AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #1 Skrevet 7. august 2022 Jeg har full jobb, men har klart å studere ved siden av tidligere. Nå vil jeg prøve meg på ingeniørstudiet, men kan bare møte en gang i uka. På studiesidene står det ingenting om oppmøte. Når jeg tar kontakt klarer de heller ikke oppgi hvor mye som er obligatorisk gjennom hele bacheloren og masteren. Hvorfor er det sånn? Anonymkode: 6ed94...572
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #2 Skrevet 7. august 2022 Det kan jo endre seg fra år til år, og hvilke dager det er undervisning vil jo endre seg fra semester til semester. Du får se i studieplanen og på tidligere timeplaner for å få en pekepinn. Eventuelt velg et nettbasert eller samlingsbasert studie. Anonymkode: 8f178...791 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #3 Skrevet 7. august 2022 Hvor vil du studere? Jeg skal studere på usn, og jeg har ikke inntrykk av at det er mengder med obligatorisk. Mens andre steder kan det være en del igjen, varierer fra studiested til studiested. Anonymkode: fbe32...9ee
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #4 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan jo endre seg fra år til år, og hvilke dager det er undervisning vil jo endre seg fra semester til semester. Du får se i studieplanen og på tidligere timeplaner for å få en pekepinn. Eventuelt velg et nettbasert eller samlingsbasert studie. Anonymkode: 8f178...791 Du slår ganske enkelt opp dette for hvert emne i studiet ditt. Så når du kontakter studiestedet: ikke spør om hva som er og ikke er obligatorisk. Be om en kopi av emnebeskrivelsen. Står det ikke der at det er obligatorisk oppmøte? Da er det ikke det. Forsøker noen so det er det? Vis til forskrift om studier. Anonymkode: 7e3e3...8a3 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 Det må stå i emnebeskrivelsen om det er obligatorisk ja. Feks. på NTNU Gjøvik er det så og si ingenting obligatorisk av forelesninger for it-studiene, med unntak fra noen seminarer. Samme gjelder ingeniør-studiene. På Høgskolen i Innlandet er ALT obligatorisk, kan forstå det på profesjonsutdanningene, men at årsstudium i bedriftsøkonomi skal ha obligatorisk oppmøte er helt borti natta. Anonymkode: f62f7...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #6 Skrevet 8. august 2022 Dette vil jo variere en del etter hvilken ingeniørlinje du tenker på. Noen linjer vil ha mer labøvinger og sånt, dette er ikke alltid så fleksibelt å få til. Anonymkode: c3207...e61
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #7 Skrevet 8. august 2022 Linjen jeg gikk på hadde en halv til en dag obligatorisk pr måned igjennom hele bacheloren i snitt. Det var noen få gjesteforelesninger, HMS-kurs, og lab-øvelser. Venner som gikk på andre linjer hadde mer eller mindre obligatorisk, men hovedsakelig var det lab som var obligatorisk. Dette var HiST/NTNU. Anonymkode: 1b06f...19d
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #8 Skrevet 8. august 2022 Da jeg gikk på NTNU for 10-15 år siden varierte det med emner, så det var forskjellig for hvert semester. Første semester hadde vi for eksempel bare fem obligatoriske oppmøter (laboppgaver), mens neste semester hadde vi flere slike laboppgaver i ett fag + kjemilab hver uke. Anonymkode: 53fb0...e7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå