Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om man må gjemme godteriet sitt fordi man er redd andre skal ta, så tror jeg man har et problem mtp på kosthold/overspising/gjerrig/eiesyk. 

Kjøpte dere den som felles godteri, eller sa du ikke i fra om at du tok egen pose og at han kunne kjøpe en egen til barna? Mulig han trodde du kjøpte en pose på deling til alle?

Hvorfor sa du ikke til mannen "Nå har jeg kjøpt en egen pose med godis jeg tenker å ha selv/fordele utover flere kvelder. Fint om den kan stå i fred i kjøkkenskapet og at barna får beskjed om at dette ikke skal spises". 

Barna må jo også lære at det ikke er ok å forsyne seg med ting fra kjøkkenet uten å spørre først. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, Tvillingsjel said:

Så gjerrig er det ikke mulig å være at man blir furt fordi et barn har tatt én godteri. Hjelpes

Jeg har nok lest HI annerledes enn deg. Det var vel ikke at det var et problem fordi ungen fikk godteri, men at mannen tok fra Ts’ eget skap uten å spørre. Jeg anser det som frekt. Jeg tar aldri fra min samboers skap uten å klarere med han om det er greit først. Det handler om respekt, og Ts’ fyr har det ikke. 
(Du har vel ikke opplevd så mye av det til å kunne si noe om det) 

Anonymkode: 28c36...093

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det var vel heller mannen som kjøpte feil snop til ungene (det som står i kjøkkenskapet) og istedenfor å spørre ts om det var ok å bytte med "hennes" snop, bare gjorde det? Ingen stor ting i verden, men hvorfor kunne han ikke snakket med henne om hvordan de skulle løse det? Ville man ikke gjort det om man var to foreldre sammen? 

Anonymkode: cbc08...1a7

Skrevet
Perleblomst skrev (25 minutter siden):

Om man må gjemme godteriet sitt fordi man er redd andre skal ta, så tror jeg man har et problem mtp på kosthold/overspising/gjerrig/eiesyk. 

Kjøpte dere den som felles godteri, eller sa du ikke i fra om at du tok egen pose og at han kunne kjøpe en egen til barna? Mulig han trodde du kjøpte en pose på deling til alle?

Hvorfor sa du ikke til mannen "Nå har jeg kjøpt en egen pose med godis jeg tenker å ha selv/fordele utover flere kvelder. Fint om den kan stå i fred i kjøkkenskapet og at barna får beskjed om at dette ikke skal spises". 

Barna må jo også lære at det ikke er ok å forsyne seg med ting fra kjøkkenet uten å spørre først. 

Hallo. Jeg har ikke problem med noe av det du nevner i første avsnitt, men hvis jeg har kjøpt meg noe spesielt godteri jeg skal kose meg med, da blir jeg selvsagt skuffet om jeg finner ut at noe har forsynt seg. Blir ikke du?

Det samme gjelder fex hudpleie og sminke; har jeg for mine surt ervervede penger kjøpt meg dyr hudkrem eller fin sminke, blir jeg sur om mine egne biologiske barn tar det. Noe som har skjedd, flere ganger. 
Mannen min ville ikke drømme om å dele ut mine ting til barna, det skjer ikke. Og vice versa. 
Metoden din med å sette godteri i felles skap og å gi beskjed om å la det stå, høres fin og flott ut i teorien men fungerer ikke alltid i praksis. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg deler aldri mat eller godteri med noen, for det er mitt.

Anonymkode: b28bf...131

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan sikkert bytte ut godteri med noe utstyr som er viktig for deg. La si at barna bladde i de urørte magasinene i samlehylla, eller skrudde av sykkelhjulene dine for å lage olabil, eller ødela noe du likte selv om de hadde tilgang på sitt eget nesten likt. Ville du vært tålmodig da? Hva skal til for å trigge deg? 

Nei, man kan ikke «bytte ut» det å ta en liten sjokoladebit med det å ødelegge en sykkel.

Anonymkode: b3b6b...3d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, så feil kan du ta... 

Det handler ikke om godteri, men respekt for andres ting. Om du ikke forstår det, så er det vel flere som har et tragisk liv.

Anonymkode: 2d161...2c1

En sjokoladebit er ikke en «ting». Og her i huset et det ikke sånn at vi eier hvert vårt godteri. Heldigvis! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

🤣🤣 Det er pga tråder som dette at jeg snoker på Kvinneguiden. Ah, denne var gull altså. :eeeh:

Anonymkode: b3d6a...e1d

Ler så jeg griner! Ligger på gulvet nå. Krampelatter!

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Hadde overskrift vært " er oppgitt" og i stedet for " stebarn" vært "barnet vårt" så hadde sympatien strømmet på. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei! Long story short- jeg er rådvill. Jeg og samboer har det fint når vi er alene- men når barna hans er her (10 og 7 år) så respekterer han meg ikke og han gjør ting som ikke er greit. Vi var og handla i Sverige i går, han og jeg, og jeg kjøpte meg en godtepose som var til meg og ment til meg på kveldene når jeg skal se på serie. Den kan vare i mnd. Denne posen gjemte jeg i klesskapet mitt før jeg dro på jobb idag, for den er min og jeg vet barna vil ha godteri om de får øye på den. Nå ikveld forteller samboer at «Adam» har fått en liten ting derifra. Jeg svarer «Hæ?! Har du gått inn på soverommet vårt, i skapet MITT og tatt noe fra MIN pose? Når DU burde skjønne at jeg gjemte den for en grunn? Det er jo ikke det at han fikk som var problemet- men at DU gikk i skapet MITT for å finne den?!» da svarer han «Neeeei nå må du skjerpe deg. Jeg har betalt den og alt i dette huset kan jeg ta av og gi til barna hvis jeg vil»  så slo han av TV-en og gikk og la seg og sa jeg lagde dårlig stemning. Og sånn gjør han ofte. Får meg til å føle meg som at jeg har reagert feil, mens jeg var egt i godt humør og ville kose meg men han tålte ikke at jeg stilte spørsmål ved hva han hadde gjort. For jeg ville jo aldri gått i skapet hans og tatt godteri og gitt til barna- hvis jeg visste det var hans. Og det skal sies- vi har masse på kjøkkenet de kan få hvis det var det at han ønsket å gi barnet noe godt. Jeg reagerer ikke på at barnet fikk godteri- eller er gjerrig på mine ting, MEN at han gjorde det der uten å høre med meg når vi har kjøkkenskapet fullt. Jeg ville jo da heller spurt ham «Hvorfor er godteriet ditt i klesskapet? Skal ikke «Eva» og «Adam» ta av det?»

Så nå er jeg på sofaen for han slo seg helt vrang og slo av TV-en- fordi jeg krevde ett svar og jeg var ikke sur- bare litt sjokkert. Jeg må liksom nå si unnskyld og sånt for noe jeg ikke aner hva det er å si unnskyld for. Jeg finnes ikke sur- bare litt oppgitt og nygjerrig hvorfor han gjorde det der - og hvorfor han sier det med at han kan få gjøre som han vil😅😅

noen tanker?

Anonymkode: a1aac...ed5

Ukraina: Jeg lurer på om noen bomber huset vårt idag og om familien er trygg. 

Norge: Stebarnet tok godteri av deg. 

-  Jeg er fanget i ett helvete. 

I - landsproblem. 

Anonymkode: 536c1...04c

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (18 timer siden):

Så gjerrig er det ikke mulig å være at man blir furt fordi et barn har tatt én godteri. Hjelpes

Handler jo ikke om det, men hvordan mannen til ts tråkker på henne og i tillegg foran barna. Litt sånn trassing og " hennes meninger betyr ikke noe". 

Anonymkode: 36119...23b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Handler jo ikke om det, men hvordan mannen til ts tråkker på henne og i tillegg foran barna. Litt sånn trassing og " hennes meninger betyr ikke noe". 

Anonymkode: 36119...23b

Eller så falt det han bare ikke inn at en voksen (?) kvinne er så ekstremt selvsentrert at det er krise å forsyne seg av et par biter fra «hennes» pose… herregud. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt du bare er fanget i ett helvete da, og ikke to.

Anonymkode: afe42...fe1

• Liker 4
Skrevet

Å være sukkerjunkie er en belastning både for den som er rammet og for dens nærmeste.

Jeg anbefaler å slutte cold turkey og problemet vil forsvinne.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kjøpte du/dere ikke godteri til barna? 

Du har virkelig små problemer i livet. Gjør samboeren din og barna hans en tjeneste: Skaff deg ditt eget liv. 

Anonymkode: 26079...5aa

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (23 minutter siden):

Å være sukkerjunkie er en belastning både for den som er rammet og for dens nærmeste.

Jeg anbefaler å slutte cold turkey og problemet vil forsvinne.

Herregud, skjerp deg. Ts skriver at den skulle vare lenge, og den var kanskje fylt med hennes favoritter fra Sverige. Er det så syykt rart å ville ha noe man kan kose seg med, når man har egentid og trenger et avbrekk?

Ts burde jo ha vært mer klar på at det var derfor hun skulle gjemme den vekk. Da hadde det nok ikke blitt så dårlig stemning. Synes heller ikke at det høres ut som et sunt forhold når samboer sier at: han kan ta hva som helst inne i huset, og gi til barna, hvis han vil. 

Måtte le litt av tittelen da, siden dette var eksempelet ts valgte å bruke, fra det «helvete», som hun er fanget i😆

Men hvis han ikke respekterer deg, og ofte behandler deg dårlig.. ville jeg ha gått fra han. Du er jo ikke fanget.

Anonymkode: 16fa4...a7a

• Liker 1
Skrevet

Altså, jeg skjønner TS jeg. Det handler ikke om godteriet, men prinsippet. At samboer tar hennes godt til ungene. Hvorfor hennes når de har annet i skuffen nede? Det er bare for å irritere henne. Det er skikkelig unormalt å snoke i klesskapet til samboer for å gi kidden din godis. Nesten litt perverst.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Herregud, skjerp deg. Ts skriver at den skulle vare lenge, og den var kanskje fylt med hennes favoritter fra Sverige. Er det så syykt rart å ville ha noe man kan kose seg med, når man har egentid og trenger et avbrekk?

Ts burde jo ha vært mer klar på at det var derfor hun skulle gjemme den vekk. Da hadde det nok ikke blitt så dårlig stemning. Synes heller ikke at det høres ut som et sunt forhold når samboer sier at: han kan ta hva som helst inne i huset, og gi til barna, hvis han vil. 

Jeg forsvarer ikke mannen til TS. Jeg tror det er mye å gripe fatt i i deres forhold.

Derfor mener jeg det er indikativt at det nettopp er et par sukkertøy som er dråpen i begeret for TS.

Jeg skriver ikke dette for å moralisere. Sukkeravhengighet er alvorlig og det er epidemisk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, man kan ikke «bytte ut» det å ta en liten sjokoladebit med det å ødelegge en sykkel.

Jeg legger her til grunn at det har skjedd flere tilsvarende ting, slik at summen blir en opplevelse av å ikke få ha ting i fred. Ts sier dette bare er én av flere episoder. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...