AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Skrevet 8. august 2022 Hva legger dere i «en god natt» med baby? At baby sover hele natten uten å våkne? At baby våkner et par ganger men sovner raskt etterpå? Jeg hører stadig vekk at folk snakker om at deres babyer «sover gjennom natten med et par amminger», synes det virker rart. Med min 3 mnd gamle baby er jeg fornøyd hvis jeg må opp og mate 1-2 ganger mellom 21-06. Anonymkode: f88ab...e79
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #2 Skrevet 8. august 2022 Så lenge babyen kun våkner for mat og så sovner igjen etterpå uten noe problem, så vil det si at babyen har sovet gjennom natten. Jeg har hatt en god natt når jeg kun trenger opp 1 gang for mat, og det ikke er mye sutring etter smokk. Anonymkode: 45296...747 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #3 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så lenge babyen kun våkner for mat og så sovner igjen etterpå uten noe problem, så vil det si at babyen har sovet gjennom natten. Jeg har hatt en god natt når jeg kun trenger opp 1 gang for mat, og det ikke er mye sutring etter smokk. Anonymkode: 45296...747 Dette. Lange våkenperioder, gråt og styr om natta. Slipper jeg det og får 3ish timer i strekk så går det helt fint å amme et par ganger om natta og likevel føle at en har fått sovet greit. Anonymkode: 78d1f...2f2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #4 Skrevet 8. august 2022 Min baby sover ikke gjennom natten. Legges 19 og våkner 01 for mat. Sovner rett etterpå og så sover til klokken 8. Men å si at han sover natten igjennom er for dumt, han fikk jo mat i våken tilstand. Jeg vil si vi har gode netter da. Anonymkode: 51bca...c7f
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #5 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Så lenge babyen kun våkner for mat og så sovner igjen etterpå uten noe problem, så vil det si at babyen har sovet gjennom natten. Jeg har hatt en god natt når jeg kun trenger opp 1 gang for mat, og det ikke er mye sutring etter smokk. Anonymkode: 45296...747 Dette! Hvis jeg i tillegg kommer over seks timer søvn til sammen er jeg en happy camper! Anonymkode: 08731...1ff
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #6 Skrevet 8. august 2022 Baby 3 mnd her. Legger seg fortsatt samtidig med meg og vi samsover. En god natt er at hun sovner fort ved puppen og kun et par amminger i løpet av natten uten noe styr og snur seg bort fra puppen når hun er ferdig. En dårlig natt (som i natt ) er veldig urolig ved legging, bruke 1 time + før hun endelig roer seg, først masse amming og av og på puppen og mye veiving med armer og ben og fortsette sånn igjennom natten. Har vel sett på klokken hver time igjennom hele natten i natt😣 Anonymkode: 2637d...70b
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #7 Skrevet 8. august 2022 Dette er jo veldig individuelt. Da min var baby (frem til 1 år ca) var alle netter jeg fikk mer enn 2 timer sammenhengende søvn, ekstremt gode netter. Netter hvor han sovnet igjen raskt etter oppvåkning var også veldig gode netter. Han har aldri sovet rundt, og gjør det ennå ikke (3 år nå) - så for meg var dette sammenligningsgrunnlaget. For andre med babyer som sover bedre kan det jo være en horribel natt hvis man har tre oppvåkninger feks. Alt etter hva man er vant til Anonymkode: e03ef...f0c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #8 Skrevet 8. august 2022 Baby / barnet ammet hver 1 - 1,5 time på nettene frem til 2 år. Fra 1 år å utover var hun stort sett i halvsøvne når hun ammet, så syns nettene var gode. Verre med storesøsteren så spiste hver time, men var lys våken og tok lang tid før hun sovnet etter mat. Anonymkode: 9b1cb...6d4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #9 Skrevet 8. august 2022 Om man samsover er jo amminger hvor babyen kobler seg av puppen selv og bare sover videre null stress. Da kan jeg bare slenge ut puppen og sove videre. Enda bedre om det er null bæsjebleier den natta. Jeg sier derfor at det er gode netter selv om babyen våkner noen ganger. Er verre når babyen ikke sovner igjen etter puppen, da bruker jeg gjerne 1-1,5 time på å bysse i søvn igjen. Noen ganger er baby så ivrig på puppen at hun ikke kobler seg av, men bare ligger på puppen til vi begge våkner av at det kommer en foss av gulp 🤪 De gangene må jeg ligge våken for å koble henne av (som ofte ender med at hun våkner). Også har vi de nettene hun bæsjer 3-4 ganger. Etter x antall uhell i senga har jeg startet å skifte bæsjebleiene på badet om natten, noe som gjøre baby lys våken. Anonymkode: 0cf07...6b0
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #10 Skrevet 8. august 2022 Alt er relativt. De første månedene med eldsten var en god natt en natt hvor jeg fikk mer enn tre timers søvn, bare grein max to ganger, bare måtte skifte bæsjebleie et par ganger, og det holdt å snu dynen pga monstergulp én gang Det var en temmelig jævlig tid, med andre ord Med minsten var en god natt at han sovnet raskt igjen etter ammingene. Anonymkode: 321ff...77e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #11 Skrevet 8. august 2022 For meg er en god natt for tiden at baby sover minst 2 timer i strekk minst 1 gang, og at hun sovner etter amming uten noen perioder med hyling, og at hun sover til minst 7. (Som regel sovner hun kjapt igjen av oppvåkninger etter 00 men ikke før..) Man Før hun ble 4 mnd var en god natt at hun sov 3-4 timer i ett strekk og sovnet kjapt etter amminger Da sov hun også som regel til 9-11 på morningen.. (men vi la oss også senere enn nå) Sove gjennom natta uten mating har min på 5 mnd aldri gjort... det minste hun har våknet er vel 2 ganger mellom 23 og 9. Anonymkode: 9092a...120
mingus Skrevet 8. august 2022 #12 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva legger dere i «en god natt» med baby? At baby sover hele natten uten å våkne? At baby våkner et par ganger men sovner raskt etterpå? Jeg hører stadig vekk at folk snakker om at deres babyer «sover gjennom natten med et par amminger», synes det virker rart. Med min 3 mnd gamle baby er jeg fornøyd hvis jeg må opp og mate 1-2 ganger mellom 21-06. Anonymkode: f88ab...e79 Akkurat det du skriver, sover gjennom med et par amminger, en gang på hver side så slipper jeg spreng når jeg våkner. En gang sov hun natta helt igjennom , da ble jeg stressa for å klusse til produksjon og miste melka. Våkner hun 3-4 ganger er det en"dårlig" natt her, altså en travel natt med mye amming og oppvåkning, sliten neste dag.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #13 Skrevet 8. august 2022 Minste som nå er to år - en god natt er strekk på mer enn to timer sammenhengende søvn. Slik har det vært siden fødselen. Sovnet raskt igjen etter amming som baby - verre med meg som har dårlig sovehjerte og ble liggende våken lenge etter hver amming selv om vi samsov. Eldste var det en god natt med 1-2 oppvåkninger i perioden 19-07. Anonymkode: 9a866...6f4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #14 Skrevet 8. august 2022 Har en ettåring, regner en god natt når jeg får to runder med minimum 4 timer i strekk 😛 da har babyen våknet kun en gang etter min leggetid (klokka 23) og sovnet fort igjen 😛 Anonymkode: c146b...1dd
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #15 Skrevet 8. august 2022 Hvis en liten baby sover 3-4 timer uten å våkne og ellers bare våkner for amming er det en god natt. Bra for melkeproduksjon og for å unngå spreng. Hvis en litt større baby (6 mnd +) sover 5-6-7-8 timer uten å våkne, og sover videre etter amming skal man heller ikke klage. "Sove igjennom" betyr vel forøvrig ikke å sove 12 timer i strek? Anonymkode: e29d9...d81
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #16 Skrevet 8. august 2022 En god natt med mi yngste var ar hun våknet for amming, men sovnet raskt igjen etterpå. Vi samsov, så jeg kunne døse mens hun spiste, og så sovne raskt igjen selv. Men dersom antall amminger ble mer enn 4 i løpet av natta, var det en halvdårlig natt. Da kjente jeg at søvnkvaliteten var svekket pga hyppig oppvåkninger. En dårlig natt var de vanlige oppvåkningene for melk, men med en eller flere lengre våkenperioder. Anonymkode: 37677...596
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå