AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Vet ikke om dette er riktig underforum, men. Jeg ser på leilighet på Bakklandet. Jeg vokste opp i hus der, men det er en stund siden og litt "lenger opp", så har liten formening om hvordan livet er der nå. Noen som bor der? Er det mye bråk og kjipt der? Møllenberg har jo et dårlig rykte, men hvordan er Bakklandet? Anonymkode: edb6c...187
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #2 Skrevet 8. august 2022 Bakklandet er ikke så mye bedre enn Møllenberg, men det kommer jo an på hva du tolererer av bråk og. Anonymkode: 04987...5c1 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #3 Skrevet 8. august 2022 Trondheim er rassert av student og utleiekultur. alt nært sentrum er et lite helvete om du ikke digger passiv røyking, bråk, støy døgnet rudnt. Boligene forfaller. Politikerne tillater ikke nybygg som utnytter plassen og bygger i høyden, så alle grøntområder forsvinner i en rekkehuspolitikk. Det er en by på over 200 000 innbyggere som forsøker å bevare bygdestatusen, og resultatet e bare alt for få boliger, dårlig boliger, rassering av grøntområder, og desto nærere sentrum du skal bo, desto mer av denne elendigheten. Anonymkode: e4040...a51 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #4 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bakklandet er ikke så mye bedre enn Møllenberg, men det kommer jo an på hva du tolererer av bråk og. Anonymkode: 04987...5c1 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Trondheim er rassert av student og utleiekultur. alt nært sentrum er et lite helvete om du ikke digger passiv røyking, bråk, støy døgnet rudnt. Boligene forfaller. Politikerne tillater ikke nybygg som utnytter plassen og bygger i høyden, så alle grøntområder forsvinner i en rekkehuspolitikk. Det er en by på over 200 000 innbyggere som forsøker å bevare bygdestatusen, og resultatet e bare alt for få boliger, dårlig boliger, rassering av grøntområder, og desto nærere sentrum du skal bo, desto mer av denne elendigheten. Anonymkode: e4040...a51 Noen av dere som faktisk bor der? Anonymkode: edb6c...187 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #5 Skrevet 8. august 2022 Hva med litt lengre utenfor sentrum, Ranheim/Vikhammer? Fortsatt nært nok Bakklandet uten at du trenger å forholde deg til sentrumsgryta. Bor i Trondheim selv. Anonymkode: 0853c...eb8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #6 Skrevet 8. august 2022 Jeg ville aldri bosatt meg på Bakklandet (sentrumgryta generelt), fordi min oppfatning er at det bare er bråk, fyll og støy. Jeg har bodd i Trondheim i fem år, og har for det meste bodd på Moholt og Nardo, kort vei inn til sentrum - men samtidig langt unna bråk, støy og fyll i gatene. Føler meg faktisk mer trygg her enn i selve sentrum. Tenker å kjøpe meg leilighet om et par år, og da kommer jeg nok til å bosette meg rundt området her. Anonymkode: 59a19...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #7 Skrevet 9. august 2022 Jeg ville nok ikke valgt Bakklandet, synes det er for mye turister der. Hadde heller bosatt meg over Bakklandet eller på Møllenberg. Evnt på Rosenborg om man vil ha det litt stillere, men fortsatt sentralt. Bodde selv på Møllenberg i mange år, også med barn, synes det var helt topp. Flyttet til en annen kant av landet for tre år siden, hvis ikke hadde jeg nok bodd der enda. Anonymkode: 62a79...447
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva med litt lengre utenfor sentrum, Ranheim/Vikhammer? Fortsatt nært nok Bakklandet uten at du trenger å forholde deg til sentrumsgryta. Bor i Trondheim selv. Anonymkode: 0853c...eb8 Jeg bor fortsatt i Trondheim, men "for langt unna". Hele mitt nettverk er basert på Bakklandet, Møllenberg og områdene der, og jeg vil tilbake. Ranheim/Vikhammer er kjempefint, men nå bor jeg i nærheten av IKEA og synes det er aaalt for langt unna byen 😄 Men takk for svar Jeg vil liksom til sentrumsgryta 😄 Anonymkode: edb6c...187
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #9 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg ville aldri bosatt meg på Bakklandet (sentrumgryta generelt), fordi min oppfatning er at det bare er bråk, fyll og støy. Jeg har bodd i Trondheim i fem år, og har for det meste bodd på Moholt og Nardo, kort vei inn til sentrum - men samtidig langt unna bråk, støy og fyll i gatene. Føler meg faktisk mer trygg her enn i selve sentrum. Tenker å kjøpe meg leilighet om et par år, og da kommer jeg nok til å bosette meg rundt området her. Anonymkode: 59a19...8e1 Moholt og Nardo blir for langt unna byen, kjenner jeg. Jeg vil kunne gå uten å slite meg helt ut. Jeg har jo vokst opp på Bakklandet og savner nærheten til byen. Og nettverket mitt, som stort sett er basert her Men takk for svar Anonymkode: edb6c...187
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #10 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ville nok ikke valgt Bakklandet, synes det er for mye turister der. Hadde heller bosatt meg over Bakklandet eller på Møllenberg. Evnt på Rosenborg om man vil ha det litt stillere, men fortsatt sentralt. Bodde selv på Møllenberg i mange år, også med barn, synes det var helt topp. Flyttet til en annen kant av landet for tre år siden, hvis ikke hadde jeg nok bodd der enda. Anonymkode: 62a79...447 Turister synes jeg bare er gøy 😄 Og ja, Rosenborg hadde også vært veldig fint, men det meste er litt dyrere enn jeg har råd til. Godt å høre du synes det var fint å bo på Møllenberg med barn, jeg har en liten gutt jeg skal ha med meg, så det passer bra 😀 Jeg har inntrykk av at det er mer bråk på Møllenberg enn Bakklandet, var derfor jeg tenkte på det. Takk for nyttig svar ❤️ Anonymkode: edb6c...187
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #11 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Noen av dere som faktisk bor der? Anonymkode: edb6c...187 Ja, flyttet nettopp derfra. Og det var fordi jeg er lei av all festkulturen. Anonymkode: 04987...5c1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #12 Skrevet 9. august 2022 Som det skrives lenger opp, så er en veldig rar ting med Trondheim at nærmest hele sentrumsområdet bebos av studenter. Jeg har aldri vært i en by der studenter utgjør så stor andel av de som bor i sentrum, det er helt vilt. Andre store byer har jo en blanding av ulike folk som bor i sentrum, men i Trondheim er hele sentrumsområdet som en studentby - og det høres godt i helgene, for å si det slik. "Vanlige" folk bor utenfor sentrum og pendler inn på jobb, som også forklarer hvorfor de fortsatt har firefelts motorvei tvers gjennom sentrum. Anonymkode: 98b05...01a 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #13 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som det skrives lenger opp, så er en veldig rar ting med Trondheim at nærmest hele sentrumsområdet bebos av studenter. Jeg har aldri vært i en by der studenter utgjør så stor andel av de som bor i sentrum, det er helt vilt. Andre store byer har jo en blanding av ulike folk som bor i sentrum, men i Trondheim er hele sentrumsområdet som en studentby - og det høres godt i helgene, for å si det slik. "Vanlige" folk bor utenfor sentrum og pendler inn på jobb, som også forklarer hvorfor de fortsatt har firefelts motorvei tvers gjennom sentrum. Anonymkode: 98b05...01a Denne utviklingen har skjedd de siste 10 årene, hus hvor det tidligere bodde familier selges og blir studenthybler. Det er ubeboelig for vanlige folk etter hvert. Støyen er ganske hinsides alt. Anonymkode: bc11f...08c 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #14 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Denne utviklingen har skjedd de siste 10 årene, hus hvor det tidligere bodde familier selges og blir studenthybler. Det er ubeboelig for vanlige folk etter hvert. Støyen er ganske hinsides alt. Anonymkode: bc11f...08c Jeg vet, jeg var kjempeoverrasket. Jeg er jo voksen og i jobb, og vi ønsket å bo urbant med kafeer og sentrumstilbud i gåavstand, og nærme jobben i byen, så vi kjøpte leilighet i sentrum når vi flyttet oppover. Vi fikk helt sjokk, og samboeren min hadde bodd årevis flere steder midt i Oslo sentrum og han sier han aldri har opplevd noe i nærheten av det der, så det er virkelig helt ekstremt i Trondheim. Anonymkode: 98b05...01a 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #15 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Denne utviklingen har skjedd de siste 10 årene, hus hvor det tidligere bodde familier selges og blir studenthybler. Det er ubeboelig for vanlige folk etter hvert. Støyen er ganske hinsides alt. Anonymkode: bc11f...08c Det er som jeg påpekte i mitt innlegg, utleiekultur. Det er hushaiene som lager denne kulturen med å drive utleie. Ingen vil bo i Trondheim lenger. Byen er fullstendig rassert av håpløs bygge- og boligpolitikk og studenter. Folk vil bo utenfor byen, og man ødelegger de fine fjord, strand og grøntområdene med lavhus rekkehusbebyggelser som tar opp så mye mer areal enn nødvendig. Trondheim har skaffet seg enorme problemer for framtiden med denne innbitte tre og lavhuspolitikken, lav bolig standard som gjør boliger ideelle for å kjøpe opp for å leie ut til studenter. Anonymkode: e4040...a51
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #16 Skrevet 9. august 2022 Jeg bor på Nardo nå, og ønsker meg inn til Bakklandet når barna flytter ut. Synes det er kjempekoselig der, og liker at det er litt liv og røre rundt meg. Turister, ungdom på vei til fest med klirrende ølposer på kvelden... synes bare det er hyggelig. Anonymkode: e3102...d95 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #17 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg ville aldri bosatt meg på Bakklandet (sentrumgryta generelt), fordi min oppfatning er at det bare er bråk, fyll og støy. Jeg har bodd i Trondheim i fem år, og har for det meste bodd på Moholt og Nardo, kort vei inn til sentrum - men samtidig langt unna bråk, støy og fyll i gatene. Føler meg faktisk mer trygg her enn i selve sentrum. Tenker å kjøpe meg leilighet om et par år, og da kommer jeg nok til å bosette meg rundt området her. Anonymkode: 59a19...8e1 Nardo🥰 Anonymkode: 24b68...bde
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #18 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bor på Nardo nå, og ønsker meg inn til Bakklandet når barna flytter ut. Synes det er kjempekoselig der, og liker at det er litt liv og røre rundt meg. Turister, ungdom på vei til fest med klirrende ølposer på kvelden... synes bare det er hyggelig. Anonymkode: e3102...d95 Ja, hvis det var alt så hadde det jo ikke vært noe problem. Problemet er at det foregår fester/vors/nach i leilighetene på alle kanter flere dager i uken, så det er helt ekstremt med støy mange kvelder og netter. Anonymkode: 98b05...01a 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #19 Skrevet 9. august 2022 Enig i at byen er litt rasert av studenter. Vinduer åpene til langt på natt med høy musikk flere ganger i uken er ikke så deilig å bo rundt over tid Anonymkode: 52b8b...95a 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #20 Skrevet 12. august 2022 Jeg har bodd der, men flyttet etter et halvt år. Da orka jeg ikke mer støy. Var masse festing hele natta flere ganger i uka, og umulig å få sove. Ville aldri tatt med meg et barn for å bo der! Anonymkode: b10e6...73d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå