AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Andre som synes det er kjipt å bruke en hel ferieuke hvert år på planleggingsdager? Er det noen som får permisjon med/uten lønn? Jeg er nødt til å ta alle da mannen min er lærer og må på jobb de dagene. Anonymkode: b5a32...764
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #2 Skrevet 8. august 2022 Stort sett jeg som må ta de her også. Som regel blir det kun 1-2 feriedager i året på det. Har fått permisjon uten lønn eller brukt avspasering noen ganger. Andre ganger har vi gått sammen med andre foreldre og tatt en dag hver. Vi har privat barnehage og de følger ikke skoleruten, så kvier meg litt til vi har en på skolen og en i barnehagen. Da samsvarer ikke alle planleggingsdagene så det blit flere.. Anonymkode: b66f6...6f1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #3 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stort sett jeg som må ta de her også. Som regel blir det kun 1-2 feriedager i året på det. Har fått permisjon uten lønn eller brukt avspasering noen ganger. Andre ganger har vi gått sammen med andre foreldre og tatt en dag hver. Vi har privat barnehage og de følger ikke skoleruten, så kvier meg litt til vi har en på skolen og en i barnehagen. Da samsvarer ikke alle planleggingsdagene så det blit flere.. Anonymkode: b66f6...6f1 Få som samkjører dagene av ulike årsaker Anonymkode: ccbc6...9da
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #4 Skrevet 8. august 2022 Trøsten din får være at lærer-mannen din kan ta ungene de 13 årlige ferieukene hvert år fra skolestart. Anonymkode: bc566...0ae 7 4
Brunello Skrevet 8. august 2022 #5 Skrevet 8. august 2022 Kona får permisjon med lønn. Hos oss på jobben avspaserer de fleste. Kjipt for de som ikke har den muligheten, men sånn er det å ha barn.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #6 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trøsten din får være at lærer-mannen din kan ta ungene de 13 årlige ferieukene hvert år fra skolestart. Anonymkode: bc566...0ae Klart det er en stor fordel. Men skulle gjerne brukt feriedagene mine sammen med mann og barn… Anonymkode: b5a32...764
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #8 Skrevet 8. august 2022 Men hva tenker du er løsningen da..? Ingen planleggingsdager? Å forvente å ha hele ferien med både mann og barn er urealistisk med tanke på antall planleggingsdager og feriedager (pålagte) som er satt opp. Du er jo superheldig som har en mann som har fri når skole/bhg har fri sånn ellers i året. Nyt fri med barna på planleggingsdagen! Anonymkode: e0eba...83e 2
Sol79 Skrevet 8. august 2022 #9 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Klart det er en stor fordel. Men skulle gjerne brukt feriedagene mine sammen med mann og barn… Anonymkode: b5a32...764 Du har jo fire ferieuker igjen som du kan bruke med mann og barn. Mange som er langt verre stilt enn det. 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #10 Skrevet 8. august 2022 Skal ha hjemmekontor to dager nå i august når det er planleggingsdag. Ellers må det bli permisjon uten lønn eller avspasering. Står heldigvis ganske fritt i forhold til når jeg kan du ut fri på denne jobben. Anonymkode: ce7da...996
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #11 Skrevet 8. august 2022 Er heldig å ha besteforeldre eller tanter som passer de dagene. Hva med å samkjøre med andre foreldre som evt er i samme situasjon som dere? Anonymkode: c867f...e5a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #12 Skrevet 8. august 2022 Jeg samkjørte alltid med andre foreldre så slapp jeg unna med halvparten. Anonymkode: 90a03...f84
Tone83 Skrevet 8. august 2022 #13 Skrevet 8. august 2022 Å få all ferie med både unger og mann er ønsketenking, du har nok for høye forventninger. Kos deg med barna disse dagene. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #14 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er heldig å ha besteforeldre eller tanter som passer de dagene. Hva med å samkjøre med andre foreldre som evt er i samme situasjon som dere? Anonymkode: c867f...e5a AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg samkjørte alltid med andre foreldre så slapp jeg unna med halvparten. Anonymkode: 90a03...f84 Så dere passet hverandres barn? Jeg har tvillinger på to år, så har nok med dem. Ikke har jeg noe kontakt med de andre foreldrene heller. Kommer nok til å be om ulønnet permisjon neste år. Anonymkode: b5a32...764
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #15 Skrevet 8. august 2022 Tone83 skrev (2 minutter siden): Å få all ferie med både unger og mann er ønsketenking, du har nok for høye forventninger. Kos deg med barna disse dagene. Ja, det er tydelig at det er slutt på at ferie er ferie. Anonymkode: b5a32...764
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #16 Skrevet 8. august 2022 Jeg har tre dager lønnet i året for planleggingsdager. Og så er ikke jeg og pappaen sammen så vi deler på dem, så da går det heldigvis fint her. Anonymkode: 2fcdb...af4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #17 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Trøsten din får være at lærer-mannen din kan ta ungene de 13 årlige ferieukene hvert år fra skolestart. Anonymkode: bc566...0ae Her er barnehagen kun stengt 3 uker hver sommer og helligdager og planleggingsdager.. så hadde gått fint uansett. Anonymkode: b5a32...764
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #18 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så dere passet hverandres barn? Jeg har tvillinger på to år, så har nok med dem. Ikke har jeg noe kontakt med de andre foreldrene heller. Kommer nok til å be om ulønnet permisjon neste år. Anonymkode: b5a32...764 Nei, det er jo dumt av deg å ikke opprette kontakt med andre foreldre. Det er lurt, særlig på sikt. Når de er fire, kan du klare fire stykk. Anonymkode: 90a03...f84 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #19 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Andre som synes det er kjipt å bruke en hel ferieuke hvert år på planleggingsdager? Er det noen som får permisjon med/uten lønn? Jeg er nødt til å ta alle da mannen min er lærer og må på jobb de dagene. Anonymkode: b5a32...764 Det skal mye til å nekte deg permisjon uten lønn. Men da står du jo uten lønn. Det sagt kan vel manen din ta med barnet på jobb? Jeg ser intet i en lærerjobb som gjør det vrient å ha med seg en 3-5 åring uten diagnoser. Ungen sitter i et hjørne og driver med ting. Far har masse pauser. Alternativt kan du forsøke med hjemmekontor, dere kan finne en dagmamma, slå dere sammen med slekt eller venner +++ AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, det er tydelig at det er slutt på at ferie er ferie. Anonymkode: b5a32...764 Mye av det som er «ferie» nå var jo ikke ment å faktisk være - ferie. Skolefri, feks, var aldri ment som fritid for ungene. De fikk fri fordi man trengte arbeidskraften deres i jordbruket i høstferien, de fikk fri den kaldeste tiden fordi de ville fryse ihjel på skolen, de fikk fri sommeren for å arbeide med jordbruk. Lærerne ditto - de hadde ikke fri når de ikke var lærere. De drev jordbruk. Det enkleste er å avvikle alt utenom 4 uker fri på sommeren for skolebarn og lærere, med tilbud om sommerskole for barn som sliter med fagene. Anonymkode: 5949c...d8d 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #20 Skrevet 8. august 2022 Dine er kanskje litt for små til å dele dagene med andre foreldre. Tror vi gjorde det fra min var ca 4. Fungerte fint. Anonymkode: f1f16...484 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå