Gå til innhold

Curly girl-metoden og produkter til denne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har erfaringer med curly girl-metoden? 
Jeg vurderer å teste ut denne nå i høst, men vet jo bare det jeg har lest i forskjellige artikler. Er den virkelig så bra for håret/krøllene at det er verdt det? For det er jo litt ‘styr’ med det.

Og produkter. Finnes det et ‘startsett’ å kjøpe med godkjente produkter noe sted? Synes det er litt ‘styr’ å lese alle ingredienslister. Hva om jeg overser en fy-ingrediens, liksom?

Tips?

Anonymkode: 509c3...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Normal har en egen serie, Curl Girl :) Den er komplett, med "alt" du trenger. 

Man trenger ikke bruke curly girl metoden slavisk. Prøv det som passer for deg. Aldri i livet om jeg bruker så utrolig mye tid som den "strenge" rutinen sier. 

Jeg bruker produkter som er uten sulfat, silikon, proteiner, osv, men jeg driver ikke med squish-2-condish, bowl method, plopping og microplopping og fåglarna vet hva.. 

Jeg har kanskje litt olje i håret noen timer før vask (argan olje), vasker håret to ganger med shampo (sulfatfri, utenom en gang eller to i måneden hvor jeg bruker en med sulfater for å rense skikkelig for produktrester), hårmaske et par ganger i mnd, balsam (alt uten silikoner). Jeg grer gjennom håret med fingrene med balsam i. Skyller ut balsamen, og klemmer vann ut av håret, har i leave in balsam, og så squisher jeg håret for å få frem bølgene skikkelig. Lufttørker. 

Og passer på å ikke børste håret når det er tørt, da blir det bare en enorm sky rundt hodet mitt... 

Vasker håret hver 4-6 dag, har kanskje litt tørrshampo i midt i uken om det går 6 dager mellom, og har litt leave-in-balsam på om det ser tørt ut imellom der.

Jeg har ikke prøvd krøllegel/skum, men vurderer prøve det. 

Anonymkode: a9e77...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. 
Hvor lang tid tok det før du merket forskjell på håret?

Jeg bor langt unna Normal, så får ikke handlet der. Men nå har jeg bestilt produkter jeg tror er ‘godkjente’, så det blir morsomt å prøve. 
Jeg er også i tvil om jeg gidder hele prosedyren hver gang, men jeg begynner, og så får jeg se. Vet jeg kommer til å slite med hårkur, for det er sjeldent jeg tar meg så god tid i dusjen 🙈

Flere med erfaringer og tips?

Anonymkode: 509c3...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curl girl metoden passer ikke for alle, og jeg vil vel si at jeg bruker den bare sånn halveis da jeg føler denne metoden er litt streng.

Til syvende og sist er det du som må finne din egen metode som fungerer, men jeg kan fortelle deg hva jeg gjør.

*jeg har 2c/3a hår, oljete hodebunn og tørt tykt og mye hår, som før denne rutinen brukte å være ekstremt frizzy*

I DUSJEN:

Jeg bruker sjampo 2 ganger. Jeg bruker Cantu sin avokado sjampo. Dersom jeg har tid og energi bruker jeg en scalp massager, men det er ikke alltid jeg gidder det altså. Bruker den mest fordi jeg synes den sprer produktet jevnt og at det er digg med hodemassage en gang i blant. 

Når jeg bruker balsam unngår jeg å bruke det høyere enn til ørene mine. Så børster jeg håret med en denman børste og skyller balsamen ut.

ETTER DUSJ:

Jeg håndkletørker håret og påfører litt av sheamoisture sin curlsmoothie fra endene og opp til hårene nærme hodebunnen. På denne måten bruker jeg mest produkt på endene og bruker «restene» ved hodebunnen. Så børster jeg håret igjen med denman børste.

Så bruker jeg hårolje fra endene og opp til toppen. Jeg bruker mulateiro oil fra VITA (den inneholder litt silikon, men dette vaskes av ved neste vask, så det går bra). Jeg passer på å gni håret inn med denne oljen da håret mitt er veldig tørt.

Så scruncher jeg ECO argan oil hårgelé inn i håret mitt for å definere krøllene mine og for å låse inn fuktighet. Så lar jeg håret lufttørke.

DAGEN ETTER:

Våkner jeg opp til litt frizzy og udefinert hår, tar jeg litt vann på fingrene mine og drar dem over håret mitt, samt at jeg vanner på ei børste og børster håret nedenfor ørene mine. Dette gjør håret mitt «dampet».

Så scruncher jeg hårgelé inn i håret, og «restene» av hårgelé på fingrene mine «klapper» jeg på toppen av hodet dersom det er litt frizzy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...