Gå til innhold

Permisjon ved dødsfall svigerforeldre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har man rett på velferdspermisjon hvis en av svigerforeldre dør? Har forstått det sånn at svigerforeldre regnes som nærmeste familie. 

Anonymkode: 3efe2...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei ikke egentlig, men sjekk personalhåndboken på jobb. Vil tro du i alle fall få fri (uten lønn) den dagen det er begravelse. 

Anonymkode: e937c...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en god arbeidsgiver så får du det. Jeg har fått fri med permisjon til enda fjernere relasjoner sitt dødsfall. Spør og vær ærlig hvis du sliter så får de velge mellom velferdspermisjon eller sykemelding. 

Anonymkode: ed1a7...350

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsmiljøen gir ikke noe rett til fri ved dødsfall i nærmeste familie. 

Der må du se i personalreglene der du jobber, og i tariff-avtalen din om du er dekket av en slik. 

Anonymkode: e73b8...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det, i min personalhåndbok er det likestilt mellom familie og svigerfamilie

Anonymkode: f0d93...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må du sjekke kontrakten din/policyen på arbeidsplassen du jobber på. Jeg har vært på arbeidsplasser man kun får permisjon ved død av opp-ned linje eller samboer/ektefelle, og jeg har vært på arbeidsplass det ikke er skrevet ned hva som er "nær familie". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet som mellomleder i kommunen husker jeg at regelen vi brukte for velferdspermisjon ved dødsfall var ganske åpen. Det sto ikke konkret hvilken relasjon som utløste permisjon med lønn, men hvor nær man var den avdøde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min kommune får man ikke velferdspermisjon med lønn til begravelse for svigerfamilie, kun i rett oppad- og nedadstigende linje* (og partner, selvfølgelig).  Jeg har dog aldri opplevd noen som er blitt nektet avspasering en slik dag.

* Det har vel hendt det er blitt brukt skjønn i noen tilfeller her, blant annet etter terrorangrepet 22. juli.

Anonymkode: 29e5d...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...