AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #1 Skrevet 7. august 2022 Hei! Jeg håper folk kan være snille i tråden og gi noe tips eller iallfall.. venninnen min har et lite barn på 3 år og hun er 21 år gammel og bor hos foreldrene sine.. hun har kjærest som hun har snart vert sammen med i 1 år som hun elsker dypt og han elsker henne, det ser jeg til nå har hun vært kjempe heldig og fått barnevakt vær helg, men i går ringte hun meg og virket veldig stresset og lei seg, at besteforeldre som tilbyd seg selv hadde fått nokk av og passe på vesla hennes fordi 3 åringen ikke vil høre på dem lenger. Og at hun kan bare være med kjæresten annen vær helg, som om hun ikke får lov å være med kjæresten når hun har barnet noe jeg synes er rart.. hun sier hun elsker barnet sitt men har det vanskelig og av og til angret hun at hun fikk barn i så tidlig alder. At hun synes det er uretferdig at barnefar bare har henne annen vær helg og vurderte at kanskje barnefaren skulle få ha henne litt mer, men dette sa besteforeldrene hennes NEI til, at hun har kjempet i rettsak for det, men venninnen min mener at barnet begynner å bli eldre og vanskeligere at det er vanskelig for henne å ha mye mer ansvaret en barnefaren som bare har Fredag-søndag. at hun ikke vet om dette blir feil å gi barnefar mer ansvar, når hun føler seg alene om mye ansvar, hun vil ikke gå for 50% men kanskje noen dager ekstra som onsdag eller torsdag til mandag. Og besteforeldre synes det er dumt av henne og komme med slike forslag. Faren hennes er en litt sinna person som kommer fort med trusler og kaller kjæresten hennes for en jævel osv som hun fortalte meg i går noe jeg synes er utrolig leit når han er så snill og glad i henne.. noen som kanskje har noe bra tips om hvordan jeg kan hjelpe henne? Anonymkode: 7af90...a58
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #2 Skrevet 7. august 2022 ikke bland deg oppi dette, er det beste. Hun har ansvar for en datter og da må man prioterere barnet ikke kjæresten Anonymkode: 1175c...8f0 9
Gjest mariama Skrevet 7. august 2022 #3 Skrevet 7. august 2022 Det var litt vanskelig å forstå alt her, men jeg skal prøve: - Besteforeldrene har ingenting å si, med mindre barnevernet er involvert og de har fått ansvaret - Dine venninne er voksen og må ta ansvar for pri 1. barnet, pri 2. seg selv og deretter familie og kjæreste - Dine venninne bør kontakte NAV for å få hjelp til å få jobb, og å flytte for seg selv, om hun støtter seg seg for mye på foreldrene - Hun bør få råd fra familievernkontoret om endring av samvær. Om far er oppegående og de samarbeider greit er det positivt å dele på ansvar og tid. - Motivasjonen for dette må være hva som er bra for barnet, ikke kjærestetiden hennes. Om ikke er vi tilbake til bv. - DU kan hjelpe henne med å tenke på barnet først, gjøre ting som frigjør tid (tror ikke du skal være barnevakt), og tipse om steder hun kan få profesjonelle råd.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #4 Skrevet 7. august 2022 Hun får vel skaffe seg et eget sted å bo sammen med barnet, og slutte å være så avhengig av sine foreldre. Hun er mamma og har ansvar for et lite menneske, så da får hun prioritere barnet. Anonymkode: 27fd8...433 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 Hun må bare styre som hun selv vil. Ikke legg deg oppi det. Anonymkode: a9766...02b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #6 Skrevet 7. august 2022 Barnevakt hver helg 🤨 Tror venninnen din må innse at hun er først og fremst mor. Hun kunne jo flyttet for seg selv og blitt voksen Anonymkode: c377a...895 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #7 Skrevet 7. august 2022 Skjønner at besteforeldrene blir drittlei av å være barnevakt hver helg for at hun skal ha kjærestetid. Om de har vært sammen 1 år så er det kansje på tide å vurdere å ta med ungen og flytte sammen med den nye kjæresten?? Anonymkode: d3b54...256 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #8 Skrevet 8. august 2022 Her er nok fokuset til venninnen din feil. Hun tenker på seg selv og kjæresten sin... Hun er først og fremst mor. Hun må komme seg i skole, ta utdannelse og få seg inntekt. Dette er for at hun skal kunne forsørge seg selv og barnet, uavhendig av besteforeldrene og kjæresten sin. Hun bør stå på egne bein, komme seg ut av foreldrene sine sitt hus og faktisk bli voksen. Hun kan ikke forvente barnefri hver eneste helg. Hun er en foreldre nå, enten hun liker det eller ikke. Ja, hun kan angre på at hun fikk barn så tidlig. Men nå er da barnet her. Hun får passe på å ikke få flere barn, bruke prevansjon til hun er klar for å ta oppdragerrollen som hun nå er i. At barnet ikke vil høre på besteforeldrene lenger sier jo at det er noe som kanskje ikke stemmer. Anonymkode: dafc2...a78 2
Hengebuksvinet Skrevet 8. august 2022 #9 Skrevet 8. august 2022 mariama skrev (12 timer siden): Det var litt vanskelig å forstå alt her, men jeg skal prøve: - Besteforeldrene har ingenting å si, med mindre barnevernet er involvert og de har fått ansvaret - Dine venninne er voksen og må ta ansvar for pri 1. barnet, pri 2. seg selv og deretter familie og kjæreste - Dine venninne bør kontakte NAV for å få hjelp til å få jobb, og å flytte for seg selv, om hun støtter seg seg for mye på foreldrene - Hun bør få råd fra familievernkontoret om endring av samvær. Om far er oppegående og de samarbeider greit er det positivt å dele på ansvar og tid. - Motivasjonen for dette må være hva som er bra for barnet, ikke kjærestetiden hennes. Om ikke er vi tilbake til bv. - DU kan hjelpe henne med å tenke på barnet først, gjøre ting som frigjør tid (tror ikke du skal være barnevakt), og tipse om steder hun kan få profesjonelle råd. Enig. Høres ikke ut som dette er en heldig bosituasjon. Hjelp henne å aktivt lete etter ny bolig. Trenger ikke være stor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå