Gå til innhold

Er det lov å kjøpe og bruke en videreselge billett til Karpe sin konsert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Har snakket med en bruker på tide.no angående å kjøpe karpe biletter av dem til en av dagene de spiller. Prisen på billetten er 1000kr og er ganske greit innenfor at billettprisen omtrent er den samme. Mitt spørsmål om noen vet om jeg kan ta i bruk billetten jeg kjøper og ikke vil bli stoppet ved inngangsdøren til konserten ettersom at kjøperen er en annen person? 

Setter pris på alle svar 

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok kun èn som kan bruke den ja. Så du kan ikke være helt sikker på at du ikke blir lurt med sånne e-billetter.

Finn.no har også en regel om at billetter ikke skal selges over prisen. Veit ikke om dette er en lov i Norge, men jeg veit i såfall at ståplasser på Karpe konserten gikk for 800, og noen av sitteplassene er dyrere, men det er jo greit å tenke på.  Om noen har collectors ticket derimot så kan de i hvert fall ikke selge sende den til flere.

Jeg har dog både kjøpt og solgt e-billetter med hell tidligere men man kan ikke være sikkert så jeg hadde nok sett an personen litt om det er mulig. Det er mye scam ute og går også. 

Anonymkode: 4646a...e33

AnonymBruker
Skrevet

Du Spør forresten om det er lov i overskriften, og nei det er nok ikke lov, og det vil ikke fungere å bruke den flere ganger. Den blir jo scanna. 

Anonymkode: 4646a...e33

Skrevet

Ryddet for annonse. 

_popcorn_, adm

AnonymBruker
Skrevet

Litt vanskelig å forstå spørsmålet ditt. Tenker du på om det er lov å kjøpe billett av noen privat og bruke den på konserten? Svaret på det er ja, men du kan ikke vite om personen du har kjøpt av har solgt den til flere personer. Hvis det er tilfellet er det førstemann som scanner billetten ved inngangen som kommer inn på konserten. Ville generelt vært skeptisk til å kjøpe billett av noen jeg ikke kjenner

Anonymkode: b58fb...2a5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...