Gå til innhold

Litt sosial angst og skal alene i bryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ingen andre enn brudeparet og jeg er nygravid (4 uker) så jeg kan ikke drikke heller for å få litt mot 😄

Har dere noen teknikker på lur?

Jeg gruer meg til alt liksom. Hvor jeg skal sette meg i kirka, hvordan det går de 2 timene etter kirka og til brudeparet kommer ++. Dette hadde vært enkelt hadde jeg kjent EN liksom. Men nei, ingen!  Jeg blir helt rådvill og aner ikke hvor jeg skal plassere meg selv. Sitte et sted alene og se helt dust ut? Gå rundt i to timer og se på alt og ingenting? Jeg er ikke den personen som bare går fram til randoms og prater liksom. Hadde det vært kl 2 på natta med alkohol innabords, ingen problem 😆

Mest lyst å bare å gjemme meg på do til middagen begynner 🥵 Jeg er så utilpass i sånne settinger atte hjelp 😭

Jeg fikk et tips om å ha fokus på alle andre enn meg selv. Gjør det til dagens mission. Dagens mission er å giøre andre glade feks.Kommentere kjole, hår osv.  Så det skal jeg ta til meg. Men sånn prat kommer ikke naturlig for meg. Går ikke bort til to ukjente edru og bare «hoiiiii, for en fin kjole du hadde! Hadet.»

Blæ.

Anonymkode: 4743c...641

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du ikke ha med deg mannen din da`?

Anonymkode: f5522...083

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal du ikke ha med deg mannen din da`?

Anonymkode: f5522...083

Nei, vi fikk ikke tak barnevakt så han er hjemme med de

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke dratt alene i et bryllup hvor jeg ikke kjente noen. Jeg har ikke sosial angst, men jeg er introvert. Det hadde børt helt uaktuelt. 

Anonymkode: 3246f...22c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg hadde ikke dratt alene i et bryllup hvor jeg ikke kjente noen. Jeg har ikke sosial angst, men jeg er introvert. Det hadde børt helt uaktuelt. 

Takk for at du bekrefter at du er en dårlig venn/venninne, hvor dine personlige egenskaper er viktigere enn å vise respekt til brudeparet. 

Toppen av egoisme, finner du som oftest hos de introverte. 

Anonymkode: fb5a6...978

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var en gang i et bryllup der jeg kun kjente brudeparet. Det ble det morsomste bryllupet/festen jeg noen gang har vært med på 🙂. Men jeg kunne drikke....

Anonymkode: 19249...b37

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for at du bekrefter at du er en dårlig venn/venninne, hvor dine personlige egenskaper er viktigere enn å vise respekt til brudeparet. 

Toppen av egoisme, finner du som oftest hos de introverte. 

Anonymkode: fb5a6...978

Er det egoistisk å ikke gå i bryllup?

Gjest mariama
Skrevet

Ååh, dette var gjenkjennelig TS. Men jeg har ikke noe diagnose da, bare syns alt sånt er forferdelig skummelt og stressende.

Jeg har likevel vært med på en tilsvarende situasjon, og selv om det var noen ubehagelige øyeblikk det jeg tok en toalett-time out, gikk det helt fint! 

I kirken setter du deg bare på en rad der det sitter andre, men fortsatt er god plass. Eller på raden rett bak en full. 

Etterpå ser du om noen står alene, eller en liten gruppe som ser sympatiske ut. Om du tør - si rett ut at «jeg er her alene, kan jeg snylte litt selskap av dere (haha). (Det er lov å ikke tørre dette.) Sett deg ned et sted med mobilen, eller gjem deg litt på do om du vil. Det er ok.

Under middagen sitter du med andre, og kan høre på, nikke og smile. Og kompliment-tipset er faktisk genialt - hvorfor ikke øve på det på folk du aldri ser igjen.

Verste som skjer: Det blir litt fælt, men du skal ikke hjem til ensomhet, men til en mann. Og har gjort en innsats for noen jeg antar du er glad i.

(Dette er altså pep-talk’en jeg gir meg selv i slike anledninger. Men det er helt lov å grue seg.)

AnonymBruker
Skrevet

Kan du høre med brudeparet om det er noen andre som ikke kjenner så mange? Kanskje det er en gammel studievenn eller en tremenning som kommer langsveifra som du kan henge deg litt på i begynnelsen frem til du blir kjent med andre? 

Anonymkode: 891df...4b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor jeg skal sette meg i kirka,

Man fyller kirken opp "forfra" så hvis du kommer tidlig gå fram og sett deg på første helt ledige benk, og rygg helt inn mot veggen (vekk fra midtergangen). Hvis du kommer senere så tenkt på deg selv som en praktisk "single-gjest" som kan ta en tiloversbleven plass blant de andre gjester. Ta den lengst fremme, og gi der selv virtuelle klapp på ryggen for å være så praktisk. 

hvordan det går de 2 timene etter kirka og til brudeparet kommer ++. Dette hadde vært enkelt hadde jeg kjent EN liksom. Men nei, ingen!  Jeg blir helt rådvill og aner ikke hvor jeg skal plassere meg selv.

Ta telefonen fram og ta bilder. Av maten, lokalet, utsikten... alt. Det er hermed din oppgave, å ta fine bilder. 

Mest lyst å bare å gjemme meg på do til middagen begynner 🥵 Jeg er så utilpass i sånne settinger atte hjelp 😭

Man kan alltid gå rundt om bygningen et par ganger og la som man er veldig opptatt av arkitekturen. Husk å ta bilder. 

Jeg fikk et tips om å ha fokus på alle andre enn meg selv. Gjør det til dagens mission. Dagens mission er å giøre andre glade feks.Kommentere kjole, hår osv.  Så det skal jeg ta til meg. Men sånn prat kommer ikke naturlig for meg. Går ikke bort til to ukjente edru og bare «hoiiiii, for en fin kjole du hadde! Hadet.»

Nei, faen!? Ikke gå rundt å kommenter på folks kropper og kjoler uoppfordret. Spis noen hors d'œuvres og smil til folk, men hold kjeft.  

Blæ.

Ja, presis. 

Anonymkode: 5d120...c40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...