*nordby* Skrevet 7. august 2022 #1 Del Skrevet 7. august 2022 Hei, er det noen her som har tatt ankelstabiliserende kirurgi? Hvor lenge var du sykmeldt, og når kunne du feks kjøre bil igjen? Måtte du ha mye fysioterapi? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #2 Del Skrevet 8. august 2022 https://helse-stavanger.no/seksjon/klinikk A/Documents/dagkirurgisk Hillevag/Ankelstabilisering med Broströmsplastikk og Internal Brace.pdf Det er vel smerten som avgjør. Skal du derimot clutche med venstrefoten, må du kanskje vente noen dager ekstra. Skal du opereres? Hva skal til for å få en slik operasjon? Jeg sliter med gjentatte overtråkk, men vet ikke om jeg kvalifiserer til en operasjon. Anonymkode: 4bc59...ea5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nordby* Skrevet 8. august 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): https://helse-stavanger.no/seksjon/klinikk A/Documents/dagkirurgisk Hillevag/Ankelstabilisering med Broströmsplastikk og Internal Brace.pdf Det er vel smerten som avgjør. Skal du derimot clutche med venstrefoten, må du kanskje vente noen dager ekstra. Skal du opereres? Hva skal til for å få en slik operasjon? Jeg sliter med gjentatte overtråkk, men vet ikke om jeg kvalifiserer til en operasjon. Anonymkode: 4bc59...ea5 Jeg har tråkket over i laaang tid, helt fra barndommen. Men tråkket skikkelig over i 2018 og røntgen viste et lite brudd. Men jeg ønsket ct/mr (?) og da vistefoten avrevne sener mange år etter. Selv om jeg ikke har tråkket over får jeg vondt av å gå. Be om en undersøkelse. Jeg ba om det over flere år men fastlegen tok meg ikke alvorlig. Ortopeden på Ahus var overrasket over at jeg hadde gått slik så lenge. Det er høyrefoten. Jeg skal studere to timer unna slik at jeg må kjøre dit hver andre uke, så jeg lurer på hvordan foten blir med tanke på kjøring 🙈 Får vite mer på onsdag for da skal jeg tilbake til Ahus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nordby* Skrevet 8. august 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): https://helse-stavanger.no/seksjon/klinikk A/Documents/dagkirurgisk Hillevag/Ankelstabilisering med Broströmsplastikk og Internal Brace.pdf Det er vel smerten som avgjør. Skal du derimot clutche med venstrefoten, må du kanskje vente noen dager ekstra. Skal du opereres? Hva skal til for å få en slik operasjon? Jeg sliter med gjentatte overtråkk, men vet ikke om jeg kvalifiserer til en operasjon. Anonymkode: 4bc59...ea5 Og takk for dokumentet forresten, det hjalp masse 😃👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #5 Del Skrevet 8. august 2022 Bare hyggelig Håper det ordner seg med bilkjøring. Høyrefoten er jo litt utsatt når du skal bremse. Hvis du får satt på noe skinne eller stabilisering når du kjører, så går det kanskje. Bremsing krever jo litt kraft. Tviler på jeg får operasjon gjennom. Har har tråkket kraftig over på begge føtter, og på omtrent hver løpetur har jeg nestenovertråkk. Bare et spørsmål om tid før det går skikkelig galt. Får høre med legen hva han sier. Anonymkode: 4bc59...ea5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nordby* Skrevet 8. august 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Bare hyggelig Håper det ordner seg med bilkjøring. Høyrefoten er jo litt utsatt når du skal bremse. Hvis du får satt på noe skinne eller stabilisering når du kjører, så går det kanskje. Bremsing krever jo litt kraft. Tviler på jeg får operasjon gjennom. Har har tråkket kraftig over på begge føtter, og på omtrent hver løpetur har jeg nestenovertråkk. Bare et spørsmål om tid før det går skikkelig galt. Får høre med legen hva han sier. Anonymkode: 4bc59...ea5 Be om ct/mr (husker aldri hva det heter) og henvisning til sykehus. Høres ut som at leddbåndene dine har blitt slakke. Kan hende at fysioterapi er nok men hvis ikke er det kjedelig å tape mange måneder på behandling og deretter henvisning (jeg ventet et halvt år på å få time på Ahus). Håper du finner ut av dette, og at foten din blir bra 😊❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå