Gå til innhold

Gå Besseggen alene? Skummelt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg vurderer å gå Besseggen alene. Jeg kan ikke kart/kompass - men det er meldt fin vær, og jeg regner med at det er mange som går. Er i god form, men er litt redd jeg skal synes det er skummelt på de smaleste partiene. Er ikke så heldig glad i å gå nære bratte kanter osv hehe, men er det så drøyt der oppe? Ville aldri gått ut på tippen av Preikestolen feks.

Tenker å gå fra Memurumbu slik at de smaleste partiene gås oppover. 

Vet at jeg trenger gode sko, godt med klær og mat i sekken etc. 

Noen som har gått Besseggen og har noen formening? Både om det å gå alene, samt hvorvidt det er veldig skummelt på de smaleste partiene. 

Anonymkode: 72022...bc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei! Jeg vurderer å gå Besseggen alene. Jeg kan ikke kart/kompass - men det er meldt fin vær, og jeg regner med at det er mange som går. Er i god form, men er litt redd jeg skal synes det er skummelt på de smaleste partiene. Er ikke så heldig glad i å gå nære bratte kanter osv hehe, men er det så drøyt der oppe? Ville aldri gått ut på tippen av Preikestolen feks.

Tenker å gå fra Memurumbu slik at de smaleste partiene gås oppover. 

Vet at jeg trenger gode sko, godt med klær og mat i sekken etc. 

Noen som har gått Besseggen og har noen formening? Både om det å gå alene, samt hvorvidt det er veldig skummelt på de smaleste partiene. 

Anonymkode: 72022...bc0

Jeg har gått Besseggen et par ganger, og det er litt luftig, ja, men tenker at det bør være helt uproblematisk å gå alene i bra vær. Vanligvis er det mye folk der, så alene blir man uansett ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egentlig litt høydeskrekk, men syns Besseggen gikk fint. Der du "klyver" står du så støtt hele tiden, at det aldri er fare for å skli og falle. Kan jo selvfølgelig føles litt ekkelt hvis du begynner å se ned, men det går sikkert bra. Det pleier jo å være en god pulje med folk på båten over til Memurubu, så du går jo aldri helt alene hvis du klarer å gå såpass fort at du ikke havner bakerst. Gjør det!😄

Anonymkode: 263f4...ae4

Skrevet

Du trenger ikke kart og kompass. Enkelte partier er mer som en motorvei. Har du gått litt i fjellet før? Ikke av de luftigste turene. De fleste går fra Memurubu

Skrevet

Hvis du er i bra form kan du henge deg på bak noen, så går du ikke alene.

Jeg synes ikke det var spesielt krevende å gå turen, men det var heller ikke så fantastisk at det ga mersmak. Litt oppskrytt, og jeg synes det ble veldig mye folk som gikk i kø.

Anonymkode: 85ec7...b1e

• Liker 1
Skrevet

Den kunne jeg fint gått alene. 

Var mengder folk, og ingen tvil om hvor man skulle gå, for alle går jo av båten samtidig. Var glad jeg ikke måtte på toalettet på den turen, så folksomt var det. 

Litt luftig, men ikke skummelt, og det gjelder bare et kort parti. 

Anonymkode: 5b1ef...f99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...