AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #1 Skrevet 7. august 2022 Har to fine barn. Ønsker meg tre. Mannen føler seg helt ferdig. Jeg er så babysyk og blir nærmest sjalu når jeg ser mødre med barnevogner. Noen som kjenner på det samme? Noen tips! Har kjent på disse følelsene i to år nå. Blir liksom ikke bedre… Anonymkode: 15f24...0dd 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #2 Skrevet 7. august 2022 Har selv kjent på det, men latt følelsene passere. Det er bare biologiens tannhjul, tross alt. Når mannen din ikke vil, er det uansett irrelevant om du vil eller hvor gammel du er (om ikke det er et alternativ å gå fra han). Man må bare glemme hele babygreia. Babyer er jo uansett ikke søte og små hele livet, du kan trøste deg med at uansett om du hadde fått en til, hadde hen blitt et grinete småbarn på null komma niks. Anonymkode: b3954...266 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #3 Skrevet 7. august 2022 Ja, jeg har kjent på det samme. Vi har også to barn, det er ikke aktuelt for mannen min å få flere. Jeg hadde veldig lyst på et barn til. Å få de to vi har var så stort, og jeg ville så gjerne oppleve det en gang til i livet. Å få bli kjent med og følge et lite menneske til gjennom oppveksten. Men de såre følelsene er i ferd med å slippe taket. For meg hjalp det å fokusere på takknemligheten og gleden over de to vi har. Det er jo ingen selvfølge å oppleve å få barn. Det hjalp også å snakke med venner om det. Noen kjente på ulike grader og variasjoner av disse følelsene, for andre hadde det vært uaktuelt med flere. Noen tenkte på at alt kunne vært lettere med ett barn selv om de elsket begge de to de hadde like høyt. Jeg har også frivillig barnløse venner. Det har vært fint å reflektere rundt temaet, høre andres tanker og følelser. Til slutt har jeg prøvd å omfavne mannens argumenter. Økonomi, plass, overskudd til de to vi har, han syns han selv er for gammel til å få flere. Jeg klarte ikke å ta til meg dette til å begynne med, jeg følte bare en trang til å argumentere imot. Men jeg er enig med ham, selv om mitt eget ønske om et barn til alltid vil veie tyngre for meg enn de argumentene. Anonymkode: 10bef...a99
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #4 Skrevet 7. august 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Har to fine barn. Ønsker meg tre. Mannen føler seg helt ferdig. Jeg er så babysyk og blir nærmest sjalu når jeg ser mødre med barnevogner. Noen som kjenner på det samme? Noen tips! Har kjent på disse følelsene i to år nå. Blir liksom ikke bedre… Anonymkode: 15f24...0dd Mannen min ville ikke ha tredje. Men, med litt fiffing og litt fritt frem, ble han gira på det å lage barn. Jeg sa ifra at jeg sluttet med ppiller, kroppen måte hvile litt. Han ble så tent at det ble ikke snakk om å trekke seg. Lillemann skal på skolen straks. Det anbefales virkelig. Jeg må si at de to eldre var 5 og 6 år gamle, de var stortsett selvhjulpne, jeg var 35, hadde hus og fast jobb. Alt klaffet liksom. Anonymkode: 43915...7a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå