AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #1 Skrevet 7. august 2022 Lurer på når det er lurt å kjøpe iPad til barnet? Mange her vil si aldri, men her er nærskolen og alle andre skoler i kommunen iPad - skoler. Vi vil ikke at barnet vårt skal henge etter og vil at hen skal være godt kjent med verktøyet før skolestart. Hvor gammel var deres unger når de fikk iPad? Anonymkode: bf2a2...320
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #3 Skrevet 7. august 2022 Hvor gammel var barnet deres når hen det fikk iPad/nettbrett? Anonymkode: 86b01...892 6 3
netpuppy Skrevet 7. august 2022 #4 Skrevet 7. august 2022 Vi har hatt en iPad i hus siden før eldstemann ble født. Den har vi lastet ned spill og nrk super / netflix på så ungene har fått hatt den på deling. De er nå 5 og 3 år og klarer å bruke den selv begge to, men den er virkelig ikke mye brukt bortsett fra på lengre bilturer slik vi hadde nå i sommer.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Skrevet 7. august 2022 Barnet mitt er ingen "hen", men hun fikk nettbrett tidlig, rundt 2 år. Mye grunnet facetime/videoprat med øvrig familie som bor langt unna, men selvsagt også brukt til andre ting. Anonymkode: 49a95...70f
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #6 Skrevet 7. august 2022 Hun fikk nå i sommer, 3,5 år. Får ikke bruke det ubegrenset, men hun styrer selv hva hun ser på og hvilke spill (som vi har lasta ned til henne). Anonymkode: 46523...9fd
Veggdyret Skrevet 7. august 2022 #7 Skrevet 7. august 2022 Fikk en gammel ipad da hun var rundt 4 år, ipad fra skolen da hun var 6 år og egen smarttelefon da hun var 7,5 år.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #8 Skrevet 7. august 2022 Våre har fått iPad til 5 årsdagen. Anonymkode: 199c4...22c
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #9 Skrevet 7. august 2022 Vi har aldri kjøpt ny iPad til barna, de har fått bruke de vi hadde hjemme fra før. Anonymkode: dab23...30d 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #10 Skrevet 7. august 2022 Har ei jente som begynner på skolen nå. Har ikke kjøpt ennå. Regner med at hun lærer det seg rimelig kjapt når de får på skolen. Det er ikke så avansert. Anonymkode: f8163...f1d 1
Heln Skrevet 7. august 2022 #11 Skrevet 7. august 2022 Kommer til å skaffe det året før skolestart kan jeg tenke meg. Tenker som deg at det er greit de har vært borti det på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #12 Skrevet 7. august 2022 De deler på å bruke min, 4 og 7 år. Vurderer å kjøpe en form for nettbrett til hver av dem til jul. Anonymkode: b9a49...3be
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #13 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Lurer på når det er lurt å kjøpe iPad til barnet? Mange her vil si aldri, men her er nærskolen og alle andre skoler i kommunen iPad - skoler. Vi vil ikke at barnet vårt skal henge etter og vil at hen skal være godt kjent med verktøyet før skolestart. Hvor gammel var deres unger når de fikk iPad? Anonymkode: bf2a2...320 22mnd Anonymkode: ee957...675
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #14 Skrevet 7. august 2022 Hæææ?!?! Tuller dere eller? Vårt barn fikk Ipad da han var tretten og vi synes det var for tidlig, men han fikk det i gave av en slektning som lot være å spørre oss først. Anonymkode: 66a63...6f3 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #15 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hæææ?!?! Tuller dere eller? Vårt barn fikk Ipad da han var tretten og vi synes det var for tidlig, men han fikk det i gave av en slektning som lot være å spørre oss først. Anonymkode: 66a63...6f3 Ut ifra svarene så tror jeg det er en viss sjanse for at det er noen som tuller ja. Håper i hvert fall det er tøys. Ser ikke helt poenget med å gjøre barnehagebarn avhengige av nettbrett-spill liksom. Som om de ikke får nok skjermtid etter hvert som de vokser til.. Anonymkode: f8163...f1d 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #16 Skrevet 7. august 2022 3 år. Er alene med to små barn, og nettbrett er eneste måten jeg får lagt lillesøster i fred på. Blir dog kun brukt på morgenen når jeg ordner meg til jobb og ved legging av yngre søster. Anonymkode: 43e90...137 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #17 Skrevet 7. august 2022 Synes forresten det er ille at de begynner med nettbrett allerede i første klasse her, men det er kun mulig å bruke brettet til skolearbeid og ikke til youtube og spill så vidt jeg har skjønt så det er vel grense for hvor spennende det blir. Anonymkode: f8163...f1d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #18 Skrevet 7. august 2022 Fikk til 3 årsdagen. Ser mest på YouTub kids, og har lært overraskende mye engelsk det året han har hatt den. Brukes på morgenen i helgen sånn at mor kan få sove et par timer ekstra, og på ettermiddagen etter barnehage. Nei det er selvfølgelig ikke bra, og jeg kan nesten høre lyden av hjerneceller som begår selvmord når han ser på "Vlad and Niki". Til mitt forsvar er jeg helt alene med ham, og det er en enorm hjelp i hverdagen vår. Anonymkode: f3110...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #19 Skrevet 7. august 2022 Fikk da han startet på skolen fordi skolene her i kommunen bruker det. Jeg personlig er helt i mot det, men men. Anonymkode: 1bd75...6ef
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #20 Skrevet 7. august 2022 Kjøpte et nettbrett når barnet var 1 år, men dette pga barnet ble syk (altså vi var på sykehus i en hel evighet og den var redningen gjennom alle dårlige dager og netter). Skal innrømme at vi syns den er fin til å høre musikk når vi danser med barnet, musikkvideo, FaceTime med familie, og barnespill samt lange bilturer 🤓 Anonymkode: 5cebd...f81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå