Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, etter ett tidligere innlegg så fulgte jeg rådet om å kjøre på og skaffe meg en utdanning!! Nå begynner jeg snart som rørlegger lærling! 

Det er en suuuper mulighet. Jeg føler meg heldig.  Problemet mitt er att jeg også er veldig reedd!!! 

Jeg har jobbet alt fra 2 dager i uken til hele uken , av og på i 3-4 år. Litt som jeg vil. Da jeg har styrt alt selv. Jeg har levd livet. Og nå mister jeg det. 

Hvordan skal jeg holde meg fokusert i 3-4 år som lærling? Jobbe hver eneste ukedag. Dette virker så rart. Og det et egentlig ikke ett liv jeg ønsker. 

Men det er jo kun maks 4 år av mitt liv.  Så kan jeg evt heller justere litt ned mtp dager. 

Hjelp, trenger råd for å holde fokus og motivasjon!!!

Hva får deg til å gå all in på jobb?

Jeg tenker: gode rutiner, nok søvn, evt la mobilen bli hjemme for å fjerne forstyrrelser? , 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Så spennende! 😊

Jeg skjønner at det kan virke overveldende, men det er sånn de fleste har det. Du er nok litt «bortskjemt» med fri, så det er ikke rart du gruer deg. Dette blir nok bare en midlertidig overgang for deg. Du kommer nok raskt inn i det! 

Blir sikkert greit å få en full lønningspose 👍😊

Lykke til! 

Anonymkode: 62fbd...c22

• Liker 2
Skrevet

Det er en vanesak… Gi det en uke eller to, så kommer du inn i rytmen😉

• Liker 2
  • 4 uker senere...
Skrevet

Hei! For det første: veldig godt jobba!

Jeg skjønner det kan være litt tøft i starten, men som flere andre sier: du kommer raskt inn i det. 
Man lærer seg å nyte og gjøre det beste ut av hver helg og alle fridager.

De aller fleste av oss må jo jobbe hele uken, så du er heldigvis ikke alene om det :)

• Liker 1
Skrevet

Lærlinger kan jobbe i redusert stilling ved behov, men da blir læretiden lenger og lønna lavere. 
Ta kontakt med ditt opplæringskontor for mer info. 

Anonymkode: 325a4...223

Skrevet
Tutti123 skrev (På 7.8.2022 den 22.40):

Hei, etter ett tidligere innlegg så fulgte jeg rådet om å kjøre på og skaffe meg en utdanning!! Nå begynner jeg snart som rørlegger lærling! 

Det er en suuuper mulighet. Jeg føler meg heldig.  Problemet mitt er att jeg også er veldig reedd!!! 

Jeg har jobbet alt fra 2 dager i uken til hele uken , av og på i 3-4 år. Litt som jeg vil. Da jeg har styrt alt selv. Jeg har levd livet. Og nå mister jeg det. 

Hvordan skal jeg holde meg fokusert i 3-4 år som lærling? Jobbe hver eneste ukedag. Dette virker så rart. Og det et egentlig ikke ett liv jeg ønsker. 

Men det er jo kun maks 4 år av mitt liv.  Så kan jeg evt heller justere litt ned mtp dager. 

Hjelp, trenger råd for å holde fokus og motivasjon!!!

Hva får deg til å gå all in på jobb?

Jeg tenker: gode rutiner, nok søvn, evt la mobilen bli hjemme for å fjerne forstyrrelser? , 

Redd er bra. Det betyr at du bryr deg. Jeg tipper at "levd livet" har bestått av TV, gaming eller soving, evt en kombo. Det er jo ingen som er hjemme på dagtid.

Det er mye diggere med helg, om du har jobbet hardt hele uken.

Vi motiveres av ulike ting. For noen handler det om å se at pengene som kommer inn justeres etter hvor mye du jobber. For andre handler det om at du opplever progresjon og opplever mestring. Personlig drives jeg av skryt. Jeg ønsker bekreftelse fra ledere og kollegaer. Hva motiverer deg?

• Liker 2
Skrevet
Helene1982 skrev (På 3.9.2022 den 6.13):

Redd er bra. Det betyr at du bryr deg. Jeg tipper at "levd livet" har bestått av TV, gaming eller soving, evt en kombo. Det er jo ingen som er hjemme på dagtid.

Vi motiveres av ulike ting. For noen handler det om å se at pengene som kommer inn justeres etter hvor mye du jobber. For andre handler det om at du opplever progresjon og opplever mestring. Personlig drives jeg av skryt. Jeg ønsker bekreftelse fra ledere og kollegaer. Hva motiverer deg?

Ingen som er hjemme på dagtid? Har du sett hvor mange som er på forskjellige kjøpesentre på formiddagen på hvilken som helst dag i uka. Jeg jobber turnus,  og er hjemme på formiddagen når jeg jobber kveld. Jeg lurer på om ingen jobber jeg, når jeg tar en tur på et kjøpesenter en vanlig formiddag. 

Anonymkode: f11c2...9f6

Skrevet

Gratulerer og godt jobba!! Det blir kanskje en litt slitsom start, men gi det 2-3 uker så du kommer inn i rutinene så blir det bra 😄

Husk at det kan være overveldende de første dagene, så ikke bli motløs. Gled deg til helgene, feriene og god lønn! (Lønna er ikke kjempegod som lærling altså, men den blir god når du er ferdig etter 2 år fulltid. Og den blir bedre jo lenger ut i lærlingsløpet du er). 

Ta med deg noe godt å spise/drikke til lunch pausene så du har noe å glede deg til hver dag. Hvem vet, kanskje du får skikkelig gode kollegaer og stortrives mer på jobb enn hjemme. Uansett masse lykke til! 😄❤️

• Hjerte 1
Skrevet
Helene1982 skrev (På 3.9.2022 den 6.13):

Neida er ikke den typen. Jeg trener hund , er på fjelltur , turer, sover ute, reiser , trener osv.  

Får gjort det nå også men ikke på samme måte. Men de går fint. Men gleder meg til jeg kan få feks 80 prosent stilling🙂 men merker man blir litt mer sånn når det er helg da skal man iallefall utnytte den maks. Så det er bra. 

Jeg blir motivert av å oppleve mestring , få skryt og se att jeg utvikler meg. 

• Hjerte 1
Skrevet
Tran09 skrev (På 7.9.2022 den 19.56):

Gratulerer og godt jobba!! Det blir kanskje en litt slitsom start, men gi det 2-3 uker så du kommer inn i rutinene så blir det bra 😄

Husk at det kan være overveldende de første dagene, så ikke bli motløs. Gled deg til helgene, feriene og god lønn! (Lønna er ikke kjempegod som lærling altså, men den blir god når du er ferdig etter 2 år fulltid. Og den blir bedre jo lenger ut i lærlingsløpet du er). 

Ta med deg noe godt å spise/drikke til lunch pausene så du har noe å glede deg til hver dag. Hvem vet, kanskje du får skikkelig gode kollegaer og stortrives mer på jobb enn hjemme. Uansett masse lykke til! 😄❤️

Tusen takk! 🥰Det har gått fint! Ferdig med min første måned! Sykt å tenke på att jeg skal dette i 4 år. Men det virker som tiden flyr. 

Jeg må nok finne meg mellom mål her på veien for å få hodet litt ned ifra 4 år frem.  Jeg trives iallefall!😀 Og rutinene er ganske på plass, 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Tutti123 skrev (48 minutter siden):

Tusen takk! 🥰Det har gått fint! Ferdig med min første måned! Sykt å tenke på att jeg skal dette i 4 år. Men det virker som tiden flyr. 

Jeg må nok finne meg mellom mål her på veien for å få hodet litt ned ifra 4 år frem.  Jeg trives iallefall!😀 Og rutinene er ganske på plass, 

Så bra, du er så kul som hopper i dette og kjører på! Stor respekt fra heiagjengen din her  😄

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...