Akryl Skrevet 7. august 2022 #1 Skrevet 7. august 2022 Og slappe leger. Det ødelegger selvfølgelig for de som får reelt behov, fordi myndighetene vil komme til å stramme inn. Kjenner folk som tenker at sykemelding er ekstra feriedager. Hvis de ikke sykemelder seg, så har de gått glipp av noen fridager som de kunne ha fått. Det samme tenker de om egenmelding. Jeg oppfordrer staten til å stramme kontroll for å ta juksepaver. Vi vet at folk med dårlige holdninger ville også ha svindlet skatt og nav hvis skatt og nav hadde like dårlig kontroll som sykemelding regime. 2
Topsi Skrevet 7. august 2022 #2 Skrevet 7. august 2022 Vel, om sjefen mistenker at noen misbruker egenmelding kan de nekte arbeidstaker p bruke det. Leger kan også nektes å skrive ut sykemelding, så virkemidlene er der jo
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #3 Skrevet 7. august 2022 Ja. Legene må strammes opp. Og det bør bli slik at man ikke får lønn de 2-3 første dagene med egenmelding. Anonymkode: 3fbb6...7a1 2
Topsi Skrevet 7. august 2022 #4 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Legene må strammes opp. Og det bør bli slik at man ikke får lønn de 2-3 første dagene med egenmelding. Anonymkode: 3fbb6...7a1 Så når jeg blir smittet av spysyke på jobb skal jeg sitte hjemme og spy uten lønn? 10 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 4 minutter siden, Topsi said: Så når jeg blir smittet av spysyke på jobb skal jeg sitte hjemme og spy uten lønn? Ja, de første dager. Sånn gjør de i Sverige for å begrense snylting. Man tåler noen sykedager i året. Evt må der skaffes SM Anonymkode: 3fbb6...7a1 1
Topsi Skrevet 7. august 2022 #6 Skrevet 7. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, de første dager. Sånn gjør de i Sverige for å begrense snylting. Man tåler noen sykedager i året. Evt må der skaffes SM Anonymkode: 3fbb6...7a1 Så jeg skal altså svi økonomisk for skade på jobb, vel der er jeg selvsagt helt uenig. En må heller frata folk muligheten til egenmelding hvis det misbrukes enn å frata arbeidsfolk penger pga smitte på jobb. Ellers går folk syke påmjobb, slik som i sverige Endret 7. august 2022 av Topsi 6 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #7 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, de første dager. Sånn gjør de i Sverige for å begrense snylting. Man tåler noen sykedager i året. Evt må der skaffes SM Anonymkode: 3fbb6...7a1 Sånn gjøres det vel egentlig de fleste steder i verden. Jeg mener absolutt ikke at man skal avskaffe verken egenmeldinger eller egenmeldinger, men utgangspunktet bør være at lønn er noe man får for å jobbe, ikke sitte hjemme og spy. Anonymkode: 3ab52...975
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #8 Skrevet 7. august 2022 Akryl skrev (12 minutter siden): Og slappe leger. Det ødelegger selvfølgelig for de som får reelt behov, fordi myndighetene vil komme til å stramme inn. Kjenner folk som tenker at sykemelding er ekstra feriedager. Hvis de ikke sykemelder seg, så har de gått glipp av noen fridager som de kunne ha fått. Det samme tenker de om egenmelding. Jeg oppfordrer staten til å stramme kontroll for å ta juksepaver. Vi vet at folk med dårlige holdninger ville også ha svindlet skatt og nav hvis skatt og nav hadde like dårlig kontroll som sykemelding regime. At enkelte nordmenn tar noen ekstra sykedager er nok ikke det som tapper statskassen vår.. Anonymkode: 08ad9...38f 3 1
Maskinfører Skrevet 7. august 2022 #9 Skrevet 7. august 2022 Onkel sykemeldte seg hver gang han skulle pusse opp nå er han pensjonist da 1
Topsi Skrevet 7. august 2022 #10 Skrevet 7. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): men utgangspunktet bør være at lønn er noe man får for å jobbe, ikke sitte hjemme og spy Selv om man fikk smitten ved å pleie syke pasienter? Seriøst? Og jeg bruker det som eksempel fordi min siste egenmelding var nettopp dette Endret 7. august 2022 av Topsi 4
Entern Skrevet 7. august 2022 #11 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At enkelte nordmenn tar noen ekstra sykedager er nok ikke det som tapper statskassen vår.. Anonymkode: 08ad9...38f Nei, det er andre som sluker langt mer penger. 1
Entern Skrevet 7. august 2022 #12 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, de første dager. Sånn gjør de i Sverige for å begrense snylting. Man tåler noen sykedager i året. Evt må der skaffes SM Anonymkode: 3fbb6...7a1 Sverige har vel sløst så mye penger på visse pengesluk at de må stramme inn overalt…de gir ikke gamle folk skikkelig pensjon heller. 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #13 Skrevet 7. august 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Nei, det er andre som sluker langt mer penger. Det er jo selvsagt ikke statskassen som betaler ved sykdom heller, det er jo arbeidsgiver. Om ikke man jobbe for staten selvsagt. Anonymkode: bc2b7...176
Maskinfører Skrevet 7. august 2022 #14 Skrevet 7. august 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Sverige har vel sløst så mye penger på visse pengesluk at de må stramme inn overalt…de gir ikke gamle folk skikkelig pensjon heller. Husker Rolf 88 som måtte sove i bilen 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #15 Skrevet 7. august 2022 Vel, i min og mannens Urke kan vi ikke ta ut sykemelding eller egenmelding pga arbeidspress. Vi har begge spydd på jobb mer enn en gang, aldri vært hjemme med forkjølelse og under covid unngikk vi å teste oss fordi vi da måtte blitt hjemme fra jobb. Vi sender også syke barn i barnehage om vi ikke har barnepass. Jeg kjenner mange som gjør som oss, kjenner derimot igjen slike som det beskrives i tråden her. Anonymkode: 1fe27...46b
Entern Skrevet 7. august 2022 #16 Skrevet 7. august 2022 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Husker Rolf 88 som måtte sove i bilen Jeg og.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #17 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, i min og mannens Urke kan vi ikke ta ut sykemelding eller egenmelding pga arbeidspress. Vi har begge spydd på jobb mer enn en gang, aldri vært hjemme med forkjølelse og under covid unngikk vi å teste oss fordi vi da måtte blitt hjemme fra jobb. Vi sender også syke barn i barnehage om vi ikke har barnepass. Jeg kjenner mange som gjør som oss, kjenner derimot igjen slike som det beskrives i tråden her. Anonymkode: 1fe27...46b Trollmor , trollfar og alle trollungene Anonymkode: e7d35...720 1 4
Maskinfører Skrevet 7. august 2022 #18 Skrevet 7. august 2022 Han hadde jobbet i mange år først var pensjonen på 13 000 deretter 6 000 han ble kastet ut av huset i stedet for å få plass på sykehjem ble tilbudt å bo der det var vold og uakseptable forhold 1
Topsi Skrevet 7. august 2022 #19 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vel, i min og mannens Urke kan vi ikke ta ut sykemelding eller egenmelding pga arbeidspress. Vi har begge spydd på jobb mer enn en gang, aldri vært hjemme med forkjølelse og under covid unngikk vi å teste oss fordi vi da måtte blitt hjemme fra jobb. Vi sender også syke barn i barnehage om vi ikke har barnepass. Jeg kjenner mange som gjør som oss, kjenner derimot igjen slike som det beskrives i tråden her. Anonymkode: 1fe27...46b Derfor alle kollegene deres er syke da kanskje? 1
Silva Pluvialis Skrevet 7. august 2022 #20 Skrevet 7. august 2022 (endret) Akryl skrev (På 8.8.2022 den 0.47): Og slappe leger. Det ødelegger selvfølgelig for de som får reelt behov, fordi myndighetene vil komme til å stramme inn. Kjenner folk som tenker at sykemelding er ekstra feriedager. Hvis de ikke sykemelder seg, så har de gått glipp av noen fridager som de kunne ha fått. Det samme tenker de om egenmelding. Jeg oppfordrer staten til å stramme kontroll for å ta juksepaver. Vi vet at folk med dårlige holdninger ville også ha svindlet skatt og nav hvis skatt og nav hadde like dårlig kontroll som sykemelding regime. Nei. De fleste sykemelder seg ikke "fordi de er late". Du må huske at det er leger som sykemelder, ikke pasientene. Leger sykemelder ikke uten at det er grunnlag for det. Slutt å stikke nesa opp i andres saker. Du har ingenting med å spekulere i hvorfor folk er sykemeldt. Det er mellom pasienten, legen og NAV. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 2 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå