AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Hvordan hjelpe en med alkoholisme? Personen vil ikke se det selv. Når han blir konfrontert er det meg det er noe galt med, å han beskylder meg for ting som han tar ut av løse luften. Han fungerer greit i hverdagen, men når kvelden kommer er det rett i øl-boksa, å da drikker han til det er tomt. Var i Sverige for noen uker siden, kjøpte med seg 4 brett hjem. Alle 4 brettene er tomme nå etter 2 uker. Nevte det så vidt når vi var på tur, at han kan roe ned drikkingen litt, men han så ikke problemet. Var jo bare 7-8 øl pr kveld.. Merker at det blir verre og verre. Er vi invitert på fest, så er det kun han som drar. For han drikker til han stuper, og blir ufin mot meg i fylla. Har også 2 små barn, men han drikker kun etter dem er lagt seg, å han står også opp med dem om dem vekker han først. Har vurdert å gått i fra han, men er da redd om han drikker enda mer når jeg ikke er der.. Anonymkode: 77d33...ba7
Nymerïa Skrevet 8. august 2022 #2 Skrevet 8. august 2022 Du kan ikke hjelpe noen som ikke vil hjelpes. Og hvorfor er det ditt ansvar at han drikker enda mer hvis du drar? 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 8. august 2022 #3 Skrevet 8. august 2022 (endret) Det nytter dessverre ikke å hjelpe en som ikke innser at de har problemer med alkohol. Men siden han har små barn ville jeg sendt bekymringsmelding til barnevernet. Å vokse opp med en alkoholiker er svært skadelig for barn. Tro meg jeg vet, jeg er selv oppvokst med en far som var alkoholiker. Endret 8. august 2022 av Athena Catalina
Lorieen Skrevet 8. august 2022 #4 Skrevet 8. august 2022 NymeriaRhoynar skrev (Akkurat nå): Du kan ikke hjelpe noen som ikke vil hjelpes. Og hvorfor er det ditt ansvar at han drikker enda mer hvis du drar? Dette. Han er et voksent menneske og må selv ta konsekvensene av egne valg. Ikke la barna dine vokse opp med dette, vær så snill. Det er mer ødeleggende enn du aner. Hilsen barn av en alkoholiker. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå