Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Retter dette mot de som har 100% hjemmekontor og ikke delvis/hybrid ordning)

Jeg er interessert i å få meg en jobb som tilbyr hjemmekontor, men usikker hvor man har best sjans til å finne disse utlysningene. Handler det kanskje om å ha litt flaks? De fleste stillingene som ligger ute pr. d. d. er for telefonsalg, intervjuere og slike ting. IT også, men jeg har ikke riktig bakgrunn for å søke på dem.

Jeg har lest at en del av dere har helt vanlige kontorjobber som tilbyr 100% hjemmekontor i tillegg til å kunne møte på kontoret uten at dette er et krav. Var dette en endring som følge av korona, eller har det alltid vært fleksibelt på arbeidsplassen din?

Er skeptisk til enkelte stillingsannonser som tilbyr hjemmekontor, da jeg føler det blir mye gratis arbeid hvis man ikke holder tunga rett i munn når man søker😓

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 100% hjemmekontor, hatt det både før og etter korona. Jobber som systemutvikler, og søkte på en helt vanlig annonse på finn. 

Men altså, du må jo se på kvalifikasjonene dine.. 

Anonymkode: a96b4...2ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har 100% hjemmekontor, hatt det både før og etter korona. Jobber som systemutvikler, og søkte på en helt vanlig annonse på finn. 

Men altså, du må jo se på kvalifikasjonene dine.. 

Anonymkode: a96b4...2ed

Var sjeldent jeg hørte om hjemmekontor før korona, men stilig at det ikke var uvanlig før !

Kvalifikasjonene ser jeg selvfølgelig på. Om stillingen ikke har noe med utdanninga mi eller karriereønsket, så søker jeg naturligvis ikke på den. Jeg ser de fleste annonsene selv om de er irrelevante for meg pga at jeg ikke kategoriserer søket etter yrke, men heller område. Vil ikke gå glipp av drømmejobben fordi jeg huket av på feil kategori😆

Takk for svar da!

AnonymBruker
Skrevet

Det beste med hjemmekontor er at du effektivt kun jobber ca 4-5 timer per dag og at du kan onanere når du vil i løpet av arbeidsdagen.

Anonymkode: 2dc71...fa5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det beste med hjemmekontor er at du effektivt kun jobber ca 4-5 timer per dag og at du kan onanere når du vil i løpet av arbeidsdagen.

Eh... Snakk for deg selv.

Anonymkode: 11e0e...a41

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eh... Snakk for deg selv.

Anonymkode: 11e0e...a41

Hahaha, hva? Jobber du fulle dager hjemmefra?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Endelig noen som er ærlig om hvorfor folk vil «jobbe» hjemmefra 

Anonymkode: 936f9...f26

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Journalist! Mye av jobben er ute i felten, men tekstbehandling og redigering av bilder  gjør jeg hjemme. 

Anonymkode: c250e...38b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Endelig noen som er ærlig om hvorfor folk vil «jobbe» hjemmefra 

Anonymkode: 936f9...f26

For noen er det digg å slippe lang reisevei, rushtrafikk, og å traske rundt ute grytidlig om morran når det er pisskaldt ute.

Det sier kanskje mer om dere om det første dere tenker på er å sluntre unna så fort ingen passer på

Anonymkode: b08b0...190

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...