Gå til innhold

Vanlig at par diskuterer andre menneskers hår?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overhørte et par diskutere en annen kvinnes hår og hva hun måtte ha gjort med håret sitt. Mannen mente hun hadde naturlig hår mens partneren mente hun hadde gjort noe med håret. Hun de diskuterte gikk forbi og de spurte henne hva hun hadde gjort for å få håret til å se slik ut. Hun sa hun kun vasket, kammet håret og lot det lufttørke og ingenting annet. Mannen responderte med en "Der ser du!" uttalelse til partneren sin.

Men jeg lurer på, er det virkelig vanlig å diskutere en annen kvinnes hår og bli så opphengt i det at de blir uenige og velger å spørre ut den det gjelder? Men tenker også at det igrunn ble et kompliment til kvinna fra den mannen siden han hadde observert riktig. Og at partneren hans muligens satt med sjalusifølelser.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 65490...a9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at de syntes hun hadde et fint hår og lurte på om det var naturlig. Jeg har spurt en dame på bussen om hun hadde naturlig fall fordi jeg syntes hun hadde så fint hår. Da hun bekreftet det, så sa jeg selvsagt at hun hadde et fantastisk hår.

Klart jeg ønsker meg sånt hår, men jeg får det ikke til uten å fake det, det er likevel ingen misunnelse inne i bildet, kun en anerkjennelse av at hun var fin.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? 

Har du aldri kommentert andre mennesker dere imellom med partneren din? Hender stadig at jeg og samboeren gjør det.

"Oj, se på de giga falske øyenvippene...""Ja, shit"

"Han hadde fin brunfarge, tror du den er ekte?""Nja, kanskje..."

"Åh, se, hun hadde fint hår. Lurer på hva slags sjampo hun bruker? Sikkert noe dyrt...""Neida, hun har nok bare naturlig fint hår" 

Og så kan man ende opp med å spørre vedkommende.

Hvordan du får dratt sjalusi inn i dette begriper jeg derimot ikke.

Anonymkode: 5b5ca...739

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hæ? 

Har du aldri kommentert andre mennesker dere imellom med partneren din? Hender stadig at jeg og samboeren gjør det.

"Åh, se, hun hadde fint hår. Lurer på hva slags sjampo hun bruker? Sikkert noe dyrt...""Neida, hun har nok bare naturlig fint hår" 

Nei, faktisk ikke. Vi bruker ikke tiden vår på å diskutere utseendet til andre mennesker. 

Vel, partneren så ikke helt fornøyd ut og forsøkte å skjule misnøyen sin. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Overhørte et par diskutere en annen kvinnes hår og hva hun måtte ha gjort med håret sitt. Mannen mente hun hadde naturlig hår mens partneren mente hun hadde gjort noe med håret. Hun de diskuterte gikk forbi og de spurte henne hva hun hadde gjort for å få håret til å se slik ut. Hun sa hun kun vasket, kammet håret og lot det lufttørke og ingenting annet. Mannen responderte med en "Der ser du!" uttalelse til partneren sin.

Men jeg lurer på, er det virkelig vanlig å diskutere en annen kvinnes hår og bli så opphengt i det at de blir uenige og velger å spørre ut den det gjelder? Men tenker også at det igrunn ble et kompliment til kvinna fra den mannen siden han hadde observert riktig. Og at partneren hans muligens satt med sjalusifølelser.

Hva tenker dere?

I blant diskuterer man hva man ser, ikke noe mer enn det. Jeg får ofte kommentarer på utseende, hår og da også alderen min. Tror ikke det har noe med sjalusi å gjøre.

Anonymkode: 00c06...aa9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Lovis Fenja skrev (7 minutter siden):

Tenker at de syntes hun hadde et fint hår og lurte på om det var naturlig. Jeg har spurt en dame på bussen om hun hadde naturlig fall fordi jeg syntes hun hadde så fint hår. Da hun bekreftet det, så sa jeg selvsagt at hun hadde et fantastisk hår.

Klart jeg ønsker meg sånt hår, men jeg får det ikke til uten å fake det, det er likevel ingen misunnelse inne i bildet, kun en anerkjennelse av at hun var fin.

Jeg tror mannen likte håret hennes best. Det virket hvertfall slik.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren snakker om alt vi tenker på.

Anonymkode: e21ae...f01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hæ? 

Er dette virkelig vanlig?

Anonymkode: 0e159...fef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og...?

Jeg synes vel egentlig det er mer spesielt at du ble så opphengt i denne samtalen du overhørte og om kvinnen i forholdet her følte sjalusi, at du valgte å komme inn på KG for å diskutere det, enn at dette paret pratet litt  om den andre kvinnens hår...

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Og...?

Jeg synes vel egentlig det er mer spesielt at du ble så opphengt i denne samtalen du overhørte og om kvinnen i forholdet her følte sjalusi, at du valgte å komme inn på KG for å diskutere det, enn at dette paret pratet litt  om den andre kvinnens hår...

Nei syns du det? Jeg er like overrasket fortsatt over det som jeg overhørte. 

Er det noe du følte deg truffet av?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Javel, jeg tror ikke de fleste sliter av at kjæresten synes andre har fint hår. Kunne ikke falle meg inn å tro at mitt hår er det fineste i verden og bli sjalu for at han synes en annen også har fint/finere hår.

Jeg synes synd på folk som er såpass sjalu, det må være vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...