Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 26 år og ble utdannet innenfor helse for 3 år siden og har jobbet 100 % turnus siden. Dessverre er ikke dette yrket slik jeg så for meg. Føler at etter jeg startet 100 % turnus har alt bare gått nedover for meg .. føler meg totalt utslitt hele tiden utenom jobb, nedstemt, store søvnvansker og urolig. Jeg liker å tenke vertfall at jeg trives veldig godt å jobbe med og hjelpe mennesker, får også masse gode tilbakemeldinger over jobben jeg gjør, men samtidig så tømmer det meg helt og jeg har ingenting å gi utenfor jobben. Får også høre av andre nære at jeg ser oppriktig sliten ut og bør kutte ut turnus. Begynt å tenke over om alt det psykiske henger sammen med jobben, for kan ikke huske at jeg var slik som dette før den tid. Sitter oppriktig å lurer på om jeg må skifte felt helt, samtidig lurer jeg på om det er noe galt med meg når jeg på 26 år føler meg slik så tidlig.. 

Jeg vet at det sies at det tar litt tid før man vender seg til turnus, men for meg oppleves det som at det bare blir verre, klarer ikke å få noe rutine på livet utenom jobben. Prøver å tenke at dette vil bli bedre med tiden, men når? 

Er det noen andre helsepersonel som har opplevd dette? hvilket felt skiftet du til? gjerne si hvor gammel du er

Anonymkode: 15c4e...b75

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på det samme som deg og grubler hver dag på hva annet jeg kan finne på. Er desperat etter å komme bort fra turnus. 

Anonymkode: be21a...9a8

AnonymBruker
Skrevet

Kom inn på sykepleien (3 valget) men jeg kommer til å gi vekk min plass og eventuelt søke noe annet neste år. Turnus livet virker for jævlig, samt lønna er søppel.

Anonymkode: 81fd5...fd6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever motsatt. Jeg syns det å jobbe 8-16 hver dag var verre enn turnus. (Selv om å gå fra kveldsvakt til tidligvakt ikke er en favoritt). 

Jeg er 41 år og jobber som miljøterapeut i bolig for utv.hemmede. Rolig jobb, ingen utagering eller omfattende stell. Bare fryktelig kjedelig jobb… deilig å tasse rundt i morgenkåpe nå, og dra på kveldsvakt etterpå 😊 

Det verste med turnus er å være borte fra familien, det syns jeg er pyton. 

Anonymkode: 04570...56e

Skrevet
On 8/8/2022 at 12:21 AM, AnonymBruker said:

Jeg er 26 år og ble utdannet innenfor helse for 3 år siden og har jobbet 100 % turnus siden. Dessverre er ikke dette yrket slik jeg så for meg. Føler at etter jeg startet 100 % turnus har alt bare gått nedover for meg .. føler meg totalt utslitt hele tiden utenom jobb, nedstemt, store søvnvansker og urolig. Jeg liker å tenke vertfall at jeg trives veldig godt å jobbe med og hjelpe mennesker, får også masse gode tilbakemeldinger over jobben jeg gjør, men samtidig så tømmer det meg helt og jeg har ingenting å gi utenfor jobben. Får også høre av andre nære at jeg ser oppriktig sliten ut og bør kutte ut turnus. Begynt å tenke over om alt det psykiske henger sammen med jobben, for kan ikke huske at jeg var slik som dette før den tid. Sitter oppriktig å lurer på om jeg må skifte felt helt, samtidig lurer jeg på om det er noe galt med meg når jeg på 26 år føler meg slik så tidlig.. 

Jeg vet at det sies at det tar litt tid før man vender seg til turnus, men for meg oppleves det som at det bare blir verre, klarer ikke å få noe rutine på livet utenom jobben. Prøver å tenke at dette vil bli bedre med tiden, men når? 

Er det noen andre helsepersonel som har opplevd dette? hvilket felt skiftet du til? gjerne si hvor gammel du er

Hva med å gå til fastlegen og forklare og evt få sykemelding en periode så du får hentet deg inn?

Gjest Eternal rain
Skrevet
On 8/8/2022 at 12:21 AM, AnonymBruker said:

du kan som Origin her over sier bli sykemeldt i en kort periode og tenke litt over om dette er det du vil jobbe med.

Du kan også tenke over på hvilke andre arenaer du kan bruke kompetansen din. Helse og omsorg er et stort felt; er litt usikker på hva spesifikt du jobber med. 

vil du jobbe med alle mennesker, vil du jobbe med barn, med eldre, med rus? Eller vil du ikke jobbe med mennesker, vil du ha en mer administrativ jobb? Har du vurdert kompetanseheving? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...