AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #1 Skrevet 7. august 2022 Da mener jeg foreldres søsken, egne søskenbarn og selvsagt eventuelle gjenlevende besteforeldre. Eller vet du knapt nok hvem de er? I min «storfamilie» er det lite kontakt, og liten interesse. Det kan gå år mellom hver gang vi har kontakt. Hva er vanlig i deres kretser? Anonymkode: 8f19a...d84 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #2 Skrevet 7. august 2022 Ingen kontakt. Anonymkode: 95c76...045 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #3 Skrevet 7. august 2022 Min far har ett søsken, får vite hva som skjer med dem via far eller Facebook. Min mor har ni søsken, hun har litt kontakt med to-tre av dem, får vite litt via henne og litt via Facebook. Mange vet jeg ikke så mye om lenger. Anonymkode: 7f9a5...fc8 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 7. august 2022 #4 Skrevet 7. august 2022 (endret) Null, kontakt, med tanter, onkler og søskenbarn. Alle besteforeldrene mine er døde, hadde kontakt med de når de levde. Har kontakt med min mor og søsken. Null kontakt med min far. Endret 7. august 2022 av Athena Catalina
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 Har hverken besteforeldre, søskenbarn, tanter eller onkler, så det blir litt vanskelig å ha kontakt med dem. Anonymkode: 06d11...fab
Cata Skrevet 7. august 2022 #6 Skrevet 7. august 2022 Javisst. Mine besteforeldre er selvsagt døde for mange år siden men kontakten var god så lenge de levde. Har alltid hatt god kontakt med tanter og onkler og søskenbarn, noen mer enn andre selvsagt, ettersom noen av dem bodde ganske langt unna. Treffer noen av mine søskenbarn hver sommerferie. 2
Silva Pluvialis Skrevet 7. august 2022 #7 Skrevet 7. august 2022 (endret) Ja. ❤️ Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel
Gjest Warrior Skrevet 7. august 2022 #8 Skrevet 7. august 2022 (endret) Utenom foreldre/søsken så har jeg god kontakt med mormor. De andre besteforeldrene mine er døde. Har også litt kontakt med en onkel. De andre hører jeg aldri noe fra, kjenner de nesten ikke, så regner med de ikke vil ha kontakt/ikke bryr seg. Så da bryr ikke jeg meg om å ha kontakt heller. Får av og til gratulasjon fra de på bursdagen min. Endret 7. august 2022 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #11 Skrevet 7. august 2022 Begge mine foreldre er døde, besteforeldre på pappa sin side er også døde. Besteforeldre på mor sin side lever, men de ønsker ikke kontakt med meg og mine søsken da vi ikke er helt norske (norsk mor, far utenlandsk) Kjenner det gjør vondt når de har så tett kontakt med de på tante sin side av barnebarn osv. Ellers har jeg bare kontakt de to søstrene mine. Anonymkode: f733b...4cb 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #12 Skrevet 7. august 2022 Ja, det gjør jeg. «slekta» er to personer uten meg. Anonymkode: 1d31c...b9b
skreppamedleppa Skrevet 7. august 2022 #13 Skrevet 7. august 2022 (endret) Nei det har jeg ikke. Jeg er ikke den typen som driver på med slektstre og 'forskning', deltar på familietreff hvor hele det genetiske opphavet skal samles og pludre og fjase over alt og ingenting. Mine besteforeldre og foreldre er døde, mine tanter og onkler og søskenbarn og 'hei hvor det går' har jeg veldig lite å gjøre med, det inntreserer meg igrunn lite, hadde nok ikke kjent igjen mine søskenbarn om jeg så de på gata en gang. Men det er som sagt mer enn helt greit. Jeg har min flokk i livet som jeg bryr meg om fordi jeg bryr meg om de, ikke fordi vi tilfeldigvis er genetisk beslektet som betyr lite for meg. Endret 7. august 2022 av skreppamedleppa 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #14 Skrevet 7. august 2022 Selvfølgelig. Familie er det viktigste for meg. Uten familie synes jeg livet har liten mening. Men de du ramser opp: søskenbarn, tanter, onkler og besteforeldre anser jeg for å være nær familie. "Slekta" for meg er mer tremenninger, grandtanter, firmenninger, filletanter o.l. Jeg inviterer så ofte som mulig til søndagsmiddager, utflukter, hytteturer osv. Ønsker at barna mine skal vokse opp med tett og god kontakt med familien. Jeg mener at det er viktig og sunt å ha en god tilknytning til sin familie. For et par år siden hadde vi stesønnen til min manns tremenning boende hos oss mens hans gikk i lære. Det var kjempehyggelig. Føler på takknemlighet over at vi har en så stor familie som gir oss mye glede. Jeg holder kontakt gjennom året med alle slektninger som bor for langt unna til å kunne treffes annet enn til jul eller sommer. Bruker ofte søndagene til å ringe og slå av en god prat. Synes det er veldig hyggelig. Anonymkode: 701db...ff5 2 2
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 7. august 2022 #15 Skrevet 7. august 2022 Kontakt med foreldre, søsken, tantebarn og farfar stort sett. Mormor bor langt unna så ser henne kanskje en gang i året. Søskenbarn spredt rundt, samme med onkel og tanter. Ser de kanskje en gang i året der også. På mamma sin side iallefall. Noen søskenbarn litt oftere.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #16 Skrevet 7. august 2022 Mine foreldre har flyttet tilbake til et annet nordisk land, hvor nesten alle slektningene mine også bor. Mine egne søsken bor her, og dem har jeg selvsagt kontakt med. Alle besteforeldrene mine er døde. Jeg får oppdateringer om tanter/onkler/søskenbarn fra mine foreldre, men treffer dem så å si aldri mer de gangene jeg er på besøk hos mine foreldre. Min mor har fem søsken, og min far har tre, så det er veldig mange tanter/onkler/søskenbarn. Anonymkode: be04d...268
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #17 Skrevet 7. august 2022 Enebarn, begge foreldre døde. Har litt kontakt med begge sider av slekta, men ikke så mye. Noen mer enn andre. Anonymkode: f59bd...f96
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #18 Skrevet 7. august 2022 Ikke like mye de siste 5 årene som før, men før det har vi alltid hatt nær kontakt med familie og slekt. (Tanter/onkler, grand-tanter/onkler, søskenbarn, tremenninger osv) Stort sett bor de fleste (unntatt oss) i samme fylke, og når vi skulle besøke familien har det vært lett å bare stikke innom på veien. Ellers er det en telefonsamtale til bursdag og jul, samt et brev i ny og ne. Anonymkode: 4e343...9d5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #19 Skrevet 7. august 2022 Jeg har tilnærmet null kontakt med onkler, tanter og søskenbarn på min fars side etter at besteforeldrene mine døde. Vi møttes stort sett bare der de siste årene. Har aldri hatt nære forhold til noen av disse. På min mors side er det en tante, mammas søster, og hennes mann og mine to kusiner. Disse har jeg kontakt med jevnlig, men ikke ofte. Vi møtes som regel i jula, påske, bursdagsfeiringer og slike ting. Denne familien har jeg alltid hatt et nærmere forhold til. Anonymkode: 0729d...c94
Gjest Ghostface Skrevet 7. august 2022 #20 Skrevet 7. august 2022 Nope. Var god venn med ett av mine mange søskenbarn da vi var i barne og ungdomsårene, men ingen kontakt i voksen alder. Ikke med de andre i slekta heller. Det blir bare ikke naturlig. Det er nok foreldrene mine som har mest kontakt med noen i slekta enn det jeg har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå