Gjest 1111 Skrevet 21. november 2005 #1 Del Skrevet 21. november 2005 Har søkt på to jobber og det gjorde jeg i månedsskiftet oktober/november. Har ikke hørt fra noen av dem. Når kan jeg vente svar? (jeg får kanskje ikke svar i det hele tatt?) Tror ikke det er mye sjangs for min del siden de ikke har tatt kontakt.. menmen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #2 Del Skrevet 22. november 2005 Har søkt på to jobber og det gjorde jeg i månedsskiftet oktober/november. Har ikke hørt fra noen av dem. Når kan jeg vente svar? (jeg får kanskje ikke svar i det hele tatt?) Tror ikke det er mye sjangs for min del siden de ikke har tatt kontakt.. menmen.. ← Du behøver ike få svar i det hele tat............ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. november 2005 #3 Del Skrevet 22. november 2005 Min erfaring både fra når jeg selv søkte jobb, og hvordan de gjør det der jeg jobber nå er at ganske fort (stort sett samme uken, men av og til uken etter) kontaktes de en ønsker å ha inn til intervju. Stort sett har en da plukket ut de en skal ha. De som ikke blir innkalt til intervju får svar når bedriften har tid. Det kan fort gå mange uker (måneder), hvis en i det hele tatt får svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #4 Del Skrevet 22. november 2005 I offetlig sektor skal fagforeningene uttale seg, da kan fort tiden gå. Synes ikke at tre uker er lang tid, jeg ventet ofte både en og to måneder før jeg hørte noe fra de jeg søkte hos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lollo Skrevet 22. november 2005 #5 Del Skrevet 22. november 2005 Tre uker er jo akkurat passe tid hvis du vil ringe og spørre hvordan det går. Da viser du at du er interessert i jobben og følger med, og det skader ikke. Jeg har hørt at det har stått en sak om det i Dagsavisen, men jeg finner ikke linken akkurat nå... Bare ring kontaktpersonen i stilingsannonsen og presenter deg som søker, vær blid og hyggelig og spør hvordan det går med ansettelsesprosessen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. november 2005 #6 Del Skrevet 22. november 2005 I staten er i alle fall tre uker absolutt ingenting, der er 2-3 måneder mer vanlig etter det jeg har erfart. Og deretter et par måneder til før de bestemmer seg for hvem de skal ha av de som var på intervju. Totalt ikke mer enn ca 3 måneder før jeg fikk denne jobben, ganske nøyaktikg 6 måender fra søknad til ansettelse for min samboer... Ting tar tid... I det private er det kanskje annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 22. november 2005 #7 Del Skrevet 22. november 2005 Min og mannen min sin erfaring er at man får svar fra under 50% av de man søker hos, desverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eldie Skrevet 22. november 2005 #8 Del Skrevet 22. november 2005 Der jeg jobber er det policy at søkere skal ha svar på at søknad er mottatt helst innen 3 dager (jobber i det private). Etter søknadsfristen er som regel prosessen rimelig kjapt i gang hos oss - da ledige stillinger ofte haster med å bli besatt. Så dersom man ikke har hørt noe innen 3 uker om intervju, så kommer man antakelig ikke videre. Det varierer litt om kandidater som ikke kommer til intervju får svar om avslag kjapt etter fristen - eller om det ventes til stillingen er besatt. Det hender også at det sendes ut svar i to omganger - det gjelder særlig hvis det er en "mulig interssant-bunke". På min arbeidsplass forsøker man å være obs på at en søker også senere kan være en aktuell kandidat eller kanskje en kunde - og da er det viktig å fremstå som proff. Men om det alltid etterleves disse policiene, er jeg litt usikker på ... Tror det er svært varierende hvordan en slik rekrutteringsprosess håndteres rundt omkring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 22. november 2005 #9 Del Skrevet 22. november 2005 Takk for svar. Forventer egentlig ikke svar.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå