AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #1 Skrevet 7. august 2022 Har dere venn/vennina som har både angst eller tvangslidelse? Er det vanskelig å ha kommunikasjon med slike personer? Må vi være forsiktig eller punkter som bør vi vite? Anonymkode: 88dd5...eee
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #2 Skrevet 7. august 2022 Det er jo veldig individuelt hvordan folk har det. Anonymkode: d4a26...71f 2
tweet Skrevet 7. august 2022 #3 Skrevet 7. august 2022 Jeg har ocd (angst er en del av det). Setter pris på at folk er direkte og stiller spørsmål. Snakker helt åpent om det, og synes det er spesielt viktig i vennskap og kjæresteforhold. Bare hør med personen om det er greit å spørre hen hvis du skulle lure på noe 😊
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #4 Skrevet 8. august 2022 Det varierer. Alle med OCD/angstlidelse er forskjellig Anonymkode: 56181...442 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #5 Skrevet 8. august 2022 tweet skrev (4 timer siden): Jeg har ocd (angst er en del av det). Setter pris på at folk er direkte og stiller spørsmål. Snakker helt åpent om det, og synes det er spesielt viktig i vennskap og kjæresteforhold. Bare hør med personen om det er greit å spørre hen hvis du skulle lure på noe 😊 Jeg pleier stort sett ikke å si noe om det, fordi da begynner folk å ta hensyn eller å oppføre seg annerledes, og det hjelper meg jo egentlig ikke. Jeg vil prøve å være normal, men jeg klarer å legge det litt igjen hjemme, så jeg er mye verre hjemme enn jeg er ute 😅 Anonymkode: d4a26...71f
tweet Skrevet 8. august 2022 #6 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg pleier stort sett ikke å si noe om det, fordi da begynner folk å ta hensyn eller å oppføre seg annerledes, og det hjelper meg jo egentlig ikke. Jeg vil prøve å være normal, men jeg klarer å legge det litt igjen hjemme, så jeg er mye verre hjemme enn jeg er ute 😅 Anonymkode: d4a26...71f Skjønner hva du mener! Spørs litt på tvangstankene og ritualene man har også, tenker jeg. Mine er ikke spesielt synlige, bortsett fra noen små "tics". Men jeg har bare positive erfaringer med å fortelle det til de rundt meg, spesielt kollegaene mine faktisk. Jeg fant ut at en av de også har ocd og strever med litt det samme som meg, så det var fint å ha noen å snakke med 😊 Nå har ikke jeg helt lært meg å ikke "mate" ocden da, og å være så åpen kan jo trigge forskjellige impulser og sånt, men det er en annen sak 🙈
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #7 Skrevet 8. august 2022 tweet skrev (6 minutter siden): Skjønner hva du mener! Spørs litt på tvangstankene og ritualene man har også, tenker jeg. Mine er ikke spesielt synlige, bortsett fra noen små "tics". Men jeg har bare positive erfaringer med å fortelle det til de rundt meg, spesielt kollegaene mine faktisk. Jeg fant ut at en av de også har ocd og strever med litt det samme som meg, så det var fint å ha noen å snakke med 😊 Nå har ikke jeg helt lært meg å ikke "mate" ocden da, og å være så åpen kan jo trigge forskjellige impulser og sånt, men det er en annen sak 🙈 Ja, det som er komfortabelt er ikke alltid det som hjelper deg å overvinne det. For meg hjelper det å late som jeg er normal 😄 jeg kunne aldri sakt det på jobb og sånt uansett, jeg tror det ville blitt sett på som negativt. Anonymkode: d4a26...71f
tweet Skrevet 9. august 2022 #8 Skrevet 9. august 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja, det som er komfortabelt er ikke alltid det som hjelper deg å overvinne det. For meg hjelper det å late som jeg er normal 😄 jeg kunne aldri sakt det på jobb og sånt uansett, jeg tror det ville blitt sett på som negativt. Anonymkode: d4a26...71f Dessverre 🤪 Late som man er normal høres jo også slitsomt ut, men alle er forskjellige. Blir nysgjerrig på hvorfor det ville blitt sett på som negativt? Er sjelden jeg snakker med andre med ocd. Veldig interessant hvor forskjellige man er.
tøydokka Skrevet 9. august 2022 #9 Skrevet 9. august 2022 Nei, bare vær som normalt uten å tenke på det. Viss det er en nær venn, så kan du kanskje spørre vedkommende om du bør unngå å gjøre eller prate om spesielle ting. Men utover det, så tenker jeg at det er sunt for vedkommende å delta i normale settinger der man ikke blir behandlet med silkehansker. Når noen sliter med angst og depresjon, så er det fint å ta hensyn, samtidig er det dumt å behandle vedkommende veldig annerledes. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå