AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #1 Skrevet 7. august 2022 Vi opplever at en unge som bor i nabolaget stadig ringer på kl. 10 på formiddag nå i ferien. Ungen er 6 år. Vår yngste er jevnaldrende. Men vi har eldre barn også, som sover lenger. Så barna blir vekket av at det ringer på. Er det innafor å sende en unge på besøk til naboen på den tiden syns dere? Anonymkode: eaebe...b64
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #2 Skrevet 7. august 2022 Ikke tidligere enn 11, å det er tidligst Anonymkode: 43fda...580
Anonym6789 Skrevet 7. august 2022 #3 Skrevet 7. august 2022 Det spørs vel hvor tidlig barnet/familien står opp. Jeg syns ikke kl 10 er for tidlig, men vår dag starter som oftest kl 7 11
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 10 hadde vært helt innafor hos oss. Anonymkode: d9ed8...54c 16 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #6 Skrevet 7. august 2022 Kommer an på. Generelt sett nei. Men gutten i nabohuset og vår springer mellom, spiser frokost litt her eller der, ettersom det passer. Men da kjenner vi familien og hverandres rutiner, så det er greit. Også null stress å si fra at nå passer det ikke. Til den ungen ville jeg sagt fra at nå når dere har ferie har dere rolig morgen hjemme sammen, så det passer ikke med besøk før f.eks kl. 12. Om dere ikke sier noe vil jo både ungen og foreldrene tenke at det er greit. Anonymkode: 52f53...c86 13
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #7 Skrevet 7. august 2022 Vi synes 10 er greit men foretrekker 11. Anonymkode: 6c63c...35e 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #9 Skrevet 7. august 2022 Ts her: Ja greia er nok at familien til gutten som kommer å ringer på er en småbarnsfamilie med mindre søsken. De har sikkert vært oppe lenge de når klokka er 10. Mens vår familie er over småbarnsfasen, og sover lenger om morgenen. Kl. 10 har jeg, far og minstemann akkurat stått opp, mens de eldre barna sover fortsatt. Men den andre familien vet at vi har eldre barn osv. Syns det er litt rart at de ikke tenker på at det er for tidlig å sende ungen kl. 10. Jeg har sagt til ungen at det er for tidlig å komme hit kl. 10. Da kom han 10.30 dagen etter. Dere skjønner tegninga. Nå lurer jeg på å si pent ifra til foreldrene. Ville bare høre litt hva folk her inne tenker. Anonymkode: eaebe...b64
Lula Skrevet 7. august 2022 #10 Skrevet 7. august 2022 (endret) 10 hadde vært helt OK her. Hadde besøk i sommer av familie med en 5-åring. Moren sendte henne for å banke på soveromsdøren min og vekke meg mellom 07 og 08 😝 Har selv ungdommer som sover til utpå dagen, og er forlengst ferdig med småbarnsperioden. Står jo opp i rimelig tid når vi har gjester, men vil gjerne våkne i eget tempo i ferien min…. Ikke greit 😡 Til TS: Kan jo snakke med naboer om dette og høre litt? Folk er jo forskjellige og har forskjellig rytme, så jeg hadde syntes det var topp om naboen tok opp tema. Alltid bedre å vite 👍🏻 Endret 7. august 2022 av Lula 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #11 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her: Ja greia er nok at familien til gutten som kommer å ringer på er en småbarnsfamilie med mindre søsken. De har sikkert vært oppe lenge de når klokka er 10. Mens vår familie er over småbarnsfasen, og sover lenger om morgenen. Kl. 10 har jeg, far og minstemann akkurat stått opp, mens de eldre barna sover fortsatt. Men den andre familien vet at vi har eldre barn osv. Syns det er litt rart at de ikke tenker på at det er for tidlig å sende ungen kl. 10. Jeg har sagt til ungen at det er for tidlig å komme hit kl. 10. Da kom han 10.30 dagen etter. Dere skjønner tegninga. Nå lurer jeg på å si pent ifra til foreldrene. Ville bare høre litt hva folk her inne tenker. Anonymkode: eaebe...b64 Si nå heller et konkret klokkeslett til gutten. Om dere ikke ønsker besøk før etter f.eks tolv, så si det. Han forsøker jo, ikke hans feil at dere er unnvikende. Anonymkode: 52f53...c86 24 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #12 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her: Ja greia er nok at familien til gutten som kommer å ringer på er en småbarnsfamilie med mindre søsken. De har sikkert vært oppe lenge de når klokka er 10. Mens vår familie er over småbarnsfasen, og sover lenger om morgenen. Kl. 10 har jeg, far og minstemann akkurat stått opp, mens de eldre barna sover fortsatt. Men den andre familien vet at vi har eldre barn osv. Syns det er litt rart at de ikke tenker på at det er for tidlig å sende ungen kl. 10. Jeg har sagt til ungen at det er for tidlig å komme hit kl. 10. Da kom han 10.30 dagen etter. Dere skjønner tegninga. Nå lurer jeg på å si pent ifra til foreldrene. Ville bare høre litt hva folk her inne tenker. Anonymkode: eaebe...b64 Kanskje du burde gitt ungen et konkret tidspunkt? Ungen prøvde jo å tilpasse seg og ta hensyn når hen kom senere, så skjønner ikke helt hva ungen har gjort galt her. Samma det hva vi tenker, det skal passe for dere. Så si det til ungen da, at dere gjerne tar imot besøk etter 12 eller noe. Anonymkode: 01573...6d9 9
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #13 Skrevet 7. august 2022 Men hvorfor kan ikke deres yngste leke med venner fordi de eldste sover? Anonymkode: d9ed8...54c 7 1
BuffyTheVampire Skrevet 7. august 2022 #14 Skrevet 7. august 2022 Aldri før 12, mener jeg. Har en 7-åring, hadde aldri sendt hen på besøk til noen før det. Om en er usikker går det jo an å høre med foreldrene til barnet, og så avtale med dem. Hadde noen ringt på hos oss kl 10, hadde hen fått beskjed om å komme tilbake 12. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #15 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Si nå heller et konkret klokkeslett til gutten. Om dere ikke ønsker besøk før etter f.eks tolv, så si det. Han forsøker jo, ikke hans feil at dere er unnvikende. Anonymkode: 52f53...c86 Tenker at det er bedre å avtale med foreldrene egentlig altså. Jeg har som sagt snakket med gutten om at kl. 10 er for tidlig, og også sagt et klokkeslett som passet bedre. Føler at det er bedre å snakke med foreldrene i neste omgang. Vi vil jo gjerne at ungen skal komme på besøk, så vi vil liksom ikke skremme ham med å ta dette opp gang på gang heller. Det er jo hyggelig at vårt barn får besøk. Anonymkode: eaebe...b64 1
Gjest Hottentått Skrevet 7. august 2022 #16 Skrevet 7. august 2022 Er vokst opp med at man kan ringe og dra på besøk kl 10. Jeg syns det var altfor sent som barn 😂 er helt ok kl 10 for oss også. Ungdommen MÅ jo ikke sove halve dagen heller🤪
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #17 Skrevet 7. august 2022 Kl 10 må da være innenfor. Kunne aldri sett for meg at det skulle være for tidlig. Anonymkode: f82c4...25a 7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #18 Skrevet 7. august 2022 Kl 12 er halve dagen gått her. Men vi har skikkelig morgenfugler barn 😅 gleder meg til de sover lenger. Bor sånn til at jeg uansett ikke kan sende eldstemann på besøk alene, så det er ikke en problemstilling her enda Anonymkode: 9a88f...d03 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #19 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kanskje du burde gitt ungen et konkret tidspunkt? Ungen prøvde jo å tilpasse seg og ta hensyn når hen kom senere, så skjønner ikke helt hva ungen har gjort galt her. Samma det hva vi tenker, det skal passe for dere. Så si det til ungen da, at dere gjerne tar imot besøk etter 12 eller noe. Anonymkode: 01573...6d9 Ungen har da ikke gjort noe galt, absolutt ikke. Det jeg mener er at det er nok bedre å avtale med foreldrene enn å avtale med ungen. Våre barn var morgenfugler da de var yngre, og da var kl. 10 langt på dag😂 Men nå er behovet litt annerledes her, og det må vel være greit å si fra om? Anonymkode: eaebe...b64 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #20 Skrevet 7. august 2022 Jeg tenker også at 10 er innafor . Anonymkode: 11289...fb2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå