AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #1 Del Skrevet 8. august 2022 Har man rett på velferdspermisjon hvis en av svigerforeldre dør? Har forstått det sånn at svigerforeldre regnes som nærmeste familie. Anonymkode: 3efe2...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 8. august 2022 #2 Del Skrevet 8. august 2022 Det tipper jeg hør med arbeidsgiver eller ta deg fri de timene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #3 Del Skrevet 8. august 2022 Nei ikke egentlig, men sjekk personalhåndboken på jobb. Vil tro du i alle fall få fri (uten lønn) den dagen det er begravelse. Anonymkode: e937c...d13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #4 Del Skrevet 8. august 2022 Har du en god arbeidsgiver så får du det. Jeg har fått fri med permisjon til enda fjernere relasjoner sitt dødsfall. Spør og vær ærlig hvis du sliter så får de velge mellom velferdspermisjon eller sykemelding. Anonymkode: ed1a7...350 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #5 Del Skrevet 8. august 2022 Arbeidsmiljøen gir ikke noe rett til fri ved dødsfall i nærmeste familie. Der må du se i personalreglene der du jobber, og i tariff-avtalen din om du er dekket av en slik. Anonymkode: e73b8...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #6 Del Skrevet 8. august 2022 Jeg får det, i min personalhåndbok er det likestilt mellom familie og svigerfamilie Anonymkode: f0d93...f5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 8. august 2022 #7 Del Skrevet 8. august 2022 Det må du sjekke kontrakten din/policyen på arbeidsplassen du jobber på. Jeg har vært på arbeidsplasser man kun får permisjon ved død av opp-ned linje eller samboer/ektefelle, og jeg har vært på arbeidsplass det ikke er skrevet ned hva som er "nær familie". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khloe P.T Skrevet 10. august 2022 #8 Del Skrevet 10. august 2022 Da jeg jobbet som mellomleder i kommunen husker jeg at regelen vi brukte for velferdspermisjon ved dødsfall var ganske åpen. Det sto ikke konkret hvilken relasjon som utløste permisjon med lønn, men hvor nær man var den avdøde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #9 Del Skrevet 10. august 2022 I min kommune får man ikke velferdspermisjon med lønn til begravelse for svigerfamilie, kun i rett oppad- og nedadstigende linje* (og partner, selvfølgelig). Jeg har dog aldri opplevd noen som er blitt nektet avspasering en slik dag. * Det har vel hendt det er blitt brukt skjønn i noen tilfeller her, blant annet etter terrorangrepet 22. juli. Anonymkode: 29e5d...e4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå