Gå til innhold

Er så lite praktisk anlagt som mulig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg så dum på mange måter og det eneste jeg kan skru i omtrent er datamaskiner. Jeg eier en leilighet på 45 m2, men når det kommer til en del ting så føler jeg meg ganske ubrukelig. Jeg vet feks ikke hvor jeg skal starte om jeg trenger en ny sofa eller en seng eller om jeg ønsker å pusse opp kjøkkenet. Og bare den sofaen jeg har nå som uansett trengs og byttes ut er stor og jeg får den ikke ut alene i det hele tatt, så da blir den bare der. Jeg tror mye av min manglende evne til en del sånne ting henger sammen med min dårlige finmotorikk. Jeg husker hvor sur jeg ble i kunst og håndverkstimene på barneskolen hvor jeg ikke fikk til ting andre fikk til. Så hvordan i huleste skal jeg få disse tingene til? Jeg bor jo i en leilighet som trenger relativt lite vedlikehold, men en dag kommer jo sikkert at jeg trenger å gjøre noe likevel. Lurer på om flere har det sånn. Feks kunne jeg aldri eid en gammel hytte fordi jeg simpelthen ikke har peiling. 

Anonymkode: 2d900...f29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke foreldre, familie eller venner som kan du kan snakke med om hvordan kjøpe sofa eller skrur opp en hylle etc?

AnonymBruker
Skrevet

YouTube 

Men å kjøpe en sofa har da ingenting med å være praktisk anlagt å gjøre...?😳

Anonymkode: 7af19...29d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du kan skru på en data så har du ikke problemer med finmotorikken, bare så det er sagt! Selv er jeg vokst opp med en praktisk anlagt pappa som alltid fant en løsning, det genet og interessen har jeg avrevet så her i huset er det jeg som ordner seg meste av oppussing, bil, møbler ect. 

Hilsen kvinne snart 40.

Ps, jeg tror du kan mer enn du tror. Du har bare ikke interessen for det. 

Anonymkode: 71970...9e3

Skrevet

Tror du hadde klart mer enn du tror hvis du hadde forsøkt. Ofte så handler det om at man er redd for å gjøre noe galt, så man tør ikke begynne. Hvis sofaen er såpass gammel at den ikke kan gis bort eller selges videre, så spiller det jo ingen rolle om du gjør "noe galt". 

Sofaer kommer ofte i flere biter, så det første du bør gjøre er å se under om det er noen store bolter som koblet sammen delene. Men hvis du er usikker, så spør noen om hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet

Her er en fin YouTube-konto :)

Anonymkode: 8581f...f9c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

det genet og interessen har jeg avrevet

vondt?

Anonymkode: d1f6e...f72

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sofaen du skal kvitte deg med gir du bort gratis eller selger på FINN. Skriv i annonsen at den gis bort/selges billig mot avhenting/utbæring. Så slipper du å flytte på den selv. Skal du ha en ny sofa bestiller du hjemlevering fra butikken. Så ber du de som kommer med sofaen om å bære den inn i stua. Om den må monteres så klarer du helt sikkert det selv, ved hjelp av bruksanvisning og god tid.

Anonymkode: 7bc39...c1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...