AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Hei! Har en baby som får morsmelkerstatning. Hun sover som regel gjennom natten og får dagsbehovet (og ofte mer) sitt ila dagen. Hun går fint opp i vekt. Noen ganger våkner hun om natten. Kan jeg gi henne vann (kokt avkjølt) når hun våkner eller «må» jeg gi melk? Skal selvfølgelig også høre med helsesykepleier, men det er lenge til neste time. Anonymkode: 8d41d...50f
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #2 Skrevet 8. august 2022 Nei, ikke før de er 6 mnd. Nyrene deres klarer det ikke ennå. Anonymkode: 33f4f...2a9 3 1
AprilLudgate Skrevet 8. august 2022 #3 Skrevet 8. august 2022 Nei, du skal ikke gi vann. Hun skal selvregulere mat som andre Om hun sover natten gjennom stort sett hadde jeg gledelig stått opp for å lage den flaska 😅 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #4 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Nei, ikke før de er 6 mnd. Nyrene deres klarer det ikke ennå. Anonymkode: 33f4f...2a9 Trodde de kunne få vann ved introduksjon av fast føde ved 4 mnd? Anonymkode: 8d41d...50f
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #5 Skrevet 8. august 2022 DundreMilfin skrev (37 minutter siden): Nei, du skal ikke gi vann. Hun skal selvregulere mat som andre Om hun sover natten gjennom stort sett hadde jeg gledelig stått opp for å lage den flaska 😅 Hører så mye forskjellig om selvregulering av morsmelkerstatning. Vi har latt henne regulere selv frem til 3 mnd, men nå har vi fått beskjed om mer definere måltid og at vi i større grad skal følge mengdeveilederne.. Anonymkode: 8d41d...50f
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #6 Skrevet 8. august 2022 Man kan jo gi vann til en baby som legger fint på seg og ellers spiser godt, men når det kommer til nattmating så vil du bare erstatte én vane med en annen vane ved å gi vann. Fra rundt 4 måneder sluttet vi å gi flaske den ene gangen datteren min våknet om natten. Vi gikk inn, satte inn smokken igjen, koste litt, også sovnet hun. Hun våknet flere ganger den første natten, men etter det sluttet hun å våkne om natten. Det hender enda så klart, men da er det bare litt trøst hun vil ha, også sovner hun. Slutter hun å få mat (eller vann) på natten, så er hun ved 4 mnd så stor at hun vil begynne å ta igjen "det tapte" på dagen. Den første natten kan være litt tung, men de regulerer seg selv. Jeg merket hvert fall at datteren min egentlig ikke var så sulten om natten, det bare var en vane at hun fikk flaske hvis hun våknet. Anonymkode: f1374...93f
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #7 Skrevet 8. august 2022 Babyen min på 4 mnd svelget ukokt vann ved bading, er det farlig? Anonymkode: 6813d...7f2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #8 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Babyen min på 4 mnd svelget ukokt vann ved bading, er det farlig? Anonymkode: 6813d...7f2 Nei, det går fint. Min har vært på babsvømming, og det var ikke uvanlig at de små barna "smakte" litt på vannet der også. Anonymkode: f1374...93f
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #9 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Babyen min på 4 mnd svelget ukokt vann ved bading, er det farlig? Anonymkode: 6813d...7f2 Nei Anonymkode: 54e3f...ece
AprilLudgate Skrevet 8. august 2022 #10 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hører så mye forskjellig om selvregulering av morsmelkerstatning. Vi har latt henne regulere selv frem til 3 mnd, men nå har vi fått beskjed om mer definere måltid og at vi i større grad skal følge mengdeveilederne.. Anonymkode: 8d41d...50f Neida. Babyer skal ikke gå sultne, trenger hun mat skal hun ha det. Vann kan du gi etter fylte 6 mnd som tørstedrikk, ikke istedetfor mat.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #11 Skrevet 8. august 2022 Om natten. Ikke "på natt". Anonymkode: 8af25...09e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå