Gå til innhold

Hva er raskeste vei fra Oslo Bussterminal til sporene på Oslo S?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bussen er forsinket og får bare ett par minutter på å komme meg fra bussterminalen og ombord på toget. Det kommer til å stå om sekunder og må løpe. Jeg er ikke kjent i Oslo og det ser ut som man må gå en lang omvei for å komme seg fra bussterminalen til Oslo S på google maps. Kan noen gi meg en god beskrivelse på hvordan man går for å komme dit raskest mulig? 

Anonymkode: a347a...2b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bussen er forsinket og får bare ett par minutter på å komme meg fra bussterminalen og ombord på toget. Det kommer til å stå om sekunder og må løpe. Jeg er ikke kjent i Oslo og det ser ut som man må gå en lang omvei for å komme seg fra bussterminalen til Oslo S på google maps. Kan noen gi meg en god beskrivelse på hvordan man går for å komme dit raskest mulig? 

Det tar mer enn et par minutter. Det er en ''bro'' mellom de to bygningene, men det tar mer enn 2 minutter. Det spørs hvor bussen din stopper også og hvilket spor toget ditt går fra. Hvis du løper fra ytterste punkt til ytterste punkt vil det ta deg ca 8-10 minutter.

Anonymkode: dd3e1...253

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra bussterminalen følger du skilter til Oslo S (gå inn i bygget og opp). Ta på raske sko, for det tar minst 5 minutter mellom stedene.

Anonymkode: 7d8bc...0fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer helt an på hvilket spor toget går fra og hvor bussen stopper. Går ei bru over sporene, fra den kan du gå ned en trapp som tar deg rett ned på sporet lengst mot bussterminalen. Denne brua ligger rett ved skatteetaten, husker ikke hva området heter. Rett over Bjørvika liksom.. men det er en trapp der du må opp, har du med bagasje kan det kanskje ta unødvendig lang tid.
Men stopper bussen din på siden av bussterminalen som liksom er innafor området der så vet jeg ikke om det er særlig raskere. Tror det er best å løpe opp rulletrappa (flat rulletrapp) og ut, til venstre og inn på Oslo S. 

Skrevet

Kjappest er nok ut ved Enden ot Rasisson Plaza og over gangbrua, men selv det vil nok holde hardt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Par minutter? Du har dessverre ikke sjans til å rekke det - men kan håpe på at toget også er forsinket da

Anonymkode: 2af9c...f76

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du går opp inne på bussterminalen ved infoskranken, ut av bygget, over ei gangbru og inn på togstasjonen.

Anonymkode: c945d...3d2

Skrevet (endret)

Hvor skal du da? Skal du vestover (retning Gardermoen/Hamar/Lillehammer) så kan kanskje flytoget ta igjen toget ditt på Gardermoen. Noen av de stopper ikke på Lillestrøm (slik alle andre gjør). Da løper du av på Gardermoen men du må opp ei trapp der og da for å komme deg til sporet til de andre togene. Det heter F1, det som ikke stopper på Lillestrøm.

Endret av Avstand
Gjest Abendstern
Skrevet

Hvilken retning går toget? Jeg har ofte tatt nasjonalteateret, da det er kort vei fra bussen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også brukt gangbrua. Men som flere sier så er du avhengig av enten at bussen ankommer før rute, og/eller at toget er forsinket. 

Anonymkode: bf9da...110

Skrevet

Enten ut i "Bjørvika enden", over akrobat gangbroa og ned på spor 19 og så bortover langs sporene. Lønner seg for spor 13-19

Eller ut ved Oslo s/Oslo City ned trappa til tunellen under sporene eller inn på Oslo s og bortover. Lønner seg for spor 1-8 ish. Spor 9-12 er midt i mellom og langt unna samma søren....

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! Jeg løp og rakk det akkurat. Tror ikke jeg ville rukket det uten gode instruksjoner fra dere! 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tusen takk! Jeg løp og rakk det akkurat. Tror ikke jeg ville rukket det uten gode instruksjoner fra dere! 

Hvor mange minutter brukte du? :) Var toget forsinket?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor mange minutter brukte du? :) Var toget forsinket?

Jeg løp, så tror jeg brukte 3 og et halvt :) 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...