Gå til innhold

Igangsetting med ballong - tips og triks?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk nettopp satt inn ballong kateter for å sette i gang fødselen. Jeg har ikke hatt hverken kynnere, murring eller andre smerter gjennom hele svangerskapet, og plutselig slo alt til! Jeg har ikke hatt mulighet til å kjenne på disse typer smerter før, så jeg ble litt overveldet av å få alt på en gang.

Skal gå slik her hjemme til i morgen, evt. til noe annet skjer. Er det noen som har noen triks for å holde ut et døgn med dette vanvittige presset i underlivet?

Anonymkode: 643da...8cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble også satt i gang med ballong, og fikk rier nesten umiddelbart etter at ballongen var innsatt. Jeg har dessverre ingen gode tips til å holde ut smertene utenom det åpenbare; distrahere deg med underholdning, prøve å slappe av osv. Men jeg vil råde deg til å holde oversikt over riene, altså hvor hyppig de kommer.

Hos meg var babyen ute 15 timer etter at ballongen var satt inn, uten noe modning i forkant, og ingen trodde det skulle ta så kort tid.

Anonymkode: 3d664...c72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Varmdusj syns jeg hjalp godt :) 

Anonymkode: 91010...8be

• Liker 1
Skrevet

Samme skjedde med meg jeg satt meg i dusjen på sykehuset på en krakk det hjalp 

• Liker 1
Skrevet

om du ikke får veer ut av det, så vil smertene gi seg etterhvert. Ta smertestillende så lenge. Det er egentlig verst de første timene etter ballongen er satt inn.

jeg gikk 24 t med ballong uten resultat. Var vondt de første par timene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! 

Da skal jeg få i dusjen nå, og så håper vi at det verste gir seg om noen timer. Det er nesten uutholdelig, føler at korsryggen sprekker snart. Så da er jeg veldig spent på hvordan rier kjennes ut!!

Nå surfer jeg på nettet for harde livet, det hjelper litt å bli stadig distrahert.

Skrevet

Du kan også få kjøpt deg varmeflaske det hjelper 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar! 

Da skal jeg få i dusjen nå, og så håper vi at det verste gir seg om noen timer. Det er nesten uutholdelig, føler at korsryggen sprekker snart. Så da er jeg veldig spent på hvordan rier kjennes ut!!

Nå surfer jeg på nettet for harde livet, det hjelper litt å bli stadig distrahert.

Men det er ikke rier du har fått da? Ikke alle kjenner det i magen, noen kjenner det kun i rygg. Kommer det takvis? Uansett er det ikke alle som får rier takvis, noen har det jo konstant.

Anonymkode: ea4c8...676

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det er ikke rier du har fått da? Ikke alle kjenner det i magen, noen kjenner det kun i rygg. Kommer det takvis? Uansett er det ikke alle som får rier takvis, noen har det jo konstant.

Anonymkode: ea4c8...676

Jeg tenkte på det først, siden smertene var så utrolig sterke. Men etter dusjen var jeg så sliten, at jeg rett og slett sovnet. Våknet nå, og smertene er svakere. Er fortsatt murring og et konstant press, men ikke like smertefullt som tidligere, så tenker det kun var modningen som endelig er i gang.

Men! Magen er hard, og jeg har hatt sammentrekninger, så da antar jeg at jeg endelig har kjent mine første kynnere!👏👏

AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (4 timer siden):

om du ikke får veer ut av det, så vil smertene gi seg etterhvert. Ta smertestillende så lenge. Det er egentlig verst de første timene etter ballongen er satt inn.

jeg gikk 24 t med ballong uten resultat. Var vondt de første par timene. 

Vet du om veene kan komme selv om smertene gir seg? Eller er det slik at i det smertene gir seg, så er det ikke lenger noe effekt i kateteret?

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg datt ballongen ut etter ca 4 timer begge gangene. Rier umiddelbart etter innsett og 5 cm åpning når ballongen var ute med første. 

Ikke rier før vannet gikk med andremann. 

Babyene var ute 10 og 17 timer etter innsett.

Anonymkode: c18e4...42d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet du om veene kan komme selv om smertene gir seg? Eller er det slik at i det smertene gir seg, så er det ikke lenger noe effekt i kateteret?

veene kan komme når som helst, men  om du ikke får veer i mens ballong kateter er inne, så har ikke ballongen effekt alene. 

jeg for min del gikk med ballong i 20 t ca (skulle vært 24), den falt ut. Fikk 3 cm åpning men ingen rier aktivitet. De forsøkte derfor med modning gele og deretter tabletter et og halvt døgn til, men det gav meg heller ikke veer. Til slutt måtte de gi meg siste løsningen for å sette i gang fødsel, Drypp og ta vannet.

For meg var igangsettelse veldig lang 

AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (18 timer siden):

veene kan komme når som helst, men  om du ikke får veer i mens ballong kateter er inne, så har ikke ballongen effekt alene. 

jeg for min del gikk med ballong i 20 t ca (skulle vært 24), den falt ut. Fikk 3 cm åpning men ingen rier aktivitet. De forsøkte derfor med modning gele og deretter tabletter et og halvt døgn til, men det gav meg heller ikke veer. Til slutt måtte de gi meg siste løsningen for å sette i gang fødsel, Drypp og ta vannet.

For meg var igangsettelse veldig lang 

Samme her, holdt på i tre døgn 😄 Og så aktiv fødsel i enda et døgn, er ikke alltid de vil ut de små rakkerne 🙈

Anonymkode: 0bffb...cd0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Samme her, holdt på i tre døgn 😄 Og så aktiv fødsel i enda et døgn, er ikke alltid de vil ut de små rakkerne 🙈

Anonymkode: 0bffb...cd0

Nei, det skal være sikkert og visst! Er på modningstablett nr. 2 nå, og ikke så mye som noen usle kynnere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...