AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #1 Skrevet 7. august 2022 Begynner snart å studere og ønsker ikke å gå på dps lenger da det nok er mange som trenger det mer enn meg uansett. Jeg skal studere og orker ikke enda et år med mas fra dps om å møte opp osv, men avslutter jeg dps nå dette skoleåret så mister ejg jo aap'en min.. Føler jeg står i et dilemma der jeg enten må avslutte å leve fattig eller så får jeg bare fortsette å gå dit selvom jeg ikke trenger det bare for å få aap. What to do? Anonymkode: 201ed...b06 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #2 Skrevet 7. august 2022 Hvis du skal studere får du vel enten studielån eller aap uansett? Anonymkode: 8c7bf...bd1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #3 Skrevet 7. august 2022 Ja kjemp for deg selv. Ta studielån eller begynn å jobbe. Flott du føler deg bedre og vil klare deg selv. Anonymkode: a6c2f...5ba
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #4 Skrevet 7. august 2022 Så du er ikke syk nok til å motta AAP med andre ord. Du får ikke beholde AAP på grunn av økonomi. Det er krav til at arbeidsevnen er minst 50% nedsatt. Du er tydeligvis for frisk for DPS, så hvorfor går du der da? Anonymkode: d132e...51e 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 Om du er frisk nok kan du jo bare studere med studielån og jobbe bed siden av som alle andre? Anonymkode: 77185...790 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #6 Skrevet 7. august 2022 Du mister jo ikke aap selv om du avslutter behandling? Dersom du og psykolog har kommet frem til at det er riktig for deg å avslutte behandlingen, så skal ikke nav ha noe å si på det. Jeg hadde først psykologbehandling, og deretter utdanning som aktivitetsplan under aap. Da jeg avsluttet hos psykolog og begynte på utdanning, så mistet jeg jo ikke aap. Nå vet ikke jeg forholdene rundt din situasjon da, men min psykolog mente at behandling ikke lenger var nødvendig. Da ble den selvsagt avsluttet, også fortsatte jeg i behandling for fysiske skader, samt at jeg gikk på skole. Anonymkode: f5fb4...56d 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #7 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Begynner snart å studere og ønsker ikke å gå på dps lenger da det nok er mange som trenger det mer enn meg uansett. Jeg skal studere og orker ikke enda et år med mas fra dps om å møte opp osv, men avslutter jeg dps nå dette skoleåret så mister ejg jo aap'en min.. Føler jeg står i et dilemma der jeg enten må avslutte å leve fattig eller så får jeg bare fortsette å gå dit selvom jeg ikke trenger det bare for å få aap. What to do? Anonymkode: 201ed...b06 Er det DPS som er skrevet i aktivitetsplanen din, TS? Anonymkode: 110cc...b7c
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #8 Skrevet 7. august 2022 Du mister ikke aap bare fordi du slutter i behandling så lenge utdannelse står i aktivitetsplanen din. Jeg hadde to år etter avsluttet behandling hos dps og diverse arbeidstreninger hvor jeg fikk aap mens jeg gikk på UIO fordi skole var noe NAV sa ville bedre mulighetene mine på arbeidsmarkedet. Anonymkode: 09b21...6d4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #9 Skrevet 8. august 2022 Her må du snakke med din veileder som setter opp aktivitetsplanen med deg. Ingen her vet hvilken avtale som står mellom dere og kan derfor ikke garantere noe. Anonymkode: ffcdd...aba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå