Gå til innhold

TIPS til å gå raskt ned i vekt før bryllup!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jajajaja jeg vet at varig livsstilsendring er det beste for varig vektnedgang, dette er jeg allerede godt i gang med men det går litt treigt🙉

skal gifte meg om 6 uker og brudekjolen er veldig trang over magen/magesekken!

noen supertips til å miste masse magefett (og annet fett) de neste ukene?😄

lavkarbo? Pulverkur?

spise kun frukt, grønnsaker og smoothie i ukene fremover????

Anonymkode: bdce7...a2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gå ned 1 kg fett tilsvarer ca. 7000 kalorier i underskudd. Så kan du telle kalorier inn og kalorier ut. Anbefaler ikke frukt og smoothies pga sukkerinnholdet. Heller ikke juice eller andre sukkerdrikker. Tenk kalorier, det er det viktigste siden du har dårlig tid.

Jeg ble kvitt 5 kg «sjokoladebinging» på ca. 6 uker med periodisk faste 18:6, men faste er ikke bra for alle. Perfekt for meg som aldri blir sulten før utpå ettermiddagen. Og jeg var nøye med kaloriinntaket (særlig sukker).

Er heller ikke uvanlig å «stramme inn» med passende undertøy under brudekjolen.

Lykke til. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Og det er det samlede kaloriinntaket som teller. Spiser du et kakestykke en dag, så begrenser du bare kaloriintaket mer en annen dag.

Endret av MyMichelle
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ned masse ved å ligge unna det meste av karbo (men jeg går aldri i ketose fordi jeg aldri har klart å ligge helt unna😝). Hvert måltid fokuserer jeg på å spise meg mett på proteiner, fett og masse grønnsaker. Tenk minst halve porsjoner bør alltid være grønnsaker! Og dess flere forskjellige grønnsaker du spiser på en uke, dess flere viktige mineraler og vitaminer får du i deg, noe som holder hud og energi optimalisert. Hvis du ikke spiser nok mat vil du jo kunne risikere mørke sirkler under øyene på bryllupsdagen. 

Hvis du ofte overspiser, så er det lurt å veie alt og følge med via Lifesum eller andre apper, da ser du hvor mye kalorier du har å spille på. 

Anonymkode: 8a732...376

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Andre som har en superkur på lur?😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk! Andre som har en superkur på lur?😂

Noen bruker såkalt eggefaste. Da spiser de kun egg, fett og litt ost. Du finner mye stoff om det hvis du googler eggefaste eller egg fast. Man blir nok drittlei egg, men appetitten får seg en liten reset på en måte.

Anonymkode: 54bc4...c1f

AnonymBruker
Skrevet

Ketose/veldig lavkarbo. Trenger ikke spise slikt varig, men du mister mye vann frem til bryllupet.

Anonymkode: 4993f...30d

AnonymBruker
Skrevet

Bli veganer, men en sunn type veganer som ikke spiser kake og is og sånt. 

Anonymkode: f37db...e66

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du allerede er i gang med en varig livsstilsendring, så ville jeg kun gjort grep som "lignet på" den. 

Nå vet ikke jeg hva du gjør, men om du f.eks. teller kalorier, og begrenser hva du spiser hver dag, så reduserer du enda litt mer. 
Er du på 1800kalorier pr dag, så ser du på hvor du klarer å trekke fra mer, uten at det betyr så mye for deg. (Redusere mengden proteiner og karbohydrater, og heller øke mengden grønnsaker?) 
Trener du, så trener du enda litt mer. (Øker med 30min hver dag, f.eks.) 
Det kan jo også være at hvis du fokuserer litt ekstra på å trene magemuskler (Både skrå og rette), at du klarer å stramme opp litt i midjen, slik at "fettet sitter bedre", selv om vekta ikke går så mye ned.

Det er jo sikkert mulig med sånn måtidserstatter-løsninger også, om du kun er ute etter kortvarig i 6 uker. 

Bare husk å ikke bli helt ekstrem. Da vil du antagelig ødelegge veldig mye mer for deg selv enn det er verd.

Anonymkode: 5dece...da7

AnonymBruker
Skrevet

Lavkarbo og periodisk faste.

Anonymkode: 8fd3e...5a0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke punktslanke. Men akkurat magen synes jeg blir mye strammere og flatere når jeg trener intervall-løp. Merker også raskt effekt av 14 days shred programmene til Chloe Ting. 

Anonymkode: 050a0...a5c

AnonymBruker
Skrevet

6 uker er da ikke såå kort tid? Tell kalorier i Lifesum, hold deg på max 1200 om dagen, så skal jeg love deg at du er noen kilo slankere om 6 uker.

Anonymkode: ac364...dab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kaloriunderskudd og styrketrening. Fokuser spesielt på mage. Kanskje du klarer å stramme opp litt. 

Vei maten! Det er så lett å tro at feks 30g er mye mer enn det faktisk er. 

Spis magert. Dropp brød, smør, sukker. Ingen godis. Ikke alkohol! Drikk vann. 

Anonymkode: d027e...0a3

• Liker 1
Skrevet

Keto, faste og kondisjon. Gått ned 6 kilo på 3 uker. For å passe inn i en kjole. I know, skal ikke en vane 😎

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Jessic_a skrev (8 timer siden):

Keto, faste og kondisjon. Gått ned 6 kilo på 3 uker. For å passe inn i en kjole. I know, skal ikke en vane 😎

Hva spiser du når du spiser keto? Kun egg/bacon/avocado osv? Med masse fett?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva spiser du når du spiser keto? Kun egg/bacon/avocado osv? Med masse fett?

Nei, spiser salat, kyllingfilet, avokado, masse grønnsaker, olivenolje, egg, Osv. lite pølser, bacon, og annet dårlig mat. Bare reine produkter, mye proteiner, sunt fett og litt meieriprodukter som ost, fløte, majones. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.8.2022 den 10.14):

Lavkarbo og periodisk faste.

Anonymkode: 8fd3e...5a0

Enig med lavkarbo, før ferien nå tok jeg en ekstra innsats og gikk ned 7-8 kg på 5 uker, etter å allerede ha gått ned flere kilo med kostholdsendring. Jeg spiser sjelden frokost, men min meny besto stortsett av kokt egg og tomater til lunsj, kylling og grønnsaker i ildfastform, innimellom gratinert med ost, og egg igjen til kvelds, innimellom spiste jeg pro-pudding. Ingen diett man orker over lang tid pga ensformig, men var ikke sulten, og det fungerte veldig godt på meg. Gikk også mye fjellturer. La kun på meg 1 kg på 14 dager i Hellas nå til tross for at jeg da spiste både pizza og pasta mange ganger, samt brød til hotellfrokosten.

Anonymkode: edeeb...af0

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for brudd på: 

* Helseskadelig råd og anbefalinger. Dette omfatter blant annet tips om medisinbruk, diskusjon rundt dosering av medisiner og kosttilskudd, vaksinemotstand, fraråding av legebehandling eller smittevern, lavt matinntak (daglig inntak under 1200 kcal) eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak.

Christina82, mod

Skrevet

Hei! Jeg har selv gått ned 5-6 kg de siste par månedene, før mitt eget bryllup, og er nå nede i trivselsvekt med en BMI på ca 20. Jeg fikk barn nr to for ca ett år siden, og de siste kiloene har vært vanskelig å ta av, så jeg bestemte meg for et skippertak. Jeg driver vanligvis med periodisk faste uansett, men jeg har strammet inn spisevinduet. Spiser nå bare to måltider hver dag, ett lite og ett stort. Jeg er ikke redd for sultfølelse, men lar det ikke gå så langt at jeg ikke klarer å opprettholde opplegget. I tillegg har jeg kuttet ut alt godteri og alkohol, går en lang tur hver dag, og trener 2-3 ganger hver uke. Jeg veier meg to ganger i uke og sjekker fremgang med målebånd. Du kan oppnå mye på bare seks uker! Lykke til!

Anonymkode: 94bf9...a83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...