Gå til innhold

16 mnd spiser ikke, gråter av frustrasjon..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min baby på 16 mnd er veldig kresen på mat. Introduserte grøt fra 4 mnd, men hvert måltid har vært en kamp. Nektet mme, flaske osv. Introduserte etterhvert fast føde, most og nå fast. Men babyen vil ikke spise. Jeg har nylig kuttet ut alt av grøt og most mat for å venne babyen til «vanlig» mat (skal snart begynne i bhg). Men absolutt alt blir spyttet ut. Jeg tilbyr brød, corn flakes, weetabix, kylling, grønnsaker, frukt, absolutt alt. Babyen tygger maten i noen sekunder og spytter maten ut. Siden i går har da babyen spist 1 yogurt og litt fiskekaker, resten alt blir kastet eller spyttet. Drikker heldigvis litt melk i flaske. 

Jeg brukte så lang tid på å koke kylling og grønnsaker osv i dag, gledet meg til å legge frem. Men babyen har ikke spist noe. Sitter nå i et hjørne og gråter av frustrasjon og trenger hjelp. Babyen er allerede ganske tynn, er livredd for at babyen skal gå enda mer ned i vekt. 

Kan noen hjelpe en førstegangsmor? 

Anonymkode: 43d45...afd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring helsestasjonen! ♥️

Anonymkode: ab0ce...ecc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med helsestasjonen. Jeg var også sånn som baby, smårollinger og barn - og også som voksen. Jeg har Arfid og sliter med både smak og konsistens. ❤️

Anonymkode: 254ff...8fc

Skrevet

Kokt kylling? Smaker jo møkk. Hvorfor gir du henne ikke bare den maten dere selv spiser?

AnonymBruker
Skrevet

Min holdt på sånn, hadde allergi, refluks og astma, barnelegen sa han slet med smerter i svelget og forsinket munnmotorikk pga det. Når han begynte på medisiner ble smertene gradvis borte og han spiste gradvis mer, men det tok lang tid. 

Det kan jo hende det er andre ting for ditt barn, men poenget er: dette er ikke normalt, og du har ikke gjort noe feil. Få barnet henvist til barnelege på sykehuset og få en skikkelig utredning, dette går ikke! KREV at de gjør noe, vis til at han går ned i vekt. 

Anonymkode: cd463...dd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...