb 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #2 Skrevet 8. august 2022 Vårt barn ville ikke konfirmeres og fikk en «storbyferie» i stedet. Det ikke planlagt i det hele tatt, men vi fikk ideen og reiste med ti dagers varsel. Det ble en fin tur. Anonymkode: 95090...507
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #3 Skrevet 8. august 2022 Jeg bare lurer, er det ikke ofte sånn at konfirmanten får en del penger i konfirmasjonsgave hvis man holder konfirmasjonen? Hvor mye penger hadde dere brukt på konfirmasjon i forhold til det? Eller er det vanlig at folk sender gave likevel? Ellers er det for så vidt greit å ikke holde konfirmasjon hvis konfirmanten ikke ønsker det. Men det er jo veldig trist hvis familien er såpass splittet. Håper uansett dere får en veldig fin tur. Anonymkode: ec5c6...d84
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #4 Skrevet 8. august 2022 Takk for svar. Ja, det er kjempe trist at familien er sånn. Og jeg prøver verne min datter litt fra de voksnes problemer, så tenker en tur blir kjempe fint. Anonymkode: 19ede...ddb
GammelKaktus Skrevet 8. august 2022 #5 Skrevet 8. august 2022 Vi har samme plan her  Har så lite familie at det blir helt meningsløst med konfirmasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #6 Skrevet 8. august 2022 Så spennende! 🤗Hvor tenker dere reise? Håper dere får en fint tur. Anonymkode: 19ede...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #7 Skrevet 8. august 2022 Min gutt ønsker ikke konfirmasjon,det er helt ok. Glad jeg slipper styret😅Får penger på konto. Han får beløpet selskapet hadde kostet og pengegaven fra oss. Dette skal han spare til moped. Anonymkode: 26c5a...ad7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #8 Skrevet 8. august 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg bare lurer, er det ikke ofte sånn at konfirmanten får en del penger i konfirmasjonsgave hvis man holder konfirmasjonen? Hvor mye penger hadde dere brukt på konfirmasjon i forhold til det? Eller er det vanlig at folk sender gave likevel? Anonymkode: ec5c6...d84 (Jeg svarte som #2 i tråden; barnet ønsket ikke konfirmasjon, fikk storbyferie i stedet). Hvis barnet hadde ønsket vanlig konfirmasjon så hadde hen fått det. Gitt koronapandemien, familiestørrelse og "oss" generelt så hadde det blitt hjemme i stua med hjemmelagd mat, og prisen hadde blitt hva "rimelig" god mat koster. Vi ville ikke ha spekulert i hva folk muligvis ville gi i gavesum, det ville uansett ikke ha vært til oss men til barnet. Morfar og morbror ga litt (mye!) ekstra til bursdagen et par måneder før ikke-konfirmasjonen; vet ikke med den andre side av familien. Anonymkode: 95090...507
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #9 Skrevet 10. august 2022 AnonymBruker skrev (På 8.8.2022 den 11.28): Min datter og jeg har planlagt å bruke pengene vi skulle brukt på selskap og gjester til å heller dra på en skikkelig gøy ferie. Australia feks. Vi gjør dette fordi familien er så splittet og det er så mye konflikter innad at jeg tviler på folk kunne vært i samme rom. Ingen som er noe særlig i livet hennes til vanlig, de bryr seg ikke. Er det noen som har erfaring med en alternativ konfirmasjon? Vil gjøre stor stas på henne selvom vi velger å gjøre noe utradisjonelt. Anonymkode: 19ede...ddb Jeg syns det høres ut som en fantastisk plan, slippe alt styret som kan involvere familie som ikke klarer å oppføre seg. Og så gir du i stedet en opplevelse som kanskje kan vare livet ut. I den alderen er det vel kanskje shopping, sol og bading som gjelder så ville valgt et sted for de tingene. Men prøv å få med noe kultur/historie fra det samtidig når dere først skal dra. Høres fantastisk og nydelig ut 💜 ønsker dere god tur 💜 Anonymkode: abbf8...b6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå