AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #1 Skrevet 7. august 2022 Jeg har i ferien min ligget fire av syv uker med lungebetennelse pluss min bestemor døde. Ja jeg jobber i skolen så har avspasering itilegg til ferie.I følge loven kan jeg be om sykemelding for de ukene jeg var syk også be om få igjen ferie seinere men redd for hva arbeidsgiver tenker om det. Ville høre deres mening..Skal sies at jeg kan teknisk sett jobbe administrativt om sommeren men arbeids giver har alltid ønsket at jeg tar ferie i skoleferie. Anonymkode: 5e88e...2b4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #2 Skrevet 7. august 2022 Du kan ikke be om sykemelding med tilbakevirkende kraft. At et familiemedlem er død, kvalifiserer heller ikke til sykemelding. Anonymkode: 5e4b3...f1a 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #3 Skrevet 7. august 2022 Ville jeg aldri gjort. Heller tenkt flaks at bestemor døde i ferien så jeg slapp å belaste arbeidsgiver. Og hvilken lege ville gitt deg det tror du? Anonymkode: 4dcc4...f9c 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #4 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan ikke be om sykemelding med tilbakevirkende kraft. At et familiemedlem er død, kvalifiserer heller ikke til sykemelding. Anonymkode: 5e4b3...f1a Jeg har vært hos lege da jeg var syk Anonymkode: 5e88e...2b4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 Du er jo ikke syk når bestemor dør. Blir matt av denne kulturen her altså. Anonymkode: 4dcc4...f9c 3
Gidavmeg Skrevet 7. august 2022 #6 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har vært hos lege da jeg var syk Anonymkode: 5e88e...2b4 Da skulle du bedt om sykemelding da 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #7 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er jo ikke syk når bestemor dør. Blir matt av denne kulturen her altså. Anonymkode: 4dcc4...f9c Eh jeg hadde lungebetennelse … Anonymkode: 5e88e...2b4 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #8 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er jo ikke syk når bestemor dør. Blir matt av denne kulturen her altså. Anonymkode: 4dcc4...f9c Men du trekker det jo frem som noe som skulle gi deg ekstra fri. Uflaks å bli syk i ferien, men da slapp det også å gå utover skoleelevene. Tenker du sånn? Anonymkode: 4dcc4...f9c 2
haagen1 Skrevet 7. august 2022 #9 Skrevet 7. august 2022 (endret) test, åj. skulle teste forumet. Var ikke meninga svare her. Bare å slette. Endret 7. august 2022 av haagen1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #10 Skrevet 7. august 2022 Om du mener du kan få tilbake ferien med ei tilbakevirkende sykemelding, og har lyst til det, så gjør det. Arbeidsgiver kan synes hva den vil. Du trenger ikke å prøve å rettferdiggjøre deg selv mer - med ei død bestemor. Man blir ikke syk av at bestemor dør. Trist, men ikke en diagnose Anonymkode: 492ae...dbd 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #11 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har vært hos lege da jeg var syk Anonymkode: 5e88e...2b4 Ok - men legen ga deg jo tydeligvis ikke sykemelding. Anonymkode: 5e4b3...f1a 1
FruR Skrevet 7. august 2022 #12 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok - men legen ga deg jo tydeligvis ikke sykemelding. Anonymkode: 5e4b3...f1a Ba. Ikke om det tenkte ikke på det siden jeg hadde ferie
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #13 Skrevet 7. august 2022 Jeg synes det skurrer med at du nå kan skaffe deg en sykemelding for de fire ukene i juli. Men for all del, det er bare å prøve. Bare husk å fremsette krav om erstatningsferie første dag tilbake på jobb (men ha nå for all del sykemeldingen i orden først). Husk også at det kun er i lovbestemt ferie du kan få erstatningsferie for. Så selv om du hadde vært syk i7 uker og fått sykemelding i 7 uker ville du bare fått igjen 4 uker ferie (og kastet bort 3 uker med sykepenger). Så du må altså skaffe deg sykemelding for de dagene du har vært syk i juli. Sykdomsdager i juni/august har ingenting å si. Jeg lå forøvrig med kyssesyken hele juli selv. Legen spurte om jeg ville ha sykemelding i forhold til jobb, reiseforsikring eller ferie. Jeg takket nei. Er spent på om kroppen tåler jobboppstart på torsdag... Det finner jeg jo fort ut, og så skal jeg heller be om sykemelding dersom jeg ser at jeg ikke er frisk nok for jobb enda. Men å drive og ta igjen ferie er ikke noe for meg. Blir bare styr av å være masse borte. Anonymkode: bb98f...a2f
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #14 Skrevet 7. august 2022 FruR skrev (4 minutter siden): Ba. Ikke om det tenkte ikke på det siden jeg hadde ferie Da får du jo spørre legen din, hva hen mener. Det er kun legen som kan avgjøre dette. Anonymkode: 5e4b3...f1a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #15 Skrevet 7. august 2022 Huff for sutring, kom deg på jobb og vær glad du er frisk. Anonymkode: 13aa6...770 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #16 Skrevet 7. august 2022 Hvorfor har du to eksakt like tråder om dette, i forskjellig fora? Anonymkode: 5e4b3...f1a 1
Tone83 Skrevet 7. august 2022 #17 Skrevet 7. august 2022 Arbeidsgiver godtar nok ikke tilbakedatert sykmelding. Ellers så hadde jeg gjort det også (for delen med lungebetennelse).
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #18 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvorfor har du to eksakt like tråder om dette, i forskjellig fora? Anonymkode: 5e4b3...f1a Det forklarte hun i den andre tråden. Anonymkode: 03d2a...35d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå