Gå til innhold

Sokke kaos

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er sååå lei av å lete etter matchene sokker og hvem er hvem sine sokker. 😰 Prøver å kjøpe sokker med et eller annet motiv på som skiller seg ut, men så er det alltids noen som er feks helt svarte eller hvite. Hvilken er mannens, ungdommens eller mine. Mannen og ungdommen har samme store størrelse, men av og til er det likevel vanskelig å se forskjell på mine og deres. Kaos! 
Noen som har funnet opp en god løsning? 😅

Anonymkode: dd2eb...fdb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mor fargekodet. Jeg hadde blå og grønne, min mor hadde gule og røde. Om en pakke inneholdt begges farger delte vi opp.

Min bror og min far løste det derimot ved å bytte på hvem som fikk vasket sokker. De hadde hver sin sokkekurv, og den fulleste ble vasket. Deretter fikk den heldige utlevert en haug usorterte svarte sokker. Min bror kjøpte bare like sokker, så han slapp å sortere.

Jeg har lest om folk som syr en fargekodet tråd øverst på sokkene, så har alle hver sin farge. Det er ikke så dumt, hvis man gidder.

Anonymkode: a2565...a5e

• Liker 1
Skrevet

Har ikke det problemet men bruker vaskepose som jeg legger sokker i for å finne dem igjen i skittentøysdunken. Kanskje du kunne gi hvert familiemedlem en fargekodet vaskepose for å ha sokkene i - og så bare vaske hele posen med innhold? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vaskeposer. La de få hver sin vaskepose som de legger sokkene sine i. 

Anonymkode: 0ddb5...301

AnonymBruker
Skrevet

Hver person har sin sokkefarge.

Mannen sorte, ungdommen grå, jeg hvite og minstemann alle slags andre farger :) 

Anonymkode: ca792...48d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er sååå lei av å lete etter matchene sokker og hvem er hvem sine sokker. 😰 Prøver å kjøpe sokker med et eller annet motiv på som skiller seg ut, men så er det alltids noen som er feks helt svarte eller hvite. Hvilken er mannens, ungdommens eller mine. Mannen og ungdommen har samme store størrelse, men av og til er det likevel vanskelig å se forskjell på mine og deres. Kaos! 

Kjøper stort sett kun sorte og hvite sokker.  Har noen få i andre farger.

Anonymkode: bb219...5cf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder ikke legge de i par i skuffen, engang. Jeg har med vilje bare kjøpt ensfargede svarte sokker. Etter vask dumpes de alle rett i sokkeskuffen, og om morgenen tar jeg bare to helt vilkårlige sokker.

Anonymkode: efefe...564

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare droppe å bruke sokker, problem løst, en annen ting jeg reagerer på er at dere bruker sokker om hverandre, hva med truser, bruker dere hverandres truser også ?

Anonymkode: 91c1d...972

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gå over til å nesten bare ha fargesterke sokker med mønster, eller gråmelerte. Svarte og hvite avfarges og misfarges, og plutselig så er de ulike uansett.

Mannen min kjører en annen strategi igjen. Han har bare svarte, og når de begynner å bli utslitt/stygge så kaster han alle og kjøper en ny batch.

Anonymkode: ef10e...a5e

AnonymBruker
Skrevet

Per i dag går det greit, sorterer etter hver tredje vask. Barna har mye disneymotiver og annet. Mannen har mest helt sorte sokker og jeg har hvite ankelsokker. Blir vel verre ved når de blir ungdommer, tråd i ulike farger kan hende jeg gidder å ordne, for å spare tid ved sortering.

Anonymkode: fdd7d...723

Skrevet

Sy i tråder med ulik farge for hver person? På sokker i lysere farger kan du skrive navn eller forbokstav med vannfast tusj på innsiden av sokken. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det enkleste er jo å gi blanke. Ha alle sokkene i en skuff på gangen ved skoene. La folk ordne det selv. De enten ordner eller går uten - begge deler går helt fint.

Det nest enkleste er å kjøpe sokker i ulik farge. Altså feks grå til deg, blå til mannen og sønnen som er samme størrelse (de får dele) og rosa eller hvitt til eventuelt yngre barn. 

Anonymkode: 28059...48a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ha  vaskenett

Anonymkode: 6eb16...665

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper nye sokker hver høst, og da blir det slik; 

Helt sorte sokker - mannen sine

Helt sorte sokker med tykk stripe i farge inni - eldste sønn sine

Helt sorte sokker med tynn stripe i farge inni - yngste sønn sine sokker

Helt sorte med kant i farge - mine.

Sommersokker har mannen min str. skrevet utenpå.

Mellomste har en grønn stripe innie

Ynstemann har en oransje stripe inni

Jeg har en rosa stripe inni mine

Tennissokker som nå er på moten, skaper litt mer krøll, men det er stort sett kun barna som bruker dem. De går litt hips om haps. 

Jeg har valgt å kjøpe nye sokker hver høst (sommersokker om våren), fordi da får jeg byttet ut alt som er slitt og der hvor de mangler en sokk. Trenger jeg å nevne at jeg hater når barna får sokker i gave? 😅

Anonymkode: 8489e...324

AnonymBruker
Skrevet

Min løsning er å bare ha helt like sokker. Helt enkle sorte eller hvite. Har noen få par med farger, men som du sier er det mer jobb så sjeldent de brukes.

Anonymkode: bae54...bc7

AnonymBruker
Skrevet

Mormor hadde 4 sønner jenvgamle- sydde i en liten farget tråd i underbukser og sokker slik at hver hadde sin farge- 

Anonymkode: ffad8...e60

• Liker 1
Skrevet

Ja, merke sokker og ha forskjellige mønstre, det er en god ide trodde jeg for noen år siden.

Men de forsvinner! Jeg har en hel boks som jeg kommer til å tømme på hodet i søpla snart. Mange sokker med forskjellige striper. Ingen av stripene er jo like! Blå/hvite/marine striper på en. Bare blå og hvite på en annen. Grå og hvite på en tredje. Og slik er det bare. Mange ensfargete svarte med forskjellige skaftehøyder. Grå og blå enslige. 

Jeg vil ha sokker med samme lengde på skaftet og de samme stripene i par. Jeg har begynt å tro at det er et sokkemonster i huset som spiser en sokk her og der.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...