Gå til innhold

Dere med endometriose!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen av dere som har slitt mye med utholdige smerter ned mot baken? (mellom livmor og tarm?) Vet jeg har det på blæren osv, men ikke åpnet magen for å sjekke. Det gjør vondt å sitte,gå,ligge, sex. Smerter hele tiden. Det er som ett stort åpent sår som aldri blir bedre. Konstant smerte. Noen som har hatt dette og sjekket for endovev der?  Vurderer å snakke med lege igjen. Kan ikke gå sånn. Det er utholdelig!

Anonymkode: 03008...5e2

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg snakk med legen for sånn som det der skal det ikke kjennes ut❤

Anonymkode: 90262...0ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er det noen av dere som har slitt mye med utholdige smerter ned mot baken? (mellom livmor og tarm?) Vet jeg har det på blæren osv, men ikke åpnet magen for å sjekke. Det gjør vondt å sitte,gå,ligge, sex. Smerter hele tiden. Det er som ett stort åpent sår som aldri blir bedre. Konstant smerte. Noen som har hatt dette og sjekket for endovev der?  Vurderer å snakke med lege igjen. Kan ikke gå sånn. Det er utholdelig!

Ikke hele tiden, men uken før mensen så er det grusomt å sette deg på do. Føles ut som jeg blir hugget med kniv i baken. 

Anonymkode: a3cf8...2e0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke med legen din.. Jeg har nå planlagt den 14. Operasjonen nå i september, har konstant vondt.. Har til en viss grad lært meg å leve med det men lever i ett smertehelvette.. Anbefaler å bli henvist til ullevåll 

Anonymkode: 1255f...26c

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Har gått med veldig kraftige blødninger og smerter hele livet. Har operert for å slippe mensen. Men har fremdeles så vondt. Regner med det er endometriosen. Skulle ønske det var hjelp å få for det og ikke måtte kjempe for å bli hørt. Føler meg så dum. Men smertene er helt j.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du må snakke med legen din.. Jeg har nå planlagt den 14. Operasjonen nå i september, har konstant vondt.. Har til en viss grad lært meg å leve med det men lever i ett smertehelvette.. Anbefaler å bli henvist til ullevåll 

Kikkhullsoperasjon? Lykke til. Håper du får det mye bedre!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ikke hele tiden, men uken før mensen så er det grusomt å sette deg på do. Føles ut som jeg blir hugget med kniv i baken. 

Anonymkode: a3cf8...2e0

JA! Sånn det føles! Som om noen som stikker meg med kniv baki der og vrir rundt og rundt og det stopper aldri.

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja mye spasmer og akutte stikk-smerter. Samt de 'vanlige'  smertene

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kikkhullsoperasjon? Lykke til. Håper du får det mye bedre!

Ja kikkhull. Skal nå fjerne livmor og eggstokker, men har mista troen på å ha ett smertefri liv. Har blitt ufør og håper så inderlig at jeg klarer å få meg en liten deltidsjobb etter operasjonen 

Skrevet

Du har hatt kikkhull men de fant ikke noe?

Om du har endometriose som har spredt seg til andre steder er saken litt mer komplisert. 

Men jeg er iallefall operert ved Ullevål :) 

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er ganske vanlig at det kjennes ut som at man hugges med kniv opp i rumpa ved mens. I følge gynekolog har jeg ikke endometriose, bare menssmerter, og når jeg beskrev disse knivstikk-smertene sa hun at det er normalt. Jeg synes det er en plagsom greie, for jeg kan ikke kjøre bil den uken jeg har mens fordi jeg hopper til når kniven kjøres opp i rumpa. 

Anonymkode: 7ccad...484

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er ganske vanlig at det kjennes ut som at man hugges med kniv opp i rumpa ved mens. I følge gynekolog har jeg ikke endometriose, bare menssmerter, og når jeg beskrev disse knivstikk-smertene sa hun at det er normalt. Jeg synes det er en plagsom greie, for jeg kan ikke kjøre bil den uken jeg har mens fordi jeg hopper til når kniven kjøres opp i rumpa. 

Ja er vant til smertene ved mensen. Men har ikke mensen lengre etter operasjon. Og smertene er hele tiden. Altså hver dag. Hele døgnet. Operasjon var i livmoren. Så ikke noe kikkhulls enda. Men mulig det må til.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Endometriose kan ofte bare ses ved kikkhullsåpning så en gyn kan sjelden utelukke det ved ultralyd eller undersøkelse. Noen ganger kan de se det på ultralyd og det har gyn gjort på meg. Mye endometriosevev på blæren og annet.Så vet at jeg har endometriose. Alt annet jeg har slitt med passer med endometriose og.

Det er ikke godt å ha det sånn, håper det blir bedre hos deg eller at du får hjelp for det.

TS

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
DundreMilfin skrev (2 timer siden):

Du har hatt kikkhull men de fant ikke noe?

Om du har endometriose som har spredt seg til andre steder er saken litt mer komplisert. 

Men jeg er iallefall operert ved Ullevål :) 

Har ikke hatt kikkhull, men UL som viste masse endometriose på blære og annet. Det jeg lurer på er om det er mye endovev mellom livmor og tarm feks. Da jeg føler det er noe der hele tiden. Smertene er også verst der. Samme med sex på det punktet. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja kikkhull. Skal nå fjerne livmor og eggstokker, men har mista troen på å ha ett smertefri liv. Har blitt ufør og håper så inderlig at jeg klarer å få meg en liten deltidsjobb etter operasjonen 

Lykke til. Håper det blir bedre for deg. Håøer operasjonen hjelper deg til å slippe all smerte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...