Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, fordi samboer behandler meg slik- hører mer til historien, prøvde å være kort. Lov å bruke hodet ;) 

Anonymkode: a1aac...ed5

Lov å bruke hodet? Er du virkelig sann? Å bruke hodet i en sak ingen på KG kjenner til skrevet av en person som ingen vet hvem er; du forventer at folk skal ha alle dataene tilgjengelige fordi det er mer til historien? Du er morsom! 

Anonymkode: 3a3a1...267

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som skrevet tidligere- det er mer bak historien ;) lov å tenke vet du!

Men da er det vel det en skriver i HI og ikke om en jævla godisbit. Lov å tenke vet du! 

Anonymkode: 74903...c5b

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

da svarer han «Neeeei nå må du skjerpe deg. Jeg har betalt den og alt i dette huset kan jeg ta…»

noen tanker?

Denne reagerer jeg sterkt på. Betaler/bidrar du ikke i det hele tatt?

Løsningen er uansett den samme. Få deg egen økonomi, flytt for deg selv og ikke innled forhold med noen mann som kan finne på å få deg til å føle deg mindreverdig på grunn av at du har mindre penger.

Anonymkode: 30ead...ceb

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du er ikke klar for å bli stemor. Når man er i en familie må man noen ganger bite i seg ting fordi det handler om å være voksen, og se litt større på situasjonen. 

Jeg har ikke stebarn, men hadde jeg lagt noe bort til meg selv, hadde jeg også blitt sur om mannen min hadde tatt av det. Hr ingenting med å dele med barna å gjøre eller ei…. 

Anonymkode: bf1e4...700

• Liker 14
  • Nyttig 2

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hei! Long story short- jeg er rådvill. Jeg og samboer har det fint når vi er alene- men når barna hans er her (10 og 7 år) så respekterer han meg ikke og han gjør ting som ikke er greit. Vi var og handla i Sverige i går, han og jeg, og jeg kjøpte meg en godtepose som var til meg og ment til meg på kveldene når jeg skal se på serie. Den kan vare i mnd. Denne posen gjemte jeg i klesskapet mitt før jeg dro på jobb idag, for den er min og jeg vet barna vil ha godteri om de får øye på den. Nå ikveld forteller samboer at «Adam» har fått en liten ting derifra. Jeg svarer «Hæ?! Har du gått inn på soverommet vårt, i skapet MITT og tatt noe fra MIN pose? Når DU burde skjønne at jeg gjemte den for en grunn? Det er jo ikke det at han fikk som var problemet- men at DU gikk i skapet MITT for å finne den?!» da svarer han «Neeeei nå må du skjerpe deg. Jeg har betalt den og alt i dette huset kan jeg ta av og gi til barna hvis jeg vil»  så slo han av TV-en og gikk og la seg og sa jeg lagde dårlig stemning. Og sånn gjør han ofte. Får meg til å føle meg som at jeg har reagert feil, mens jeg var egt i godt humør og ville kose meg men han tålte ikke at jeg stilte spørsmål ved hva han hadde gjort. For jeg ville jo aldri gått i skapet hans og tatt godteri og gitt til barna- hvis jeg visste det var hans. Og det skal sies- vi har masse på kjøkkenet de kan få hvis det var det at han ønsket å gi barnet noe godt. Jeg reagerer ikke på at barnet fikk godteri- eller er gjerrig på mine ting, MEN at han gjorde det der uten å høre med meg når vi har kjøkkenskapet fullt. Jeg ville jo da heller spurt ham «Hvorfor er godteriet ditt i klesskapet? Skal ikke «Eva» og «Adam» ta av det?»

Så nå er jeg på sofaen for han slo seg helt vrang og slo av TV-en- fordi jeg krevde ett svar og jeg var ikke sur- bare litt sjokkert. Jeg må liksom nå si unnskyld og sånt for noe jeg ikke aner hva det er å si unnskyld for. Jeg finnes ikke sur- bare litt oppgitt og nygjerrig hvorfor han gjorde det der - og hvorfor han sier det med at han kan få gjøre som han vil😅😅

noen tanker?

Det var jo bare å forvente at barna ville ha et par godteriting. Jeg hadde forstått det hvis de hadde spist hele posen, men her virker det som om de bare har fått et par stykker? Hvor "helvetet" kommer inn i bildet forstår ikke jeg…

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Uff er mye å sutre for, hva så om han tok en liten godis, er du ikke voksen? Går det ikke an å dele litt på det en har? Jeg hadde gjort det. 

Anonymkode: 1f777...05b

Det handlet ikke om å ikke dele…. Det handler om at mannen ikke respekterer hennes mår hun har kjøpt inn noe som hun skal lose seg med når hun ser serier etc alene! 

• Liker 12
  • Nyttig 6
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Som skrevet tidligere- det er mer bak historien ;) lov å tenke vet du!

Kanskje du kan utdype det da? Nå fremstår du bare som en barnslig unge.

Anonymkode: 115d3...8e8

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kanskje mannen hadde lyst på en bit, men ikke turte å innrømme at det var til han pga du overreagerer tydeligvis helt insane 😂 

Anonymkode: 5ffe5...ea2

.

Endret av Juljor
  • Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS høres ut å være av den generasjonen av personer som ikke har lært seg å dele. Og de har heller ikke kunnskaper om relasjoner for det er bare meg, meg og atter meg.

Herlighet! Kjenner mange som av og til skal kjøper inn noe som skal være til f.eks en kosekveld alene…. Handler ikke om å ikke kunne dele. Det er slik at selv om man er voksen, så Hr man av og til litt tid for seg selv, og da ønsker man kanskje å kose seg med en sjokolade f.eks. Noe galt i det? TS sier jo at det finnes annet snop barna kunne fått. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker

Jeg forstår at det er mer til historien enn du sier, mest sannsynlig ligger det en del bak fir dere begge. Ellers ville du nok ikke irritert deg såpass mye eller skrevet den overskriften, og han ville ikke reagert sånn. Dette var vel bare et eksempel? Overse kommentarene som ikke svarer på spørsmålet, er visst mye av det her inne. 

Det virker som samboeren irriterer seg over hvordan du er med barna. Selv om det nødvendigvis ikke er noe galt, men kanskje han ønsker ting på sin måte? Det viktigste er at dere snakker ut og behandler hverandre med respekt, og da særlig ovenfor barna. 

Det virker som dere har det rolig og bra når barna ikke er der, men litt mer kaos når de kommer. Så her må dere finne ut av ting. 

Anonymkode: 36119...23b

• Liker 4

Annonse

AnonymBruker

Han skjønner jo helt tydelig ikke konseptet du har med godteriet, så da tenker jeg bedre gjemming eller boks med lås. Eller at du klarer å leve med at du ikke helt har kontroll når ungene er der.

Anonymkode: cbc08...1a7

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker

Jeg forstår faktisk TS godt! Jeg har et par godbiter fra Sverige jeg hamstrer inn når jeg først er der. Dette er mine favoritter, som jeg ikke får kjøpt i Norge. 

Selv om man har bonusbarn, må man ikke dele alt med dem. Jeg har bare min egen datter, men heller ikke hun får noe av mine spesialfavoritter. Hun velger sitt eget snop, og får spise det. 

Anonymkode: 361d7...b70

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er lov å ha noe for seg selv.

Enig med TS, mannen var smålig.

Men hvorfor betalte du ikke selv?

Om dere er samboere, betaler dere vel 50/50?

Anonymkode: 6860a...580

Ja vi betaler 50/50. Bare «flaks» han betalte i går og kan komme med det argumentet.

• Liker 3
AnonymBruker

TS - her inne virker det som de fleste her har bestemt seg for at du ikke vil dele med stebarna dine, selv om det ikke er det som er problemstillingen…. Mange folk her inne evner ikke å se en problemstilling for det den er og vrir saken om til angrep på den som lurer på noe. I dette tilfellet forstår ikke alle at det er samboeren du er irritert på fordi ham gjør saker og ting, men går automatisk i angrep på deg som en dårlig stemor. Mange folk her inne er her kun for å ta andre! 

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår faktisk TS godt! Jeg har et par godbiter fra Sverige jeg hamstrer inn når jeg først er der. Dette er mine favoritter, som jeg ikke får kjøpt i Norge. 

Selv om man har bonusbarn, må man ikke dele alt med dem. Jeg har bare min egen datter, men heller ikke hun får noe av mine spesialfavoritter. Hun velger sitt eget snop, og får spise det. 

Anonymkode: 361d7...b70

Den gode moren slår til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...