Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet følelsene for mannen min og gjorde det slutt med han. Han prøvde iherdig å vinne meg tilbake, men følelsene var bare ikke der. Nå skal vi separeres og huset er lagt ut for salg.

Men nå har følelsene begynt å komme tilbake igjen. Jeg savner han og er redd jeg har ødelagt alle sjansene mine for å vinne han tilbake ved å avvise han...

Han er en flott mann som jeg er veldig glad i og han har ingen problem med å få seg ny dame hvis han vil. Hvordan skal jeg klare å fikse dette?

Anonymkode: 5183d...5cf

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Abendstern
Skrevet

La det ligge. Hvis du er glad i ham, så lar du ham gå. Skal du dumpe ham hver gang du mister følelser og deretter ta ham tilbake?

Skrevet

Har du sagt til han at følelsene har kommet tilbake? Her trenger dere å snakke ordentlig ut og kanskje søke hjelp hos en parterapeut. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du redd for å miste han eller å sitte igjen alene? Bare spør, for det er mange som angrer av feil grunner 😅

Men om du vil ha han tilbake, så bare si det rett ut. Menn responderer best på direkte kommunikasjon 😅 

Anonymkode: df0db...351

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

snakk med han? 

Anonymkode: b3d01...fd0

• Liker 2
Skrevet

Du er redd for å savne huset.

• Liker 6
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mistet følelsene for mannen min og gjorde det slutt med han. Han prøvde iherdig å vinne meg tilbake, men følelsene var bare ikke der. Nå skal vi separeres og huset er lagt ut for salg.

Men nå har følelsene begynt å komme tilbake igjen. Jeg savner han og er redd jeg har ødelagt alle sjansene mine for å vinne han tilbake ved å avvise han...

Han er en flott mann som jeg er veldig glad i og han har ingen problem med å få seg ny dame hvis han vil. Hvordan skal jeg klare å fikse dette?

Problemet er at du nå har vist ham at du ikke er en kvinne han kan stole på. Har du gjort det en gang så vil du gjøre det igjen, så hvorfor skal han ta deg tilbake igjen bare for å utsette seg selv for det samme neste gang du blir usikker på følelsene dine?

La ham gå, han fortjener bedre.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Kipling skrev (2 minutter siden):

Problemet er at du nå har vist ham at du ikke er en kvinne han kan stole på. Har du gjort det en gang så vil du gjøre det igjen, så hvorfor skal han ta deg tilbake igjen bare for å utsette seg selv for det samme neste gang du blir usikker på følelsene dine?

La ham gå, han fortjener bedre.

Fordi menn liker ting enkelt. Hvorfor ellers ville han prøvet fått hun tilbake tidligere? 

Jeg har hittil til gode og være med en mann som ikke har prøvet få meg tilbake etter å ha dumpet dem. Tenker de slik du beskriver, så hadde de ikke gjort det

Ja, det er en frykt som sikkert har satt seg som kan ligge å lure lenge, men alt i alt så er det ofte skumlere å være singel etter et langvarig forhold

• Liker 1
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi menn liker ting enkelt. Hvorfor ellers ville han prøvet fått hun tilbake tidligere? 

Jeg har hittil til gode og være med en mann som ikke har prøvet få meg tilbake etter å ha dumpet dem. Tenker de slik du beskriver, så hadde de ikke gjort det

Ja, det er en frykt som sikkert har satt seg som kan ligge å lure lenge, men alt i alt så er det ofte skumlere å være singel etter et langvarig forhold

Han prøver først å berge det mens han fortsatt har håpet om det, så inser han at han må akseptere det og så justerer han seg mentalt til at han nå er singel igjen. Han sørger over det og så begynner han å se lysere på ting og begynner å se fremover.

Stor forskjell på om du sier ja når de gjør sitt siste forsøk før de aksepterer at det er over eller om du kommer hatt i hånd og ber om en ny sjanse når han allerede har mentalt juster seg til at han nå er singel.

Hadde du oppsøkt de som tidligere ville ha deg tilbake nå, så tviler jeg på om de fleste hadde giddet å ta deg tilbake. Og hadde de vært dumme nok til å ta deg tilbake så fortjener dere hverandre.

Endret av Kipling
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig at man får panikk når ting faktisk går den veien og ting ikke er like trygt lenger. Betyr ikke at følelsene er tilbake eller noe som helst, betyr bare at det er uvant. Bare la det gå sin gang, se fremover. Han er et tilbakelagt kapittel og du har panikk. 

Anonymkode: 8ad6c...547

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kipling skrev (16 minutter siden):

Han prøver først å berge det mens han fortsatt har håpet om det, så inser han at han må akseptere det og så justerer han seg mentalt til at han nå er singel igjen. Han sørger over det og så begynner han å se lysere på ting og begynner å se fremover.

Stor forskjell på om du sier ja når de gjør sitt siste forsøk før de aksepterer at det er over eller om du kommer hatt i hånd og ber om en ny sjanse når han allerede har mentalt juster seg til at han nå er singel.

Hadde du oppsøkt de som tidligere ville ha deg tilbake nå, så tviler jeg på om de fleste hadde giddet å ta deg tilbake. Og hadde de vært dumme nok til å ta deg tilbake så fortjener dere hverandre.

For hva mener du senker min markedsverdi? Og hva senker mine exer sin markedsverdi?

Å mentalt forberede seg på å være singel er ikke en quickfix, det er en prosess. Og mest sannsynlig er nok ikke mannen ferdig med denne enda. Så da er det lettere å gå tilbake til det som virker mest trygt, og det er å bli sammen igjen. Dette gjelder både kvinner og menn, men fra mitt perspektiv ift å ha bare vært med menn, så skriver jeg nå om menn. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

For hva mener du senker min markedsverdi? Og hva senker mine exer sin markedsverdi?

Å mentalt forberede seg på å være singel er ikke en quickfix, det er en prosess. Og mest sannsynlig er nok ikke mannen ferdig med denne enda. Så da er det lettere å gå tilbake til det som virker mest trygt, og det er å bli sammen igjen. Dette gjelder både kvinner og menn, men fra mitt perspektiv ift å ha bare vært med menn, så skriver jeg nå om menn. 

Det at du dumpet ham første gang og så ombestemte deg senker din verdi, og det at han er tulling nok til å ta tilbake en kvinne som allerede har dumpet ham en gang senker hans.

AnonymBruker
Skrevet

Bestem deg for hva du vil først da i det minste!? Det er jo slitsomt å måtte forholde seg til noen som ombestemmer seg hele tiden! Er du sikker på at du ikke bare har problemer med at han skal finne noen andre? Vil du faktisk fortsatt bo og leve med han? 

Anonymkode: 153c1...1e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kipling skrev (43 minutter siden):

Åja sånn ja, skjønner 😅 Men det vil aldri skje; for om et forhold er over for min del, så forblir den døren lukket 😅

AnonymBruker
Skrevet

Legg deg flat og vær ærlig på at du vil ha en ny sjanse. 

Anonymkode: 1c6ee...ba4

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du bør prøve å bli mer bevist over "følelsene" og det faktum at du kan påvirke utviklingen av dem.

Hvis han nå har reorientert fokus fra å redde ekteskapet til å få seg et godt liv uten deg, så tenker jeg at det han vil trenge er en trygghet i at du jobber med din bevissthet vedrørende "følelsene", slik at han slipper reprise om et par år.

AnonymBruker
Skrevet

Du forteller det akkurat slik det er også er det hans valg om han ønsker det samme ❤ Vil han fortsetter så bør dere legge en plan for neste gang dette skjer, for følelser går i bølgedaler hvor man må jobbe seg igjennom det vanskelige. Følelsene dine har vært der hele tiden såfremt de er ekte, så neste gang du tenker du har mistet alle følelsene jobber man med det til man er helt sikker på at det ikke er mer igjen og partneren din må også jobbe med det. 

Anonymkode: 0155d...ad1

AnonymBruker
Skrevet

Først bør du ta noen runder med deg selv. Det er veldig vanlig å savne noen og kjenne på sterke følelser når man har gjort det slutt med noen. Nesten uansett. Jeg var overlykkelig den dagen jeg gjorde det slutt med min eks og kom meg ut av et veldig kjipt forhold. Men etter noen måneder så kom minnene tilbake, de gode opplevelsene, og savnet. Da ville jeg ha han tilbake. Men jeg er glad jeg ikke gjorde det, for jeg fant en så uendelig mye bedre mann for meg bare noen måneder senere.

Tenker det kan være lurt å prate sammen. Ta et par glass vin og snakke fra hjertet. Hvorfor mistet du følelsene tror du?
og er du forberedet på at dersom du faktisk vil ha han tilbake, så vil det kreve mye fra din side? Et slikt brudd kan skape mye utrygghet og mistillitt.

Er du også sikekr på at du virkelig vil ha han tilbake? Eller er det tanken på at han skal bli tatt av noen andre som føles værst?

Forhold kan bli veldig komplekse og vanskelige. Men jeg har troa på å kjempe for kjærligheten. ❤️

Anonymkode: ae1bf...e9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er irriterende liten informasjon om hvordan forholdet var før. 

Favoritt tema for mange når det gjelder samlivsbrudd er sex. Så da spør jeg. Hvem av dere var den som ikke ville sex?

Anonymkode: ee6de...120

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...