AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #1 Skrevet 7. august 2022 Har brukt snart 3 timer på å legge unge på 1,5år men det går bare ikke. Bytter på med faren, når han er der inne er det hylgråt, så bytter vi og jeg får roet ned men klarer ikke å sovne. Hva gjør dere når det bare låser seg? Anonymkode: 3c499...d85
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #2 Skrevet 7. august 2022 Gjør ferdig det jeg må for kvelden mens mannen prøver å legge barnet, og så går jeg og legger meg sammen med barnet mens jeg hører på lydbok. Med mindre jeg er skikkelig trøtt og kunne trengt å sove selv, da setter jeg på rolig musikk. Anonymkode: e3a19...c16 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #3 Skrevet 7. august 2022 Legger meg sammen med barnet Anonymkode: 1bf7a...0fd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #4 Skrevet 7. august 2022 Hadde jeg brukt 3 timer og ungen fortsatt ikke sov hadde jeg tatt barnet opp bitte litt, gitt eventuelt litt vann for så å prøvd på nytt når barnet har roet seg. Anonymkode: 59e50...40c 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 Tar ungen ut i stuen og gjør forefallende husarbeid eller annet. Altså ikke noe hurra meg rundt og leketid, men at ungen får være oppe 20-30 min før jeg prøver igjen. Funker alltid, men det er sjelden jeg har dette problemet da.. Anonymkode: 73721...dac 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #6 Skrevet 7. august 2022 De gangene det har skjedd oss, så har vi bare forsatt. Stått seks timer med legging på det verste. Men vi forblir på soverommet, synger,stryker og slt mulig. Anonymkode: 9a5a8...66b
smurfebuss Skrevet 7. august 2022 #7 Skrevet 7. august 2022 Hvis dere har holdt på i tre timer er barnet sikkert sultent. Gi litt mat, puss tenna selv og legg deg med barnet. Kanskje brygger det på noe, og at det er grunnen til gråten. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #8 Skrevet 7. august 2022 Etter 3 timer hadde jeg startet leggingen på nytt igjen. Da er det nok godt med en ny bleie, en liten matbit og drikke før man prøver igjen. Jeg vet hvertfall med meg selv at etter 3 timer så er jeg sulten og må på do igjen . Det skjer ikke så ofte at ungen ikke vil legge seg lengre heldigvis, hjalp å slutte med duppingen. Anonymkode: 0e7c2...661 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #9 Skrevet 7. august 2022 Hadde ikke orket å brukt tre timer på å få ungen til å sove. Om ikke overtrøtt, som har sine egne spillereglet, men tenkt at ungen ikke er trøtt. Hadde stått opp, gitt litt mat, lest en bok, skiftet bleie og kost litt før jeg hadde prøvd igjen. Det er mye hyggeligere 😊 Anonymkode: 65100...58d 1
Månestjerne Skrevet 7. august 2022 #10 Skrevet 7. august 2022 Jeg gir opp og lar ungen være oppe litt til. Har det tatt veldig lang tid så får barnet mat og ny bleie, og så pusle rundt til det virker ordentlig trøtt igjen. Jeg orker ikke å bruke hele kvelden på legging. Jeg blir sur, mannen blir sur, ungen hyler, nei takk. Da er det bedre å stå opp og finne på noe annet, og så prøve igjen litt senere. I morgen er en ny dag, da går det kanskje bedre. 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #11 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har brukt snart 3 timer på å legge unge på 1,5år men det går bare ikke. Bytter på med faren, når han er der inne er det hylgråt, så bytter vi og jeg får roet ned men klarer ikke å sovne. Hva gjør dere når det bare låser seg? Anonymkode: 3c499...d85 Går ut av rommet å sier rolig hver gang at jeg er rett på utsiden. Lar barnet finne roen med musikk og at mamma er rett på utsiden. Går ikke inn samme hva. Anonymkode: bcbfb...3bd
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #12 Skrevet 8. august 2022 Takker så mye for alle svar! Endte med å holde forsiktig fast til barnet ble rolig og sovnet. Huff Hater når det blir sånn her med leggingen Skal prøve noen av tipsene her neste gang. Anonymkode: 3c499...d85
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #13 Skrevet 8. august 2022 Her kunne det ta ca 2 timer. Jeg orket ikke flere sånne kvelder, så jeg lot barnet være oppe en time lenger, og da sovnet barnet helt selv uten bråk iløpet av 5-10 minutter. Mye bedre å ha det hyggelig en time ekstra med barnet på kvelden enn kamp og fortvilelse. Dette funket her hvertfall. Anonymkode: baeb8...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #14 Skrevet 8. august 2022 HERREGUD JEG ER SÅ LEI! Skal det aldri løsne for oss med denne jævla leggebalubaen? Åhhhhhhhhhhhh. Mannen prøver å overtale meg til å få en unge til men fy faen, dette leggestyret er effektiv prevensjon gitt. Orker ikke gjøre dette igjen. Anonymkode: 3c499...d85
tussi84 Skrevet 8. august 2022 #15 Skrevet 8. august 2022 Dette er hverdagen vår omtrent hver kveld. Forsøker å legge 19.30, har prøvd tidligere tidspunkt også uten effekt. Barnet er urolig men gråter sjeldent, og klarer ikke å roe seg. Ligger å ler, snakker, reiser seg opp, stirrer ut i lufta, endrer posisjon hele tiden osv. Sovner gjerne ikke før tidligst kl 22 på kvelden. Rekorden er 00.30. Barnet klarer ikke å falle til ro om kvelden, og både jeg og barnets far er så slitne av alt styret og er dritt lei. Vet snart ikke hva vi skal gjøre. Har prøvd alle råd og Triks som finnes, uten bedring. Uansett så gjør vi det sånn her at hvis vi begge er hjemme så bytter vi på. Den ene tar en time først, så bytter vi med den andre som så tar en time, også bytter vi igjen. Er jeg alene derimot så gir jeg forsøket alt fra 30 -45 min, før jeg står opp igjen med barnet for å ta en pause på 15-25 min. Deretter prøver jeg igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #16 Skrevet 8. august 2022 Hadde tatt ungen i vogna eller bilen og tatt en tur, senga ble for stor og stille (klatret ut av dprinkelsenga 15 måneder gammel. Anonymkode: f8c91...942
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå