AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #41 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ingen av mine venninner har yngre/jevngamle partnere. Dette er jo helt vanlig og ganske så naturlig 🤷🏼♀️ Anonymkode: 2fa26...e05 Det er ganske vanlig i din krets med en betydelig aldersforskjell? Hva vil du si den er i snitt da? Det virker på meg som inntil 7 års aldersforskjell er det vanligste. Jeg vil si at den må nærme seg det dobbelte for å være betydelig. Anonymkode: 79003...c36
Lava Anne Skrevet 8. august 2022 #42 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Trist at du har opplevd dette, men har null med tråden å gjøre, avsporing av debatten. Trådstarter snakker om samtykkende sex mellom ung kvinne og noe eldre mann. Anonymkode: c74c4...a4c Nei, ts snakker om sex mellom eldre og yngre generelt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #43 Skrevet 8. august 2022 Jeg tror absolutt at det kan oppstå kjærlighet selv med et stort forskjell i alder, men det var ikke trådens tema. Jeg har vel egentlig ikke ment så mye om hva to voksne (over 18 år) blir enige om og vil av egen fri vilje. Det endret seg Nå har jeg en datter selv på den alderen. Tanken på at en mann over 30 tror han kunne ha gitt henne noe som helst positivt har jeg vondt for å tro. Jeg lurer også på hvilke type menn som oppriktig tror de kan gi veldig mye yngre kvinner selvtillit. Hva jobber slike menn med, familieforhold, sosial status osv. Ser for meg slum. Nå tenker jeg ikke kvinner over 25, de er voksne og bør være i stand til å tenke konsekvenser. Anonymkode: c9455...9bd 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #44 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ganske vanlig i din krets med en betydelig aldersforskjell? Hva vil du si den er i snitt da? Det virker på meg som inntil 7 års aldersforskjell er det vanligste. Jeg vil si at den må nærme seg det dobbelte for å være betydelig. Anonymkode: 79003...c36 Det vanligste er 2-3 år. Det nest vanligste er 4-5 det er statistikk på dette på ssb. Anonymkode: c8940...3cb 1
Druid Skrevet 8. august 2022 #45 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er for øvrig påtakelig at de mannfolka som før alltid var i disse trådene for å lokke yngre kvinner med sin gamle erfaring, ikke er her lenger. Mon tro om de ikke er blitt til noen av de gammelmannselskende kvinnene i innleggene her inne for det er overraskende mange av dem nå, faktisk majoritet plutselig. 😏 Anonymkode: c8940...3cb Gitt temaet for tråden, er det helt naturlig. Jeg ser ikke helt hvorfor en som ønsker yngre skulle ha noe nyttig innspill i en tråd som spør de som liker eldre. Og det fremstår som om mange har veldig fastlåste oppfatninger om "alle andre" og stort sett mener de ser verden likt som dem selv. 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #46 Skrevet 8. august 2022 Druid skrev (Akkurat nå): Gitt temaet for tråden, er det helt naturlig. Jeg ser ikke helt hvorfor en som ønsker yngre skulle ha noe nyttig innspill i en tråd som spør de som liker eldre. Og det fremstår som om mange har veldig fastlåste oppfatninger om "alle andre" og stort sett mener de ser verden likt som dem selv. Nei, de pleier å være innom alle disse trådene også de som snakker om yngre som liker eldre. Anonymkode: c8940...3cb 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #47 Skrevet 8. august 2022 Jeg har hatt sex med en merkbar yngre EN gang, og det var hun som sjekket MEG opp. Ikke egentlig noen stor seksuell opplevelse, og gudene skal vite at jeg ikke kom inn her som noen statusobjekt. Mest sannsynlig ville hun ha seg et raskt knull , og jeg var enklest å plukke opp. (Og hun var litt i sjokk over egen dømmekraft: hun kunne ikke slutte å kommentere hvor lik alder det var på meg og egen far. Ikke akkurat noe å bli kåt av.) Anonymkode: 6d8b8...e45
Anonymburker Skrevet 8. august 2022 #48 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor er det alltid menn som skal være eldre? Gir ingen mening, siden kvinner lever lengre. Anonymkode: 77d25...3bb Alltid? At kvinner lever lengre har ingenting å gjøre med det. I et par hvor kvinnen er 25 og mannen 50, kan det fremdeles bli barn. I en motsatt relasjon kan det ikke bli barn. Man må da kunne anerkjenne biologien i det hele, uten at jeg sier at barn er alfa og omega. Menn tiltrekkes som oftest av ungdommelighet, mens kvinner oftere søker livserfaring, penger, status.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #49 Skrevet 8. august 2022 Jeg synes ikke det er ok at folk hetser par med aldersforskjell med spyemojier her inne. Denne ukulturen har fått lov å passere alt for lenge. Kommer til å kontakte mods/admin for å diskutere dette, det er faktisk ikke greit det enkelte holder på med her inne. Tenk hvis det var unge homofile dere hetset på denne måten. Virker som at så snart det er snakk om en eldre mann eller kvinne som har en yngre partner, så er det liksom "greit" at all folkeskikk forsvinner og fripass til mobbing og hets. Det holder ikke. Oppfordrer flere til å gjøre det samme, det er ikke greit å gi grønt lys til å mobbe utvalgte grupper i samfunnet. Anonymkode: 548c3...06a 1 1 3
Modent Skrevet 8. august 2022 #50 Skrevet 8. august 2022 Eg er ein dame på rundt 60 som hadde sex med 2 gutter på 30, og det gav meg selvtillit at de likte å ha sex med meg. Flott og se at alder kun er eit tall når ein kommer til sex.0 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #51 Skrevet 9. august 2022 Mann 41 Mitt første ligg da var eg 17 å ho 32. Synst ikkje det var noe særlig i ettertid,følte hun utnyttet meg,husker hun satte sprit flaska i munnen på meg for eg skulle bli dritings. Eg var soppas vekke att eg skjønte ikkje hvor eg var nor eg voknet neste morgen..... Dette har ikkje direkte plaget meg,men synst det var veldig på kanten. Så er ikkje noe fan av slike aldersforskjell 😄 Anonymkode: 790b6...645 5
Snok1 Skrevet 9. august 2022 #52 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mann 41 Mitt første ligg da var eg 17 å ho 32. Synst ikkje det var noe særlig i ettertid,følte hun utnyttet meg,husker hun satte sprit flaska i munnen på meg for eg skulle bli dritings. Eg var soppas vekke att eg skjønte ikkje hvor eg var nor eg voknet neste morgen..... Dette har ikkje direkte plaget meg,men synst det var veldig på kanten. Så er ikkje noe fan av slike aldersforskjell 😄 Anonymkode: 790b6...645 Dette var jo et overgrep og har ingenting med vanlig samtykkende sex å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #53 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mann 41 Mitt første ligg da var eg 17 å ho 32. Synst ikkje det var noe særlig i ettertid,følte hun utnyttet meg,husker hun satte sprit flaska i munnen på meg for eg skulle bli dritings. Eg var soppas vekke att eg skjønte ikkje hvor eg var nor eg voknet neste morgen..... Dette har ikkje direkte plaget meg,men synst det var veldig på kanten. Så er ikkje noe fan av slike aldersforskjell 😄 Anonymkode: 790b6...645 Hvor møtte du hun? Anonymkode: 1dfcf...2c2
Synne-Marie Skrevet 9. august 2022 #54 Skrevet 9. august 2022 Snok1 skrev (21 minutter siden): Dette var jo et overgrep og har ingenting med vanlig samtykkende sex å gjøre. Det er den erfaringen mange sitter igjen med, etter som veldig ung å ha hatt sex med en mye eldre partner. Det fremsto kanskje som mer eller mindre ok der og da, men med alder, modenhet og erfaring ser man at det man ble utsatt for rett og slett ikke var greit. Videre så gjør man seg jo noen erfaringer etter hvert. Uansett hvor mye man (menn?) snakker om fristende ungdommelighet, så det det jo bare enkelte som aktivt søker en mye yngre partner. Og gitt behovet disse enkeltpersonene har for å definere slikt samkvem som ønsket og villet av modne unge kvinner, så er det fristende å anta at de selv skjønner at det ikke er helt greit. 4
Snok1 Skrevet 9. august 2022 #55 Skrevet 9. august 2022 Synne-Marie skrev (10 minutter siden): Det er den erfaringen mange sitter igjen med, etter som veldig ung å ha hatt sex med en mye eldre partner. Det fremsto kanskje som mer eller mindre ok der og da, men med alder, modenhet og erfaring ser man at det man ble utsatt for rett og slett ikke var greit. Videre så gjør man seg jo noen erfaringer etter hvert. Uansett hvor mye man (menn?) snakker om fristende ungdommelighet, så det det jo bare enkelte som aktivt søker en mye yngre partner. Og gitt behovet disse enkeltpersonene har for å definere slikt samkvem som ønsket og villet av modne unge kvinner, så er det fristende å anta at de selv skjønner at det ikke er helt greit. Her virker det som om du mener regelen er at at den unge mannen oftest er den initierende og dominerende part. Stemmer det? Det er første gnag jeg leser dette, men har ingen egenerfaring. Instinktivt ville jeg tenkt at det er den eldre som -uavhengig av kjønn- er den initierende, men hva vet vel jeg?
herzeleid Skrevet 9. august 2022 #56 Skrevet 9. august 2022 Synne-Marie skrev (27 minutter siden): Det er den erfaringen mange sitter igjen med, etter som veldig ung å ha hatt sex med en mye eldre partner. Det fremsto kanskje som mer eller mindre ok der og da, men med alder, modenhet og erfaring ser man at det man ble utsatt for rett og slett ikke var greit. Litt av spørsmålet, i tilfeller der det ikke er snakk om noe direkte overgrep eller misbruk, blir kanskje hvilken versjon av en selv som har "rett". Om det føltes ok der og da, men utvikler seg til noe en anser som "ikke greit" etter sterk påvirkning fra omgivelsene er det jo ikke gitt at det er omgivelsene eller den versjonen av en selv som har blitt påvirket av andre og kanskje nå har helt andre dragninger, preferanser og ønsker som har rett. Det er nok en viss fare for at vi får en tendens til å revurdere hendelser eller handlinger en i ettertid skammer seg over og slik gjøre noe som i utgangspunktet ikke var ubehagelig til noe traumatisk, og i forsøket på å bli kvitt skammen overføre "skylden" til noen andre. Det er ikke noe forsvar av misbruk, men vi bør nok være forsiktige med å sykeliggjøre eller fordømme noenlunde normale tenningsmønster og erfaringer.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #57 Skrevet 9. august 2022 On 8/8/2022 at 12:11 AM, AnonymBruker said: Gir unge personer selvtillit boost. Fikk du selvtillit når du hadde sex med eldre første gang? Hvordan hendte situasjonen? Anonymkode: 6fa14...085 Jeg vet ikke om det var selvtillit jeg fikk, men spennende var det. Selv har jeg nå kommet dit at jeg er den som er eldre. Og joda, det gir åpenbart selvtillit til den yngre personen, særlig når vi har vært i et seksuelt forhold over litt tid. Jeg tror det hjelper at den ene er såpass trygg på seg selv som jeg er (grunnet alder og erfaring). At den andre da føler seg tryggere, kan slappe mer av, og kan eksperimentere litt. For ikke å nevne det å faktisk kommunisere, noe jeg tror mange yngre glemmer at kan bidra til et vesentlig bedre sexliv. Som å ha sex med noen som vil ha lyset av, gjemme seg bort, nesten flau over seg selv. Da tar jeg litt styring, gjør personen trygg på at det ikke er noe galt med vedkommende, og bruker tid. Resultatet blir god sex, økt selvtillit hos den yngre, og ikke minst mindre kløning fordi lyset er på! Anonymkode: 7afeb...c8e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #58 Skrevet 9. august 2022 herzeleid skrev (4 minutter siden): Litt av spørsmålet, i tilfeller der det ikke er snakk om noe direkte overgrep eller misbruk, blir kanskje hvilken versjon av en selv som har "rett". Om det føltes ok der og da, men utvikler seg til noe en anser som "ikke greit" etter sterk påvirkning fra omgivelsene er det jo ikke gitt at det er omgivelsene eller den versjonen av en selv som har blitt påvirket av andre og kanskje nå har helt andre dragninger, preferanser og ønsker som har rett. Det er nok en viss fare for at vi får en tendens til å revurdere hendelser eller handlinger en i ettertid skammer seg over og slik gjøre noe som i utgangspunktet ikke var ubehagelig til noe traumatisk, og i forsøket på å bli kvitt skammen overføre "skylden" til noen andre. Det er ikke noe forsvar av misbruk, men vi bør nok være forsiktige med å sykeliggjøre eller fordømme noenlunde normale tenningsmønster og erfaringer. Hvorfor kaller du det omgivelser. Det er vel noe med at når en vokser opp og kanskje ender opp på samme alder som den som den gang initierte sexen forstår at slike menn eller kvinner oftere er litt blanke i hodet, har mangel på sosiale antenner og ikke minst: Man kan se deres triks, triks de selv ikke kjente til fordi de var yngre. Kanskje ser man hvordan de flyte rundt etter småripsa ofte nok til at det korrigerer inntrykket man engang hadde om at man var utvalgt og spesiell. Man forstår at vedkommende gikk etter deg fordi du var et kjøttstykke noe som gir en bismak til erfaringen. Etc. Anonymkode: c8940...3cb 2
Synne-Marie Skrevet 9. august 2022 #59 Skrevet 9. august 2022 Snok1 skrev (30 minutter siden): Her virker det som om du mener regelen er at at den unge mannen oftest er den initierende og dominerende part. Stemmer det? Det er første gnag jeg leser dette, men har ingen egenerfaring. Instinktivt ville jeg tenkt at det er den eldre som -uavhengig av kjønn- er den initierende, men hva vet vel jeg? Nei, jeg mener at det er den eldre som initierer. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #60 Skrevet 9. august 2022 Jeg hadde sex med en eldre mann da jeg var yngre. Husker jeg dro hjem med en ordentlig ekkel smak i munnen. Det føltes så feil. Jeg følte absolutt ikke at det gav meg en selvtillitsboost men kanskje heller det motsatte. Anonymkode: a4493...8fd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå