AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #1 Skrevet 7. august 2022 Ja, får babyen det fælt i magen av én snus? Sluttet med en gang jeg ble gravid, men har lyst på én snus.. Har vært uten i 5 måneder nå. Skjønner risikoen for å starte med snus igjen er stor om man først tar én snus, men det er ikke det jeg spør om. Jeg nekter å starte igjen, i alle fall under graviditet/amming. Men hva skjer om jeg kun tar én snus? ☺️ Anonymkode: 2fd3d...a3b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #2 Skrevet 7. august 2022 Babyen får nikotinsjokk og kan bli dårlig Anonymkode: 7c73b...5d6 1
Flamme Skrevet 7. august 2022 #3 Skrevet 7. august 2022 Det skjer sikkert ingenting (som du merker). Babyen får mindre oksygen og får nikotin i seg noen timer. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 Det skjer nok ikke allverden om du tar én, samvittigheten din kan bli en helt annen historie. Jeg hadde nok bekymret meg herifra til månen i etterkant. Har også hatt flere episoder under svangerskapet hvor jeg har vært et hårstrå unna å ta en, men har greid å holde meg og glad for det! Har taklet det bed å dytte i meg mengder med sjokolade i stede så vet ikke om det er så mye bedre 🙈 Hold ut! Om noen måneder kan du snuse så mye du gidder! Anonymkode: 69ceb...d57
BobbySocks Skrevet 7. august 2022 #6 Skrevet 7. august 2022 Nikotinet i tobakken gjør at blodårene i morkaken og i livmoren trekker seg sammen. Dermed får barnet mindre tilførsel av oksygen og næring. Fra https://www.helsenorge.no/gravid/royking-snus-og-graviditet/
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #8 Skrevet 7. august 2022 Ville du latt en alkoholiker eller rusmisbruker tatt bare én av noe etter å ha vært avholds i 5 mnd? Avhenhighet er avhengighet. Én er aldri lurt… Hilsen gravid som vanligvis snuser, og er veeeeldig avhengig av snus, men som nå ikke rører den💪🏼 Anonymkode: bede1...fce 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #9 Skrevet 7. august 2022 Ikke gjør det 😊 Jeg har sug etter røyk hver dag, men jeg vet at hvis jeg bare tar en så vil jeg angre så veldig. Hold ut, det blir lettere med tiden- med noen drittdager innimellom, men dog 😝 Anonymkode: 6ca24...c54
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #10 Skrevet 7. august 2022 BobbySocks skrev (4 timer siden): Nikotinet i tobakken gjør at blodårene i morkaken og i livmoren trekker seg sammen. Dermed får barnet mindre tilførsel av oksygen og næring. Fra https://www.helsenorge.no/gravid/royking-snus-og-graviditet/ Ja, har lest det. Og det er av én snus? Hvor lenge varer det da? Høres jo ikke bra ut, altså. ❤️ Ts Anonymkode: 2fd3d...a3b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #11 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det skjer nok ikke allverden om du tar én, samvittigheten din kan bli en helt annen historie. Jeg hadde nok bekymret meg herifra til månen i etterkant. Har også hatt flere episoder under svangerskapet hvor jeg har vært et hårstrå unna å ta en, men har greid å holde meg og glad for det! Har taklet det bed å dytte i meg mengder med sjokolade i stede så vet ikke om det er så mye bedre 🙈 Hold ut! Om noen måneder kan du snuse så mye du gidder! Anonymkode: 69ceb...d57 Ikke sant. Jeg stopper også, men jeg bare lurer på om én snus gjør at det vil føles ekkelt for baby. Jeg tror jo egentlig det, så skal la være.. Ts Anonymkode: 2fd3d...a3b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #12 Skrevet 7. august 2022 Jeg tok en etter 4 måneder uten. Fristelsen ble stor da jeg fant en boks i skapet. Før jeg fikk tenkt meg om lå den plutselig under leppa. Jeg fikk akutt vondt i magen og måtte på toalettet. Kroppen reagerte raskt. Jeg kastet heldigvis snusen og boksen. Mitt råd: Det er ikke verdt det. Du kan reagere som meg, men den ene snusen kan også trigge avhengigheten. Det kommer ingenting godt ut av det Anonymkode: d254b...3fe 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #13 Skrevet 8. august 2022 Det som kommer til å skje er at du forhåpentligvis får veldig dårlig samvittighet for at du lar fosteret ditt snuse. Og for at du øker sjansen for komplikasjoner i svangerskapet og øker sjansen for krybbedød. Lykke til😃 Anonymkode: db579...197
BobbySocks Skrevet 8. august 2022 #14 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, har lest det. Og det er av én snus? Hvor lenge varer det da? Høres jo ikke bra ut, altså. ❤️ Ts Anonymkode: 2fd3d...a3b Så lenge du har snusen i og til nikotinet er ute av kroppen.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #15 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, har lest det. Og det er av én snus? Hvor lenge varer det da? Høres jo ikke bra ut, altså. ❤️ Ts Anonymkode: 2fd3d...a3b Ja det er av en snus. Foster er også slik at det som utvikles av funksjoner, kognisjon osv. utvikles til ulike stadier og man vet ikke nøyaktig når alt utvikles. Så jeg var livredd for å «tukle» med noe, dvs la oss si at nå var utviklingen på høygir også forkludrer du prosessen med eksempelvis å frata fosteret tilstrekkelig tilførsel av oksygen og næring akkurat da, midt under en viktig utviklingsprosess. La vær og gjør som AB over sier: Finn noe annet å dempe suget ditt med som ikke er farlig for babyen. Enten snus uten nikotin, sjokolade eller hva det skulle være. En snus er ikke vært en levetid med bekymring hvis babyen din skulle ha utfordringer av noe slag. Anonymkode: d23a3...c2d 1 1
mingus Skrevet 8. august 2022 #16 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, har lest det. Og det er av én snus? Hvor lenge varer det da? Høres jo ikke bra ut, altså. ❤️ Ts Anonymkode: 2fd3d...a3b Jeg vil ikke høres ut som jeg kritiserer deg eller noe sånt altså, men hvor lenge varer det? Jeg hadde ikke villet utsette babyen for 5-10 sekunder med dårlig oksygen en gang, det hadde drept samvittigheten min. Jeg sluttet å røyke på dagen jeg fikk 2 streker, det var vanskelig, men nå er det snart 5 år siden og uten en sprekk. Det klarer du også,du har holdt deg 5 måneder så slutt å tulle nå. 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #17 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja, får babyen det fælt i magen av én snus? Sluttet med en gang jeg ble gravid, men har lyst på én snus.. Har vært uten i 5 måneder nå. Skjønner risikoen for å starte med snus igjen er stor om man først tar én snus, men det er ikke det jeg spør om. Jeg nekter å starte igjen, i alle fall under graviditet/amming. Men hva skjer om jeg kun tar én snus? ☺️ Anonymkode: 2fd3d...a3b Det som skjer er at èn snus trigger deg noe voldsomt, og gjør at terskelen for en til og en til og en til blir lavere og lavere. For ikke snakk om de fysiske reaksjonene du og barnet får. Nikotinnivået i snus er altfor høyt for en liten kropp i magen. Det kan gi nikotinforgiftning og endre blodtilførselen til barnet. Du har klart deg i 5 måneder. Hold ut i 3-4 måneder til! Anonymkode: ffff2...1a2 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #18 Skrevet 8. august 2022 Okei. Takk for svar, alle. ❤️Skal la det være. ☺️ Anonymkode: 2fd3d...a3b
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #19 Skrevet 9. august 2022 Jeg er vanligvis veldig opptatt av og leve i nuet, og ikke bekymre seg hva, hvis, om, atte. Det er dog noen andre spilleregler når det involverer andre. Hadde du orket tanken på og ha skadet babyen din? At du satt i gang en tidlig fødsel? At det var den ene handlingen som gjorde det ene eller det andre? Hvis svaret er at du ikke hadde klart og leve med deg selv i etterkant, så er det svaret ditt. Jeg tenker det er bra og lese at du lar være Anonymkode: 1d08c...3fe
tøydokka Skrevet 9. august 2022 #20 Skrevet 9. august 2022 Det som skjer er at nikotin et går rett i babyen og hen blir uvel, dårlig og får det dårlig en periode. Skjønner ikke at du engang tenker på det. Ta deg et glass melk eller en dusj, eller et eller annet mer smart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå