Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Long story short- jeg er rådvill. Jeg og samboer har det fint når vi er alene- men når barna hans er her (10 og 7 år) så respekterer han meg ikke og han gjør ting som ikke er greit. Vi var og handla i Sverige i går, han og jeg, og jeg kjøpte meg en godtepose som var til meg og ment til meg på kveldene når jeg skal se på serie. Den kan vare i mnd. Denne posen gjemte jeg i klesskapet mitt før jeg dro på jobb idag, for den er min og jeg vet barna vil ha godteri om de får øye på den. Nå ikveld forteller samboer at «Adam» har fått en liten ting derifra. Jeg svarer «Hæ?! Har du gått inn på soverommet vårt, i skapet MITT og tatt noe fra MIN pose? Når DU burde skjønne at jeg gjemte den for en grunn? Det er jo ikke det at han fikk som var problemet- men at DU gikk i skapet MITT for å finne den?!» da svarer han «Neeeei nå må du skjerpe deg. Jeg har betalt den og alt i dette huset kan jeg ta av og gi til barna hvis jeg vil»  så slo han av TV-en og gikk og la seg og sa jeg lagde dårlig stemning. Og sånn gjør han ofte. Får meg til å føle meg som at jeg har reagert feil, mens jeg var egt i godt humør og ville kose meg men han tålte ikke at jeg stilte spørsmål ved hva han hadde gjort. For jeg ville jo aldri gått i skapet hans og tatt godteri og gitt til barna- hvis jeg visste det var hans. Og det skal sies- vi har masse på kjøkkenet de kan få hvis det var det at han ønsket å gi barnet noe godt. Jeg reagerer ikke på at barnet fikk godteri- eller er gjerrig på mine ting, MEN at han gjorde det der uten å høre med meg når vi har kjøkkenskapet fullt. Jeg ville jo da heller spurt ham «Hvorfor er godteriet ditt i klesskapet? Skal ikke «Eva» og «Adam» ta av det?»

Så nå er jeg på sofaen for han slo seg helt vrang og slo av TV-en- fordi jeg krevde ett svar og jeg var ikke sur- bare litt sjokkert. Jeg må liksom nå si unnskyld og sånt for noe jeg ikke aner hva det er å si unnskyld for. Jeg finnes ikke sur- bare litt oppgitt og nygjerrig hvorfor han gjorde det der - og hvorfor han sier det med at han kan få gjøre som han vil😅😅

noen tanker?

Anonymkode: a1aac...ed5

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1604462-jeg-er-fanget-i-ett-helvette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei! Long story short- jeg er rådvill. Jeg og samboer har det fint når vi er alene- men når barna hans er her (10 og 7 år) så respekterer han meg ikke og han gjør ting som ikke er greit. Vi var og handla i Sverige i går, han og jeg, og jeg kjøpte meg en godtepose som var til meg og ment til meg på kveldene når jeg skal se på serie. Den kan vare i mnd. Denne posen gjemte jeg i klesskapet mitt før jeg dro på jobb idag, for den er min og jeg vet barna vil ha godteri om de får øye på den. Nå ikveld forteller samboer at «Adam» har fått en liten ting derifra. Jeg svarer «Hæ?! Har du gått inn på soverommet vårt, i skapet MITT og tatt noe fra MIN pose? Når DU burde skjønne at jeg gjemte den for en grunn? Det er jo ikke det at han fikk som var problemet- men at DU gikk i skapet MITT for å finne den?!» da svarer han «Neeeei nå må du skjerpe deg. Jeg har betalt den og alt i dette huset kan jeg ta av og gi til barna hvis jeg vil»  så slo han av TV-en og gikk og la seg og sa jeg lagde dårlig stemning. Og sånn gjør han ofte. Får meg til å føle meg som at jeg har reagert feil, mens jeg var egt i godt humør og ville kose meg men han tålte ikke at jeg stilte spørsmål ved hva han hadde gjort. For jeg ville jo aldri gått i skapet hans og tatt godteri og gitt til barna- hvis jeg visste det var hans. Og det skal sies- vi har masse på kjøkkenet de kan få hvis det var det at han ønsket å gi barnet noe godt. Jeg reagerer ikke på at barnet fikk godteri- eller er gjerrig på mine ting, MEN at han gjorde det der uten å høre med meg når vi har kjøkkenskapet fullt. Jeg ville jo da heller spurt ham «Hvorfor er godteriet ditt i klesskapet? Skal ikke «Eva» og «Adam» ta av det?»

Så nå er jeg på sofaen for han slo seg helt vrang og slo av TV-en- fordi jeg krevde ett svar og jeg var ikke sur- bare litt sjokkert. Jeg må liksom nå si unnskyld og sånt for noe jeg ikke aner hva det er å si unnskyld for. Jeg finnes ikke sur- bare litt oppgitt og nygjerrig hvorfor han gjorde det der - og hvorfor han sier det med at han kan få gjøre som han vil😅😅

noen tanker?

Du er ikke klar for å bli stemor. Når man er i en familie må man noen ganger bite i seg ting fordi det handler om å være voksen, og se litt større på situasjonen. 

Anonymkode: 3a3a1...267

• Liker 19
  • Nyttig 9

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fanget i et helvette? Fordi en 7 åring tok noe godis av deg?….

Anonymkode: 091e2...6ff

Nei, fordi samboer behandler meg slik- hører mer til historien, prøvde å være kort. Lov å bruke hodet ;) 

• Liker 6

Nei, du er ikke fanget i et helvete. Du kan gå når du ønsker... Og hvorfor var godisposen din gjemt i klesskapet? Ganske uvanlig å gjemme unna godisen sin sånn, og forsåvidt også ganske uvanlig å lete etter godis i andres klesskap. Hvis barna hans er så glad i din type godis, så kjøp to poser neste gang, så har dere hver deres. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uff er mye å sutre for, hva så om han tok en liten godis, er du ikke voksen? Går det ikke an å dele litt på det en har? Jeg hadde gjort det. 

Anonymkode: 1f777...05b

Ikke det det gikk på, som jeg skrev ;) Men når man har hele kjøkkenskapet fullt og samboer ikke klarer å tenke hvorfor den lå i klesskapet og ikke sammen med det andre på kjøkkenet ;) 

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du føler deg fanget i et helvete, så får du vel komme deg ut av det. Om en savnet godisbit skaper et helvete.

Anonymkode: 74903...c5b

Som skrevet tidligere- det er mer bak historien ;) lov å tenke vet du!

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker

Du må gjøre ting litt annerledes, tror jeg. Du kunne laget en avtale med barna, f.eks. sagt: "når jeg kommer hjem i kveld vil jeg også ha litt godteri. Dere får 2 biter hver fra denne posen, men resten vil jeg kose meg med når jeg kommer hjem, så jeg setter den på rommet mitt, slik at dere ikke glemmer dere og tar mer fra den. Hvis jeg ser at alt godteriet er på plass, så sparer jeg en bit til dere hver til i morgen. Deal?" Så shaker du hands med begge to. Trenger ikke blande far inn i det, bare si at du har gjort en avtale med ungene. Hvis du oppdager at de likevel har spist opp alt godteriet, SÅ har du et problem, men hvis ungene er normale og godt oppdratte, så liker de å inngå avtaler, bli inkludert og få tillit. Det er slik jeg ville gjort med mine egne barn i hvert fall.

Anonymkode: 19f3d...b06

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker

Istedenfor å krangle på det har du tre muligheter:

1, skaff en boks med lås som du gjemmer et annet sted (ikke fortell han eller barna)

2. slutter å gjemme snop på soverommet og har kun lager på kjøkkenet og slutter å lage en sak av det

3. ta en helvurdering av forholdet og et oppgjør med deg selv. 

Du har bare ett liv, og nå må du bestemme deg for hvordan du ønsker at det skal være. At han bruker imot deg at han betaler for alt og slår av tv enda du ser på det, betyr at han nok tenker på å gjøre det slutt. Finn ut hva du vll, snakk rolig sammen, og velg hvilken vei du vil videre.

Og en ting til, kaller du dette å leve i et helvete, ja, da er det du som må gjøre deg fri.

Anonymkode: f92ad...687

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det deg Ronja? 

Anonymkode: 50ffc...50a

Ja, det her må være Ronja som er tilbake. Tenk at samboer delte godtesnopet til ts. På tide å be 7åringen kjøpe sitt eget godtesnop heretter.

Anonymkode: 115d3...8e8

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...